Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

carco

Zover hoef je niet terug hoor Mandy: is maar 1 blz ::) :-[

Wordt misschien eens tijd voor een nieuw dagboekje 8)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline

Hé wat leuk bevruchte eitjes!!  :D

Persoonlijk zou ik pas de blokken verwisselen als ze jonkies hebben, over het algemeen zijn vogels trouwer aan hun jongen dan aan hun eitjes, dus minder kans dat ze het nest verlaten.  ;)

Zomaar een tipje. :)

Oh, en wat een kl  :censuur zakken, dat ze de quad zo hebben toegetakeld.  >:( Hebben ze wel de daders of alleen de quad terug gevonden??

DOei doei!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Mandy

Citaat van: carco op 15 november 2006, 20:34:36
Zover hoef je niet terug hoor Mandy: is maar 1 blz ::) :-[

Wordt misschien eens tijd voor een nieuw dagboekje 8)

Groetjes: Caroline.

Ooo van Hedwig had ik wel gelezen natuurlijk maar ik had niet begrepen dat ze zomaar zelf eieren was gaan leggen. Ik dacht dat ze een man had en bevruchte eitjes. Ik weet ook niet meer wie wie is, behalve Hedwig dan. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

*Yvon

Hoi hoi

Je had het wel kunnen weten dat die quad niet heel terug zou komen.
Die hebben ze gewoon helemaal afgeracht.
Ik hoop dat ze die etterbakken ook te pakken hebben,maar daar zal je misschien niks over te horen krijgen.>:(

Nog een hele week wachten op de donsjes,
spannennnnnnd !!  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

ManjaV

Hoi Caroline,

Dat schiet op bij jou. Nog even en je hebt drie kleintjes.
Gaat alles goed met het broeden?
En hoe gaat het met Hedwig? Broedt ze nog trouw op haar eitjes? :D En broeden de andere drie gezellig mee? :D

Groetjes,
Manja

PS Vervelend van die quad.  :-\


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Citaat van: Caroline op 15 november 2006, 22:00:34
Hé wat leuk bevruchte eitjes!!  :D

Persoonlijk zou ik pas de blokken verwisselen als ze jonkies hebben, over het algemeen zijn vogels trouwer aan hun jongen dan aan hun eitjes, dus minder kans dat ze het nest verlaten.  ;)

Zomaar een tipje. :)

Dat had ook mijn voorkeur, maar het blok is zo laag dat ik bang ben dat ze niet kunnen voeren er in. En ik heb het goede blok dus nog niet, terwijl het dinsdag echt verstuurd zou worden :censuur :censuur.Als ik dat had geweten had ik Harry en Charlie er nog niet in gezet, en al helemaal daar de broedkooi niet besteld >:(
Straks kan ik de jongen nog uit het blok halen en ze op de grond gaan zetten >:(


Oh, en wat een kl  :censuur zakken, dat ze de quad zo hebben toegetakeld.  >:( Hebben ze wel de daders of alleen de quad terug gevonden??

Dat wordt dus niet gezegd.
DOei doei!!


Citaat van: Yvon en Rene op 15 november 2006, 23:30:17
Hoi hoi

Je had het wel kunnen weten dat die quad niet heel terug zou komen.
Die hebben ze gewoon helemaal afgeracht.
Ik hoop dat ze die etterbakken ook te pakken hebben,maar daar zal je misschien niks over te horen krijgen.>:(

Inderdaad niet, die gekken worden ook nog eens beschermd door de polite.

Nog een hele week wachten op de donsjes,
spannennnnnnd !! ;D

Echt wel!

Groetjes Yvon



Citaat van: Mandy op 15 november 2006, 22:31:48
Citaat van: carco op 15 november 2006, 20:34:36
Zover hoef je niet terug hoor Mandy: is maar 1 blz ::) :-[

Wordt misschien eens tijd voor een nieuw dagboekje 8)

Groetjes: Caroline.

Ooo van Hedwig had ik wel gelezen natuurlijk maar ik had niet begrepen dat ze zomaar zelf eieren was gaan leggen. Ik dacht dat ze een man had en bevruchte eitjes. Ik weet ook niet meer wie wie is, behalve Hedwig dan. ;)


Zoveel zijn er niet bijgekomen hoor, dat valt best wel mee :P En was het maar waar dat Hedwig een man had, ik heb nog steeds een single zitten. Waarom ze eitjes is gaan leggen is voor mij een raadsel ??? Ze zit niet alleen, ziet mij niet als partner, ze is alleen erg op zichzelf.

Citaat van: ManjaV op 16 november 2006, 15:24:41
Hoi Caroline,

Dat schiet op bij jou. Nog even en je hebt drie kleintjes.
Gaat alles goed met het broeden?

Het broeden gaat zoals altijd heel erg goed :D


En hoe gaat het met Hedwig? Broedt ze nog trouw op haar eitjes? :D En broeden de andere drie gezellig mee? :D

Hedwig is heel erg trouw aan de eitjes en gaat er bijna niet meer af, dus de rest krijgt geen kans meer om mee te broeden.Het blijven er bij haar ook maar 3.

Groetjes,
Manja

PS Vervelend van die quad. :-\

Kan je wel zeggen.



Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




ManjaV

Hey Caroline,

Hier in de dierenzaak aan de Slinge kan je broedblokken in diverse maten kopen. Ze zijn niet echt duur.
Misschien iets voor als dat broedblok nooit komt?
Wat vervelend dat er maar niet geleverd wordt.
Je oude broedblok past niet in die kooi?

Laten we hopen dat het broeden goed gaat, het uitkomen en het verzorgen en groeien van de jongen :D :D :D
Ik gun het Harry en Charlie van harte!
Mag ik binnenkort weer eens bij je komen kijken?
De dagen tikken door tot vier december ;D ;D ;D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Hoi

Na weer tig mailtjes te hebben verstuurd en gebeld is dan gisteren eindelijk het blok verstuurd en heb ik het binnen.Alleen je moet niet denken dat het goed is hoor >:(
Het blok was dus in eerste instantie veel te ondiep en hij zou dus 10 cm dieper gemaakt worden zodat het blok precies nog boven het ene voerbakje van de 2  die in de kooi zitten zou rusten. Daar had meneer dus even geen erg in gehad en nu zou dus het halve voorfront eruit gesloopt moeten worden en heb ik dus maar een halve kooi over!! Ik dus maar weer even gebeld en ja dan moet je maar een drinkfontein aan de andere kant hangen >:(
Nu was ik gisteren al zo slim om iemand anders aan te mailen waar ik al eerder contact mee had gehad, maar die de kooien niet bezorgde en die zegde me toe als het nodig was gelijk een blok te maken. Net heb ik hem gemaild en gebeld en hij gaat gelijk aan de slag zodat het blok maandag op de post kan en ik het dinsdag binnen heb.
Jeetjes zeg: hier wordt ik dus echt vrolijk van(maar niet heus) zien de eitjes er mooi uit en gaat het door zo'n stommiteit straks nog niet lukken  >:(
Nou ja er is nog hoop dat het  goed komt. En die beestjes doen zo hun best in dat blok: ik gun het ze zo dat het nu goed gaat :-*

Hedwig gaat iets meer van de eitjes af lijkt het: gisteren voelde ik ineens iets op mijn rug met stofzuigen, dat was Hedwig dus die toch maar uit de kooi kwam :-*

Verder gaat het hier zijn gangetje.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




♪ Marlies

Hoi Caroline, ;D

Kun je daar bij jullie niet gewoon in een dierenspeciaalzaak blokken kopen. Daar heb ik ze ook vandaan.
Dit is wel balen, als je telkens de verkeerde krijgt. :-\

Groetjes Marlies ;)

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

ManjaV

Hey Caroline,

Lees net je mailtje en je berichtje in het dagboekje.
Wat vervelend voor je, dus het blok is helemaal niet geworden zoals je had gewild? En dan deden ze er ook nog zoooo langzaam over...
Balen! Stuur je het terug?
En ik hoop dat je het andere blok dinsdag binnenhebt. Je gaat zeker wel wachten met de eitjes overleggen totdat je kleintjes hebt, of?
Het gaat dit keer vast lukken met het nestje van Harry en Charlie. ;)

En Hedwig lijkt het op te geven? ;D Wat lief dat gisteren zo ineens bij je kwam zitten.  :-*

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Hoi

Marlies ik heb wel goede blokken, maar dus niet voor deze kooi. Ik heb speciaal een broedkooi laten maken (net als bij jullie dat je het blok erin schuift) en die zijn dus op maat aangepast aan de kooi. En als ik dan een blok kan vinden zou ik er toch aan moeten zagen.
Ik vroeg net aan Hans of hij niet gewoon een stuk van de bovenkant af kan zagen en een nieuw gat er in kan maken.
Het eerste kan hij wel, maar voor het gat zegt hij dat er een speciale boor nodig is??

Hoe heeft jouw vader dat gedaan Caroline toen ie het invlieggat groter heeft gemaakt? Stuur hem eens langs bij me :P

Manja ik zie je berichtje net . Ik stuur niets terug want ik heb hiervoor ook niets betaald(moest er nog bij komen).
Ik reageer gewoon helemaal niet meer.

Dit is trouwens de kooi waar het om gaat en het nieuwe blok zou tot boven het voerbakje komen, hoe het nu is gemaakt zou ik dus de hele linkerkant er uit moeten slopen, waardoor ze dus helemaal geen ruimte meer hebben.




Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*Yvon

Hoi hoi

Jeetje wat een gedoe zeg.  :-\
Om die vlieggat groter te maken heb je zo'n rond ding nodig die je op je boor kan zetten.
Voor zover ik weet hebben wij die wel,dus als je die wilt lenen.....
Vind je het niet een beetje gevaarlijk om nu zoveel aan het blok te gaan rommelen?
Als je dit alles van tevoren had geweten,had je ze misschien toch beter kunnen over plaatsen in die van ons,maar ja dat is achteraf.  :-\

Groetjes Yvon
   

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Inger m

Hoi,
Ik vind het een mooie kooi, maar qua formaat is het eigenlijk meer bedoeld voor kanaries of evt. geschikt voor grasparkieten. Dat is ook te zien aan de voerbakjes.

Ik heb destijds een kooi besteld voor mijn jonge valkparkieten, waaruit deze bewust zijn weggelaten (helaas ook in eerste instantie verkeerd geleverd, waardoor ik nu twee sets voorfronten heb).

Dit is de kooi waar het omgaat: http://www.valkparkiet.com/nl/files/gezondheidziekenkooien.htm

De kooi is gemaakt naar valkparkietenmaatstaven en 80 x 50 x 60, maar ik gebruik het niet als broedkooi, slechts om een vogel voor een korte duur in te plaatsen.

Mogelijk is het een optie om de nestkast aan de buitenkant te plaatsen, zodat de vogels toch wat ruimte hebben.

Succes!

nb. Yvon, ik dacht dat dat met een speedboortje of zoiets kan...

gr Inger

gr Inger

Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

*Yvon

Hoi hoi

Idd met een speedboor kan ook.  ;D
Ik bedoelde zo'n  rond ding met allemaal zaagblaadjes,die je dus ook op je boormachine kan zetten.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >