19 september 2025, 21:37:07

Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Ik weet het is moeilijk om geduldig te zijn  :P ,
maar als je nou eens gewoon een paar dagen rustig afwacht.......
Nog een paar daagjes en je weet het !!

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

ManjaV

Hey Caroline,

Nou, nog even afwachten, misschien komt het helemaal goed?
Ik hoop het echt!

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Weet ik je hebt helemaal gelijk, alleen komt mijn voorgevoel meestal uit. Toen ik keek dacht ik van yes hij is goed. En toen zag ik dat het eitje 3 was. Zoals de andere 2 heb ik weer nooit gezien, dus vandaar dat ik me afvroeg of ze stiekum toch niet bevrucht waren. Ze zijn niet rood van binnen en niet zwart, maar ik zie gewoon helemaal niets ???
Heel vreemd, en geduld is niet één van mijn sterkste kanten bij hun, juist omdat het het steeds fout gaat. Dus waarom ze dan bij Esther wel uitgekomen zijn is mij een raadsel. Ik kan toch moeilijk steeds een kuur gaan geven voor die tijd?
Maar goed ik moet wel wachten hè ik kan niet anders, en ze broeden nog trouw door.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

ManjaV

Hey Caroline,

Maar je kan het toch niet altijd aan de eitjes zien?
Het ene eitje is weer anders dan de andere?

Mocht het nu niet lukken, dan zou dat zeker balen zijn, maar dan kan je de volgende keer voor de zekerheid een ander eitje van een ander stelletje erbij leggen, zodat ze toch een keer zelf kleintjes kunnen grootbrengen!
Maar laten we er vanuit gaan dat het dit keer gewoon lukt.
Nog twee dagen, toch?

Groetjes,
Manja

imv

Hoi,
Ben je vanmiddag thuis? Zal ik ff komen kijken??
Niet dat je daar wat mee opschiet  :-[ maar die van Goofy en Pino zagen er de eerste keer ook heel anders uit op het eind.

Nu zijn er trouwens maar 2 eitjes bevrucht (waarvan 1 twijfelachtig)
Ik hoor het wel.
Groetjes,
Irene

*Yvon

Hoi hoi

Hopelijk zit je een beetje fout met je voor gevoel.
Zolang ze nog broeden heb je alle kans dat er toch nog een eitje uitkomt.
En hoe het zit met het niks zien in een eitje weet ik ook niet.  ???
En wat bedoel je met een kuur geven voor die tijd?

groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Hè getver!!

Ik hoopte zo dat het deze keer goed ging voor je.

Hopelijk zit je er naast, sterkte!!

Ik duim voor je!!

:-\
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

We hebben vanmiddag niet gekeken,Irene is wel geweest. Maar ze zitten nog zo trouw te broeden dat ik ze niet te veel wilde storen. Ik had de kooi ook al schoon gemaakt.
En met kuur bedoel ik dat ze vorige keer een ab kuur gehad hadden en de 2 eitjes daarna wel uit zijn gekomen bij Esther.
En Manja: Anani van Esther is dus weer bij mij uitgekomen en was een bevrucht eitje van Irene ::) Dat is om het wat makkelijker te maken :P
Vanvond een nieuw stuk sepia er in gehangen wat me bijna mijn handen kostte: Harry gelooft er in ieder geval nog stug in

De keren dat het niet goed ging beginnen ze het rond de 20e dag meestal zat te worden en gaan ze weer opnieuw treden. Dus kijken wat ze morgen doen. Ik hoop wel dat ik ze dan voor kan zijn en ze dan op tijd uit het blok kan halen in ieder geval , want dan mogen ze niet meer. Alleen meestal liggen de nieuwe eitjes er al voor de oude weg zijn :-\

Hedwig is ook nog trouw aan het broeden op haar eitjes :-*

margreet

hallo Caroline,

Als de eitjes op uitkomen staan zie ik meestal ook niets anders dan een grote luchtkamer en een donker stuk.
Rustig afwachten, ze doen het nog steeds goed.

groetjes Margreet

carco

Hoi allemaal

Vanaf gisterenmiddag zaten Harry en Charlie steeds gezamenlijk in het blok, maar het was best druk in huis en ik moest een paar keer weg. Ik kon dus niets horen en/of zien. Met de avond kregen we visite en ook toen was het nog steeds zo: òf samen op het blok, en dan weer Harry er uit en dan weer Charlie. Vooral de laatste was er veel uit, ze liep haar kop maar naar achteren te gooien en ze vraten als een dijker. Toen de visite wegging om een uur of half 12 ging Harry eindelijk pas voor het blok zitten om de ''wacht'' te houden. Ik ben later toen alles in diepe rust was expres nog naar beneden gegaan om te luisteren, maar nee hoor niets. Eigenlijk had ik het idee dat dit de omslag was en er dus wèèr niets uit kwam.
Vanmorgen wilde ik gaan douchen en had ik de kraan al aan staan toen Jeroen naar boven kwam om te vertellen dat er een kleintje was geboren: hij hoorde flink wat gepiep. Ik snel de kraan weer uit gezet en naar beneden gerend. Ze zaten allebei in het blok, maar nu hadden ze pech want ik wilde het wel zien, èn welk ei het was. Ik met bibberhandjes de eierdopjes er uit gevist en het is het eerste ei dat uit gekomen is!! Volgens mij was de kleine nog nat, ik heb hem niet eens goed bekeken nog :-[ Ik was te gespannen eigenlijk. En nu nog: aan de ene kant heel erg blij, maar aan de andere kant toch weer heel bang dat het na een aantal dagen weer mis gaat.
De kleine is ook al gevoerd en voorlopig zitten ze gezamenlijk bij de kleine in het blok.

imv

SUPER

Gefeliciteerd!!  :-* :-* :-*

Enneh... relax!  :-X

groetjes,
Irene

*Yvon

Hoi hoi

Je geduld is toch nog beloond !!!  ;D

gefeliciteerd !!

Groetjes Yvon[/color]

Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Ik kon het net niet laten: er werd zoveel achter elkaar gevoerd dat ik toch even wilde spieken.
En zóóó lief :-* Charlie was de kleine aan het voeren en Harry zat er naast en ze bleven gewoon zitten  :-* Ik zag nog net een eitje onder Charlie's borst vandaan piepen.
Het is trouwens een geparelde of wildkleur. Typisch is dat zeg: in het allereerste nest een lutino gehad 3 jaar geleden, en daarna is er nooit meer een lutino bij geweest.

Hedwig lijkt haar eitjes zat te worden: gisteren zat ze er weinig op, vannacht nog wel en vandaag heeft ze er ook bijna nog niet opgezeten.

ManjaV

Hey Caroline,

Gefeliciteerd! :D :D :D :D :D
Echt harstikke leuk voor je zeg en uiteraard voor Harry en Charlie ook ;D ;D Hun trouwe broeden wordt beloond. Zo te horen voeren ze goed. Gaat vast helemaal goedkomen met de kleintjes! :D
Spannend hoor, nu op naar het tweede eitje!
En die Hedwig, houdt ze het maar voor gezien? Wel apart dat ze de eitjes nu net verlaat, nu de eitjes bij Harry en Charlie aan het uitkomen zijn. Ik hoop dat Hedwig ook eens een nestje mag hebben, dat gun ik haar. Eerst een partner natuurlijk. ;)

Groetjes,
Manja