4 augustus 2025, 23:10:35

Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

carco

Hoi

Toch rare beesten hoor die valken. Sinds ruim 2 dagen is het moe die Anani weer bijna volledig voert. Ze plukt nog wel, maar meneertje kan al aardig van zich afbijten, dus het lijkt minder te worden. Ook met de avond is het een gezellige boel, ik geloof dat ze dan allemaal naast dezelfde willen zitten en ook nog eens op dezelfde stok, dus het gekrakeel is niet van de lucht.
Vanmorgen woog Anani 85 gram ( ze was wel gevoerd ervoor, maar krijgt steeds maar kleine beetjes), ik heb toch sterk het idee dat er wel zaadjes worden gegeten hoor. Maar het is zo gemakkelijk hè dat als je maar lang genoeg gilt je vader èn moeder als een idioot gaan zitten eten en je voeren ;D
Ik had Esther gisteren even gebeld om zijn gekrijs te laten horen: zo hard dat kunnen ze gewoon niet negeren.
Nu kan ik Anani wel apart zetten om te kijken of hij daadwerkelijk eet, maar dan moet hij ècht boven uit zicht van de anderen anders wordt hij gek ( en Harry en Charlie ook). Ik heb dit met Esther overlegd en zij vond het niet nodig dus doen we het niet. Ze zullen het voeren vast wel eens zat worden toch ???

Heb ik geen lekker ontdeugend bekkie :D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

valkchico

Hallo Caroline,

Het is net een giertje met een stoppelkraag ;D.
Maar hij kijkt zo heerlijk nieuwsgierig geweldig gewoon.
jouw eitjes zijn heerlijk warm dus daar kan het (gelukkig) niet aan liggen
Ik zoem ze elke ochtend met postievo in  :P.

Er komt vast wel iemand die ons een tip kan geven over het zelf eten :D

gr Esther

in elk geval tot dinsdag ;D

patty_dordtse valkjes

JOEHOE BROERTJE  

Je bent oom geworden hoor!!!

knuffie bijou mama

Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Caroline

Wat een bijdehandje hè, zoals hij uit zijn oogjes kijkt.

Lieff!!  :D :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Riny

Hallo Caroline en Esther
Vorig jaar heb ik een bonte witmasker van me zelf gehouden.
Hij is in de voliere gebleven bij zijn ouders,en ze hebben hem, ik weet niet hoe lang nog gevoerd.
Maar ik heb vaker gezien dat die zeker een maand nadat die uitgevlogen was nog gevoerd werd door de ouders.
Het zal er ook wel mee te maken hebben gehad, dat de ouders geen nestblok meer hadden.
Als ze met een nieuw nest beginnen ,willen de ouders er vaak niets meer van weten.
Groetjes Riny :D

valkchico

hallo Caroline,

hallo Riny (ben even zo brutaal in caroline d'r dagboek te reageren)
De pleeg pap en mam van Anani hebben ook geen blok hangen. Dus ze blijven dan voeren??? Is het dan troch verstandiger om hem weg te halen?

gr Esther

Riny

11 april 2006, 17:29:17 #1431 Last Edit: 11 april 2006, 18:04:22 by Riny
Hoy Esther
Dat durf ik zo niet te stellen dat de ouders dit blijven doen.
Als Anani mijn valkje was zou ik hem, iedere dag wat langer weg halen bij zijn ouders.
En dat ze het er dan niet mee eens zijn en schreeuwen,och wat denk je wat ik hoor ,als ik er zo 12 in de kamer heb zitten.

carco

Hoi

Het is niet eens zo zeer het schreeuwen want daar kan ik best tegen, maar omdat ze in elkaars zicht staan gaan pa en moe dus gewoon bij Anani op de kooi zitten, want ze willen er dan bij.
Dus dan toch maar boven zetten en dan steeds wat langer??
Ik heb nog een leenkooi staan die moet alleen zeer goed schoongemaakt worden.

Riny

Hoy Caroline
Zit Anani dan zonder gezelschap boven?
Dat is ook zielig,en zal zijn tam zijn niet bevorderen.
Kun je Pa en moe niet wat langer in de kooi houden,of zijn die de hele dag los?
PS Hoe gaat het met je valkje op 4 pootjes?

carco

Hoi Riny

Dan zou Anani dus alleen boven zitten ja, dan zou ik ze allemaal in de kooi moeten houden en  er een kooi naastzetten??Want de rest is ook heel nieuwsgierig als er een kooi  bij staat daar moeten ze allemaal bij wezen  of als ie open staat er liever nog in :P
En heb je die mooie foto niet gezien in je verhalenboek van die valk op 4 poten?
Ik zal echt weer schrijven in het dagobek van hem, het gaat goed.

carco

Betrapt ;D

En zo zit meneer dus al bijna de hele dag :D

En wat er nu aan mijn broek te zien is ??? ;D

Oh ja nog een vraagje: moet ik Anani nog even ontwormen voordat hij naar Esther gaat? Ik heb het in huis dus het is geen moeite om het te doen, ik weet alleen niet of het nuttig is.

bobbie

Hoi Caroline,

Wat een lekkertje is het toch he.  :D Wat zal je hem gaan missen.

Over het ontwormen. Ook ik heb spul in huis om te ontwormen. Ik wilde alle vogels doen en ook de jonkies.

Bij het doorlezen van de gebruiksaanwijzing las ik ineens dat je dit alleen mag geven aan vogels ouder dan 3 maanden. Ik heb van Bogena.

Heb jij spul wat wel bij jonkies mag?

Zo ja, dan kan je het gerust doen.

Succes, Nel :)

carco

Hoi

Ik ben blij dat je dat zegt, want dat heb ik nl. ook. Maar ik zie er geen briefje in of ik heb weggegooid weet ik niet? Maar ik moet ook nieuwe want hij is over de datum heen :-\
Dan mag Esther het evt. zelf doen. Wat voor merk heb je dan nog meer, want bij Mandy kreeg ik Hedwig ontwormd mee.
Hoe is het bij jou met Chila en de eitjes? Voert de mama al weer?

bobbie

Hoi hoi,

Het staat op het doosje wat waar het flesje in zit. Er zit geen bijsluiter bij, dat woord had ik niet moeten gebruiken.
Op de buitenkant van het doosje staat beschreven hoeveel druppels je moet doen in hoeveel water.
Aan de andere kant staat dat je het niet mag geven aan vogels jonger dan 3 maanden.

Andere merken weet ik het niet van. Ik was allang blij dat ik de andere kant ook nog even ging lezen.  :-\

Met de jonkies bij mij gaat het goed. Chila zit vandaag voor het eerst zonder mama. Ze werd op een gegeven moment weer gevoerd gelukkig maar nu eet ze zelf. Net nog gewogen, ze woog zwaarder dan vanochtend dus dat gaat prima.
Smokey wordt vrijdag opgehaald. Sisi nog niet, die eet net genoeg. Ik hoef niets bij te voeren maar ik wil dat ie nog wat zwaarder wordt. Hij schommelt tussen de 78 en 84 in.

Groetjes, Nel :)

carco

Hoi

ik heb dan toch het idee dat de samenstelling in de loop van tijd veranderd is, hier staat het er echt niet op, en ik zei al het is vrij oud wat ik heb. Ik heb trouwens de andere jonkies er ook nog mee gedaan vorig jaar :-\Maar gelukkig hebben ze er niets van gekregen, ik doe het in ieder geval niet dan en ze zitten toch binnen dus de kans op wormen is dan meen ik niet zo groot.

Anani heeft inmiddels zich het alleenrecht op de voerbak toe geeigend geloof : hij joeg zelfs Charlie weg :o
Ik ga er zo maar ff een bakje bij hangen.

Groetjes: CAroline.