4 augustus 2025, 20:54:40

Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

bobbie

Hoi Caroline,

Wat een kruis voor die mensen. :-\ Gelukkig is bij het andere kindje de scan wel goed en zonder afwijkingen.
Ik moet er steeds aan denken, ik vind het zo erg voor hun.

Met Anani gaat het verder wel goed toch ??? Gelukkig pap jij hem af en toe bij. Jammer dat de ouders niets geven aan hem.
Hier merk ik dat de ouders pas in de middag beginnen met echt voeren. Soms zit ik ook met gekrulde tenen, maar ineens gaat het dan in volle treinvaart proppen in die kropjes.
Ik ververs 3 keer per dag het eivoer maar pas de 3e keer gaan ze er echt tegenaan.

heerlijke foto's heb je gemaakt. :D

Groetjes, Nel :)

imv

Hoi,
Wat jij zegt over het voeren, Nel, dat zie ik hier ook gebeuren.
Sowieso begonnen ze bij mij altijd al laat met voeren, en nu krijgen de kleintjes 's morgens echt een muizenhapje. "s middags gaan ze meer voeren, en 's avonds begint het echte werk. Toch wegen ze bij mij alledie 98 gram.. lijkt me ruim voldoende  :D
Toen ik Pino kreeg was hij 3,5 tot 4 weken oud. Hij kreeg 3 keer per dag eten, dus ook niet meer de hele dag door..
Anani is wel een stuk lichter dan die van mij, dus in jouw geval, Caroline, zou ik af en toe ook bijpappen, maar (nog) niet struktureel.

Groetjes,
Irene

carco

29 maart 2006, 20:35:55 #1382 Last Edit: 29 maart 2006, 22:44:00 by carco
Hoi

Dat heb ik ook al gedacht, maar hij bedelt niet ook. Nu kan dit ook zo zijn omdat hij van mijkrijgt. Maar van 94 gram naar 84 gram vond ik toch wel een erg groot verschil :-\
Maar goed ik heb 2 keer gepapt vandaag, en eigenlijk hoop ik dat ze de laatste keer dan weer zelf doen net als gisteren. Alleen Charlie kan niet van Anani afblijven >:( Ze zit de hele dag naast hem en dan maar veren trekken, nu zijn de pootjes aan de beurt. En het typische is dat ik Harry  ( die zelf plukt) soms Charlie weg zie trekken. Maar die mafkees van een Anani zit ook heel de dag in de voerbak en daar kan dus niemand bij :P Ik heb een stengel trosgierst opgehangen waar hij zit en heb hem alweer iets zien knabbelen er aan.
Vanmiddag toen ik bij Irene vandaan kwam zag ik een ei op de grond liggen. Ik hoefde geen schuldgevoel te hebben toen ik het weggooide want ik denk dat het vanaf de stok is gelegd, omdat het helemaal beschadigd was aan één kant. En ook nu paren ze gewoon door :o

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

valkchico

Hallo Caroline,

een ei op de grond???? Rare valkjes toch ;)

Geef Anani een kus en je hoort me weer.

gr Esther

imv

Hoi,
Een ei leggen vanaf de stok? Dat ken ik van mijn vorige valkjes zo'n 20 jaar geleden  :-\
Bereid je maar vast voor op een nieuw nestje op de grond  :-X

groetjes,
Irene

carco

Hoi

Ik kijk het vandaag nog aan en als ze dan geen aanstalten meer doen om Anani te voeren gaat hij apart.
Ik dacht hem er bij te houden, want zien eten doet eten, maar dit schiet niet op natuurlijk.
Charlie zit echt alleen bij hem om de veren er uit te trekken en doet verder niets. En als ik hem dan toch moet pappen kan hij net zo goed direct apart zodat zijn veren rust krijgen en weer aan kunnen groeien.
Vanmorgen (ik ben net thuis) woog hij maar 80 gram dus hij krijgt gewoon helemaal niets.
Wel zie ik hem regelmatig met zijn snavel in de voerbak zitten en aan het trogierst ;)
Stomme beesten hebben ze eens een nestje na 2 jaar gaat het zo goed, is er na 4 weken een totale omslag van doe het zelf maar, ik snap er niets van hoor ???
Nu nog even kijken hoe de mannen op Charlie reageren en of er morgen niet wèèr een ei ligt anders moet ik tijdelijk maar even 3 kooien neer zetten.
Na de pap zet ik hem steeds even op de grond zodat hij zaadjes kan snoepen, maar hij klimt steeds sneller weer op stok (nou ja in de voerbak, die zit beter ;D )

imv

Hoi,
Wat zonde, dat er ineens een omslag is..
Maar goed dat jij zo ervaren bent en het goed in de smiezen houdt  ;)

Ik zie je vanmiddag!
Irene

valkchico

Hallo Caroline,

wat zonde dat ze helemaal niet meer voeren :(.Het was wel zo mooi geweest als ze het helemaal afgemaakt hadden.
Ze zijn misschien toch zo dat ze een nieuw nest willen en dat Anani moet wieberen.

Gelukkig weet jij wat te doen dus met Anani gaat ook helemaal goed komen zeker weten ;).

Pff 3 kooien in de kamer wel veel hoor, maar als Anani het goed doet dan is het maar voor twee weekjes ;D.

gr Esther

caro

Hoi Caroline,

Wat een fijn nieuws dat erbij 1 van de tweeling niets te vinden is, en rot dat de andere waarschijnlijk niets kan.

Wat jammer dat het allemaal niet zo goed gaat met het voeren.
Ik heb ook weer een eitje van de ouders van de 4 valkjes. Ik heb nog niets in mijn dagboek geschreven uit angst dat er weer iets mis gaat. Ik open een nieuw dagboek als er meerdere eitjes zijn.

Het beste met  de valkjes

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

carco

Hoi

Anani is een beetje moe van vandaag geloof ik.
Ik had de kooi open gezet vanmorgen en ik draai me om en hij is er al uit :o.
Harry en Charlie blijven hem overal volgen dus dat vind ik zo vreemd, want ze weten dus wèl dat hij bij ze hoort.
Later toch de anderen gelijk er uit gehaald ( Anani had ik weer terug gezet, maar was het er niet mee eens die heeft heel de dag door de kooi geklommen en geijsbeerd, daarom is ze nu zo moe denk ik) en de luchtaanvallen van Beau en Derrick vielen dit keer mee en waren te overzien gelukkig. Het viel me wel op dat zodra ik Anani in de kooi zette Charlie ook gelijk terug ging en Harry de wacht ging houden voor het deurtje.
Vanmiddag toen ik alles weer in kooi had werd Anani zelfs 2 keer ( wel een klein beetje) gevoerd door Harry :)
Ik heb hem om half 6 gewogen en hij woog toen 83 gram en vanmorgen dus maar 80. Ik heb daarom ook maar even geen pap gegeven en wacht tot vanavond laat. Anani is versleten en zit steeds op de rond te slapen nu , rent af en toe eens weg als hij weer door Charlie belaagd wordt.Wel zit hij lekker met de kop in de ''veren''
Mijn ouders zijn helemaal verliefd op de kleine van Irene die zij gaan krijgen. En wat mijn vader zo leuk leek?? Ze hebben toch een kamer over om daar een volière van te maken. Vond mijn moeder alleen niet zo gezellig want dan had je geen zicht op de vogels.
Zie je nu wel dat ik het van hun heb ;D :P
Een naam verzinnen valt alleen niet mee. Misschien wordt het Pica. Het moet wel bij Punky passen: dus suggesties zijn welkom.

Caroline

Ja, we hebben het net van een vreemde hè, mijn moeder ook altijd van meid weer een huisdier, je hebt het al zo druk maar langzaam komt er daar ook steeds een bij, dus van wie zal ik het hebben?? Hihihihi!!

Hebben H&C eigenlijk nog nieuwe eitjes?? Nee toch??

Groetjes maar weer!!  :)

PS. Nog 2 dagen en dan hebben we evenveel valkjes.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kolkkie

Hey Caroline,

Zo te zien moet ik nog ene hoop bijlezen, zoveel is er de afgelopen dagen bijgekomen :).
Zo te zien gaat het dus wel lekker met Anani.
Geef die mooie donder maar een lekkere knuffel van mij :).

Groetjes,
Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

imv

punky en pica
punky en poppie
punky en pippie
punky en pollie
punky en pinky

ehh  ???  ::)  ???
verder weet ik het niet  8)

margreet

hallo Caroline,

Bij mijn viertal wordt er op het ogenblik ook niet veel gevoederd door de ouders, op de dag heel weinig. Maar ik denk ook dat ze het bewust doen omdat ze zelf  ook moeten leren eten. Als de ouders ze vol blijven proppen gaan ze nooit zelf eten. Hier prikken ze al aan de andijvie, trosgierst en zaadjes, Als je steeds bij gaat voeren heeft hij daar geen behoefte aan en hoeft hij ook niet meer te bedelen bij de ouders omdat hij geen honger heeft. Zou deze theorie kunnen kloppen?.
Bij mij wordt 1 valkje heel erg geplukt door beide ouders, de anderen niet, Zij wordt nog wel gevoerd en is ook actief maar het is zo zielig. Hier heb ik ook de neiging om haar er uit te halen en verder te pappen maar dan duurt het nog weken voordat ze zelfstandig is. Morgen wordt ze 5 weken dus nog een kleine week dan kan ze apart gezet worden en zal ze waarschijnlijk wel zelf gaan eten, dus het wordt nog een weekje afzien. Alleen ziet ze er nu uit als een gerafeld valkje, maar dat groeit wel weer aan.
Veel succes verder.
groetjes Margreet

valkchico

Hallo Caroline,

Met het gewicht en de levenslustigheid van Anani is niets mis ;D.
Als ik het zo hoor word het al een aardige dondersteen :D.
Gelukkig maar en wat een rare pleegouders heeft ie toch 8).

En zoals je al zei de appel valt zeker niet ver van de boom ;D.En een hele kamer voor maar twee valkjes??jaja dat blijven er vast geen twee dan :P.

gR esther