Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

imv

Hoi hoi,
Jee, dat klinkt allemaal SUPER!

Ben benieuwd wanneer donsje 3 zich aanmeldt.
Misschien kun je nu bij Hedwig 1 eitje weghalen? en dan bijvoorbeeld over 2 dagen weer 1??

groetjes,
Irene

ManjaV

Hey Caroline,

Wat fijn dat het zo goed gaat met de donsjes! :D Ik ben nu echt benieuwd wanneer nr. 3 zich aandient hoor!

En wat lief dat Noo-Noo ook steeds tammer wordt. Ja, je steekt er veel tijd in en dat werpt zijn vruchten af! :D :D Echt lief!

Hoe is het met Hedwig, heeft ze haar eitjes verlaten?

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Eitje nummer 3 is nog niet uit. Ik weet niet of het nog uitkomt, maar dan ben ik al tevreden met deze 2 hoor. Als ze het zo goed blijven doen dan vind ik het prima.
Vanmiddag waren mijn ouders er even. Lekkere fijne moeder heb ik >:( De valken zaten net allemaal in de kooi en ik haal het plaid dan ook gelijk van de broedkooi af. Harry ging gelijk wat eten en wat doet mijn moeder? Die wilde even de kooi van dichterbij bekijken en weten wat voor hout het blok was dus die gaat er maar even op timmeren :( Dit vond ik niet echt leuk en Harry en Charlie dus ook niet. Er was gelijk paniek in de tent dus en ook in de kooi er naast :-\
Ze heeft zo wel de kleintjes even kunnen bewonderen en ik zag dat het laatste ei wel donker begint te worden. Of hij dan op het punt staat om uit te komen of niet meer goed is moet nog blijken. Ik neem aan dat ze , als het niet goed meer is, op een gegeven moment wel aan de kant gooien. Ik heb het plaid er voor de onrust maar weer om heen gedaan en toen ging Harry gelukkig al weer snel terug het blok in. Ik heb mijn moeder nog wel even verteld dat ik dat niet zo leuk vond wat ze deed. Inmiddels is de rust weer terug gekeerd, maar hier kan ik slecht tegen en raak er zelf ook van in de stress.

Hedwig laat haar eitjes inmiddels helemaal links liggen geloof ik , dus ik kan ze morgen denk ik wel weg halen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




ManjaV

Hey Caroline,

Oh oh, daar zullen ze wel van geschrokken zijn idd!  :o
Ik zie het voor me hoe je moeder op het blok timmert en hoe de valkjes in paniek raken.  ::) ;D :-\
Gelukkig is de rust weer teruggekeert. Ja, ik zou er ook van in de stress schieten.

Hedwig heeft het opgegeven? Ik hoop voor haar dat ze nog eens een leuke partner vindt (misschien Beau?) en dat ze een nestje voor zichzelf kan beginnen. Geef haar maar een extra kroeltje van mij.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Wat een muppets heb je toch zeg :censuur
Ik reageer wel eens meer uit een opwelling op marktplaats op een advertentie ::) Zo dus ook gisteren bij iemand die een lutino pop zocht om samen met haar lutino geparelde man te zetten en samen te kweken. Ik heb haar heel beleefd een mail gestuurd waarom ze met 2 rood-ogigen wilt gaan kweken en dat ze dat beter niet kan doen. kreeg ik het volgende antwoorde terug:

Omdat ik grijze valkparkieten niet mooi vind. En er al zoveel van zijn.
Maar volgens mij heeft mijn lutino geen rode ogen.
Maar hij is gepareld, als ik er dan een gewone lutino op zet is het dan wel goed


Ik weer terug gestuurd dat het niets uit maakt of haar lutino wel of niet gepareld is en als zij een man heeft er ziewiezo wel lutinoos uit kunnen komen en dus nog even gevraagd of ze iets van erfelijkheid afweet. Kreeg ik dus net weer een mail terug:

We hebben niet allemaal zoveel verstand als jij van erfelijkheidsleer.
Ik wat eigenlijk niet opzoek naar comentaar. De groetn


Nou ja zeg >:(
Ik heb heel netjes het volgende terug gestuurd:

Dan zou ik me er maar eens in gaan verdiepen voordat je gaat kweken.. Of je
moet het heel erg leuk vinden dat je steeds dode en/of zwakke jonkies krijgt
maar dat is je eigen keus!!


Sorry, maar ik kon het niet laten: geef je ze goed advies , maar sommige hebben dus gewoon een bord voor hun kop >:(
Moest ik alleen effe kwijt :D

Groetjes: Caroline.

P.S. Ik kreeg nog even een hele aardige reactie terug:

Item Type: Appointment
Begin time: Wed, 29 Nov 2006 07:30 pm +0100
Duration:   1 Hour
Location:   

Hou jij nauw maar gauw je bek je had beter moeten weten als volwassenen. Heb meer verstand van dieren dan jij, en ga me niet vertellen dat het niet zo is.

Ik wil niks meer van je horen


Gestoorde kip :censuur




Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline

 >:( >:( >:(

En jeetje, je moeder ..... wat zul je geschrokken zijn samen met je valkjes.

Nee, daar zou ik zelf ook niet zo goed tegen kunnen.  :-\

Gelukkig is het allemaal goed afgelopen.  ;)

En alles gaat nog steeds helemaal goed, super joh!!!!

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Dan was je zeker wel ff boos op je mams?  :-\
Laat het derde eitje nog maar een paar dagen liggen,wie weet komt het morgen of overmorgen nog uit.
Anders kunnen de donsjes het nog even als een steuntje gebruiken.  ;)
Wat die adv. betreft,daarom reageer ik dus nooit op adv.
wat ik soms wel zou willen,uit boosheid of gewoon om wat info te geven.
Maar helaas zijn er mensen bij die dus zo reageren.
En daar heb ik dus helemaal geen trek in.  :-X

Groetjes Yvon

Enne het was wel weer ff gezelli dat je vanmorgen even langs kwam,en ook naar binnen om een bakkie te doen.  ;D

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Vandaag bij Hedwig haar eitjes weggehaald , ze keek er nu helemaal niet meer naar om. Het is nu weer een heerlijk kroelkipje :-*

Het laatste eitje lijkt toch niet uit te komen bij Harry en Charlie. Vreemd het eitje waarvan ik als enige dacht dat het goed was lijkt dus als enige niet goed te zijn ??? Nou ja ze broeden er nog op, dus ik laat het lekker liggen.
Met de kleintjes gaat het nog steeds goed: pa en ma duiken steeds vaker de voerbak in en je hoort dat de jonkies steeds harder gaan piepen met voeren.
Soms krijg ik wel een hartverzakking want zoals gisteren die onrust hebben ze vandaag ook een paar keer gehad, en dan doet iedereen mee. Of het nu eens soort van ''even de vleugels strekken is''?
Geen idee, maar gelukkig gaan ze wel weer terug naar zo'n drukke bui en kan ik weer rustig adem halen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*Yvon

Hoi  hoi

Jaja,soms valt het niet mee allemaal.  ;) ;D
Maar gelukkig wordt er goed voor de donsjes gezorgd.

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Hoi

Vanmorgen toen ik terug kwam van de stad werd ik enthousiast begroet door iedereen en keek natuurlijk meteen even in het blok. Ik zag het laatste eitje aan de andere kant van de kleintjes liggen en dacht eerst dat ze het opzij hadden gegooid. het lag op de punt. Toen ik wilde voelen of het nog warm was en of ik evt. leven kon voelen en het iets naar me toe haalde, maar later weer los liet ''sprong'' het weer in dezelfde houding terug, dus weer op de punt.
Betekent dit dat hij niet goed meer is, of is het dan bezig?
Ik vond het zo'n vreemde gewaarwording een ei dat in dezelfde posite gaat staan.
Ze hebben het trrouwens nu weer onder zich liggen en omdat het nu wel tussen de kleintjes in ligt ligt het ook plat zeg maar.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Lin

Als hij naar de punt blijft rollen dan zit daar het zwaarste gewicht. Een eitje dat uitkomt zie je wel een barstje in het dikke gedeelte. Later een gaatje. Dan moet je het ei ook met rust laten.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ManjaV

Hey Caroline,

Nou, het wordt steeds spannender. Ik heb toch goede hoop dat het eitje uitkomt.

En Hedwig van haar eitjes af? Geef haar maar een lekker kroeltje van mij.  :-* :-* Ze heeft het goed gedaan!

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Joepieeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;D ;D

Klik op het plaatje voor onze site!




carco

Nog niets hoor!!
Vanavond dacht ik dat er iets aan het gebeuren was met het laatste ei. Het staat nog steeds op de punt en Charlie ging zich uit gebreid badderen en weer terug op het ei. Harry zat inmiddels helemaal stampens vol te eten. Maar nee hoor, niets :-\
Zal dus wel niet meer het is nu dag 22 van het laatste ei.
De 2 anderen hadden me toch een kroppen vanmiddag :o :o Je kon ze zo omver rollen ;D Ik hoef in ieder geval niet bang te zijn dat ze niet gevoerd worden.
Ze krijgen nu ook steeds meer, en ik moest vanavond voor het eerst de etensbak extra bijvullen. En een brood dat ze lusten!! Hoeveel mogen ze hier van hebben op een dag??

Met het in de kooi gaan stapte Noo-Noo heel gemakkelijk op mijn hand en zo de kooi in :D Ik wilde haar eerst meenemen de gang in, maar bedacht me toen , eerst deze stap goed blijven houden nu en dan de rest maar.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!