4 augustus 2025, 22:56:02

Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

♪ Marlies

Hoi Caroline, ;D

Misschien is het een kwestie van wennen voor hem.
Ik hoop voor je dat hij toch gauw gaat eten.

Groetjes Marlies ;)

carco

Hoi

Arme Derrick blijft roepen naar beneden , helemaal nu de valken van Bart en Joyce er zijn en helemaal boven belandden >:(
Wat Derrick dus als enige deed, want de anderen komen nooit boven.Hij zat vanmorgen helemaal te beven,dus heb ik hem weer gepaaid met zonnebloempitten en toen ging hij daarna eerst even drinken en weer verder eten uit de silo nu!! Er zit nog een etensbakje  in maar daar kijken ze niet naar , ik wil er nu nog maar een extra silo inhangen of ze er dan wel iets mee doen. Net toen ik boven was ging hij weer eten en toen ik wegliep begon hij weer te roepen :-\
Ze blijven wel samen op dezelfde stok zitten, maar Derrick pikt Damali wel weg als ze te dicht in zijn buurt komt.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

imv

Getsie, dit had je je wel anders voorgesteld, he?!  :-\

Loop je ook naar hem terug als hij gaat roepen (als jij de kamer uitgaat)? Niet doen, hoor! Dan blijft hij gillen.

Succes!
Groetjes,
Irene

carco

Nee hoor, dan ga ik niet terug.
Volgens mij is Derrick bang voor Damali, hijzit mar te blazen naar haar :-\
Maar we houden vol hoor.
Ik was er wel bang voor dat hij zou gaan roepen, maar dat hij ging stoppen met eten vind ik erger. En inderdaad als hij mij ziet eet hij dus wel. Ik heb ook een radio aangezet voor de stilte boven en meer kan ik niet doen, want ik wil dit toch doorzetten. Hoe zielig ik het af en toe ook vind: Damali heeft nergens last van(wat ook wel logisch is omdat zij helemaal vreemd is) maar Derrick heeft gewoon heimwee.

ManjaV

Hey Caroline,

Ik heb wel eens ergens gelezen (op dit forum denk ik?) dat het soms wel een half jaar kan duren eer dat de valkjes aan elkaar gewend zijn en dat ze dan pas koppeltjes gaan vormen.
Je ziet het bij mijn valkjes ook. Langzaam maar zeker gaan ze steeds meer toestaan van elkaar.
En er is natuurlijk altijd de kans dat er geen koppeltjes gevormd worden, omdat ze elkaar gewoon niet liggen! Maar ja, je hebt meer ervaring dan mij met valkjes dus dit weet je natuurlijk.
Het is even wennen voor Derrick, als die zo lang bij de anderen heeft gezeten. Je zal zien dat hij over een week of twee al wat meer gewend is. Al helpt het trouwens niet dat hij de anderen hoort, maar ja... :-\ by the way, kan je ze gewoon niet allebei bij de anderen zetten en dan zien wat er gebeurt of wil je perse dat ze een koppeltje gaan vormen?

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Het probleem is dat Derrick( net als Beau maar die in mindere mate) achter Charlie aanzit die al bezet is dus het kan niet om ze gewoon bij de andere te zetten want dat schiet niets op en kijkt hij gewoon niet naar de nieuwe en heb ik nòg een losse pop zitten.
En ze mogen elkaar dus wèl horen , maar absoluut niet zien.
Het is mij dus niet zo zeer te doen dat dit een koppel wordt(liever wel natuurlijk) maar dat deze man van Charlie afgetrokken wordt.
En van dat half jaar weet ik hoor, ik hoop alleen dat het iets korter duurt dan die tijd :-[ :-\
Groetjes : Caroline.

carco

Hoi

Ik zat gisterenavond beneden en wist niet wat ik hoorde! Derrick was gewoon aan het fluiten, nou ja gewoon? Ik hoorde hem zijn sjansgeluidje maken!! Ik ben niet gaan kijken , maar dat klonk hoopvol, in ieder geval beter dan het geroep.
Vanmorgen om half 8 was het weer en aangezien we ze 'snachts op kantoor zetten met de lamellen dicht en daar naast de deur een raam zit kon ik mooi kijken. Ja hoor hij zat te sjansen naar Damali :o Ze zaten zowat tegen elkaar aan met een paar mm ertussen. En even later ging Derrick helemaal met zijn lijfje tegen de kooi naast Damali hangen.
Hij pikt haar ook nog wel weg hoor, maar dit stemt me wat hoopvol. Vanmorgen hoorde ik hem wel even roepen naar beneden, maar het was al gauw over. Hij lijkt het dus te aanvaarden gelukkig. Ik snap alleen niet dat ze persé uit de ene voerbak willen eten en niet uit de andere ook niet nu er een silo inhangt, en op een andere plek zelfs. Ze blijven stijf naast elkaar op dezelfde stok zitten, maar laten de andere er niet bij om te eten.
Maar goed je kan niet alles gelijk hebben denk ik maar.

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

valkchico

Hallo Caroline,

he dat gaat de goeie kant op gelukkig. Anders gaat je geweten helemaal knagen. Maar dit klinkt hoopvol.
En voortaan sms ik 's morgens wel even wat wij gaan doen en waar ;D op zondag.

gr Esther

carco

19 juli 2006, 18:03:51 #1719 Last Edit: 19 juli 2006, 18:24:13 by carco
Hoi

Ik maak me nog steeds wat zorgen om Derrick die alwèèr is afgevallen tot 82 gram!!
Toch oogt hij levendig genoeg en zie ik hem regelmatig eten. Gelukkig heb ik hem ook 2 poepjes zien doen die er normaal uitzien.
Ik wijt het maar aan de hitte, waar de rest ook last van schijnen te hebben: ze zijn allemaal zo tammetjes. Er zit bijna geen geluid in: je zou niet zeggen dat er op het moment 12 valken hier binnen in huis staan :o
Dat was vorige keer wel anders toen de logeervalkjes er waren , maar ook die hoor ik niet.
Ik heb de konijnen even gesproeid die gelijk weer tot leven kwamen en er ligt nu een fles water voor ze in de vriezer.
Brutus heeft al een paar keer een ijsklontje gehad , wat hij heel lekker vind ;D
Boven bij de chins , de cathi's en de hamster staat een ventilator te draaien, en bij Damali en Derrick dus een airco (kunnen wij tenminste met de nacht ook lekker slapen :P )
Wat een hitte vandaag zeg, niet normaal meer.

valkchico

Hallo Caroline,

Balen dat Derrick toch is afgevallen. maar wat je zegt de hitte is ook niet bevordelijk hoor hier zit er ook niet veel leven meer in de brouwerij. En je ziet hem toch eten en poept nog goed dus is het mss nog een nasleep van de eerste dagen dat hij toch wat minder heeft gegeten?
Sjanst ie nog met damali?

airco  :o watjes ;D

gr Esther

carco

wij wel hoor ;D :P

En als het niet te warm is hoor ik hem nog steeds sjansen en ze blijven naast elkaar zitten op dezelfde stok dus da's wel gunstig op zich.

Caroline

Heet?? Hoe bedoel je??

Vanmiddag om 4 uur was het hier in de achtertuin in de schaduw van de luifel 50 C (waar zit het graden tekentje??). Moet je na gaan dat dit de enige schaduw was op dat moment, ik ben toen ook maar naar binnen gegaan met de kids. Met ramen, deuren, rolluiken en rolgordijnen gesloten was het daar 31 ? C, net was lekkerder dan buiten.  ;) Pffffffh!!!

Valkjes zijn trouwens ook wel iets rustiger maar hebben er verder niet erg veel last van. Ze mogen alleen deze dagen niet los van me, dat vinden ze niet zo fijn.  :-\

Groetjes van Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Dan boffen wij, want hier is het ''maar'' 27 º C (alt + 167 ingetoetst:even opgezocht ;D )Wel met alles open trouwens, maar ben vandaag wel lekker binnen gebleven.
Warm zat in ieder geval.

Caroline

Het scheeld natuurlijk wel dat wij hier in het heetste gedeelte van Nederland zitten samen met Limburg gaven ze voor hier ook al 36 (alt + 167 werkt niet bij mij) C aan en dat was het vanmiddag om een uur of één in Veghel al, zoals op diversen palen langs de weg was te zien en zoals de buitenthermometer van de auto aangaf.

Nu staat alles al open vanaf een uur of 8 maar de themperatuur daalt nog niet veel, beneden uis het nu 29 graden en boven denk ik nog wel richting de 35. Pffffh.

Zal een prettige nacht worden.

Weet je wat het grappigste is, ik heb ooit het gradentekentje per ongeluk gedaan, dus hij staat wel ergens op mijn laptop alleen weet ik niet hoe ik het toen heb gedaan.  ::) :-[

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.