Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

imv

Hoi,
Eddie mocht er gisteren niet uit...  :-\ Er waren ook mensen op bezoek die erg bang zijn voor vogels. Da's echt balen, maar ja! Bijna iedereen in onze familie is bang voor vogels...
Kan Jasper met het rugzakje niet naar speciaal onderwijs? Róbin (heeft natuurlijk heel wat anders) kon met het rugzakje kiezen of ze op regulier onderwijs bleef met de nodige aanpassingen en ambulante begeleiding, òf naar speciaal onderwijs zodat alle hulp al aanwezig is, en ze rust krijgt.

Caroline, hoe is het met de andere 2 eitjes?
Groetjes,
Irene

valkchico

Hallo caroline,

hahha wat een gedoe he met al die scholen, ook wij zijn voor de tweede maal aan het shoppen naar een school. de eerste Bas zit ook op het Insula maar dan VMBO-TL. alleen deze tak gaat verwijnen daar en nieuwe kinderen kunnen alleen nog naar een combi klas (met dus een hogere cito). Zat toevallig tegen mijn zus te vertellen dat het me veel makkelijker leek wanneer je kind goed kan leren ::) zoals ik het nu lees niet dus de keuze blijft moeilijk.

hoe gaat het met de valkjes familie? gaat het nog voorspoedig?

gr Esther

carco

Hoi

Ja leuke toestanden hoor scholen uitzoeken.
Maar Esther als je echt VMBO TL advies hebt en je kan dan niet meer bij Insula terecht dan krijg je Mavo Stek en ik hoorde gisteren van de zus van Irene dat je daar komt als je ècht VMBO TL advies hebt, maar dan nog kans hebt om uitgeloot te worden. Leuk blijft alleen Dalton over  ( Titus) hoe denk jij daar over?
Ik geloof dat als Simone dat advies zou krijgen ik haar eerder naar Zwijndrecht op school zou doen.

En Caroline:

Zijn bij jou de valken er wel uit met verjaardagen? Hier ook niet hoor! Ik denk dat er veel visite niet zou komen.
En de school van Sanne die kennen Jasper toch een beetje? Is het niet ''gemakkelijk'' voor de zelfde basischool te gaan?
Het is van de regering zo makkelijk gezegd van doe ieder kind maar op een normale basisschool en geef hem/haar een rugzakje mee, maar inderdaad het zal niet meevallen.

Irene en de rest


Hoe het met de andere eitjes is?
Ik weet het niet :-[
Ze blijven constant erop zitten en ik wil ze niet storen door ze eraf te jagen.
Als ze zoals van de week er toevallig even samen af zijn dan kijk ik wel weer.
Met de rest van het valkenspul gaat het goed.
Klik op het plaatje voor onze site!




Kirsten

Hoi Caroline,

Ik duim dat het met de eitjes goed blijft gaan,. Het zou wel heel erg leuk zijn als er een valkje naar Robin kan.

*duim duim duim*

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

valkchico

hallo caroline,

hoe het met de scholen precies zit weet ik eigenlijk niet.
Insula stopt met de locatie pr. Maurits de voormalige locatie voor het VMBO-tl waar kinderen met een cito van 528 heen konden en gevallen met een aanbeveling van de basisischool.
Nu gaat de cito omhoog naar 530, en worden er eigenlijk geen uitzonderingen gemaakt. Ook hebben ze een plafond wat betreft het te kunnen plaatsen aantal leerlingen.
MAVO-stek heeft ook zo'n plafond(bij mij op de hoek), Ik ben geen voorstander van het Dalton(titus).Ik hoop dus maar dat Joost de cito voldoende maakt maar vind het heel moeilijk.
Maar welke school in Zwijndrecht zou jou voorkeur hebben dan?

Ze zijn dus fanatiek aan het broeden wel zo spannend.

gr Esther

carco

30 januari 2006, 22:29:45 #740 Last Edit: 30 januari 2006, 23:44:10 by carco
Hoi Esther

Welke school?
Ik heb werkelijk geen flauw idee want daar heb ik me niet in verdiept nl. Maar omdat Titus niet echt een goed naam heeft en Simone zou VMBO TL advies krijgen zou ik me er wèl in verdiepen .

Hèhè wat duurt zo'n filmpje uploaden toch lang.
Ik heb er vast één van onze herrieschopper Beau. Degene die je erdoor heen hoort is Derrick die zit te roffelen op de trap. Daar is ook een filmpje van bezig.
Het laden gaat trouwens ook niet echt snel :-\


Filmpje Beau

Ik heb ook nog een foto van de 3 dames bij elkaar: die zaten zo mooi op een rijtje dat ik even een kiekje moest maken.


En nog een portret foto van Derrick:


Nog een leuke foto van Maurice met zijn vriendje Boots die in zijn mouw was gekropen:


Andere filmpjes komen (misschien) nog!
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




carco

Hoi

Nu het bovenstaande filmpje van Beau wel sneller laadt hoor ik eigenlijk  Derrick meer herrie maken dan Beau :P Maar goed ik maak er nog wel één.
Ik heb ook vast een filmpje van Derrick onze andere herieschopper ;)



Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Ankie

Hoi Caroline

Wat een uitzoekerij he ,met die scholen?
Moeilijk om eem keus te maken ...alhoewel het voor ons niet zo'n probleem was ,want Carine en Dianne wisten al waar ze naar welke school ze wilde .
Carine doet dit jaar VWO examen en wil gaan studeren ,maar als je niet precies weet wat ...is het zeker zo lastig als het uitzoeken van een middelbare school ! Ze wil ook niet te ver weg ,want ze wil het huis nog niet uit !!! Is veel te gezellig hier !
Dianne moet ook een keus gaan maken ,maar dan de richting die ze uitwil !!! Je moet al jong weten wat je wil gaan doen en dat is niet gemakkelijk !!!!

Nog bedankt dat je die foto in ons dagboekje hebt gezet en het is mij nu wel duidelijk hoor....wij hebben een vrouwtje...kan niet missen ! ;D ;D

Ik heb je filmpjes nog niet bekeken ,want de pc. is supertraag op het moment dus dat doe ik morgen wel even !!!
Trouwens als ik visite heb gaan mijn valkjes er meestal ook niet uit !!! Heb het laatst een keer gedaan toen mijn nichtje van 3 hier was ,maar die vondt het doodeng en wilde gelijk naar huis !!!!

Nog een weekje en dan komen je eitjes uit !! Spannend hoor !!!

Groet van Ankie

bobbie

Hoi hoi,

Alles goed met de eitjes? Kan je al zien of de andere 2 ook bevrucht zijn?

Toi toi toi.

groetjes, Nel :)

Kirsten

Hoi Caroline,

Ik ben ook erg benieuwd of je weer even naar de eitjes hebt kunnen kijken :)

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

carco

Hoi

Ik heb niet weer naar de eitjes kunnen kijken, ze gaan er ècht niet af :-\
Gisteren waren ze er even samen af, maar toen most ik nodig de deur uit en kon het dus ook niet.
En ik heb geen zin om ze er af te jagen, maar zodra ik iets weet plaats ik het gelijk.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline

Goeiemorgen!!

Mijn valkjes zijn met verjaardagen gewoon in de kooi hoor, anders word ik helemaal gek, ik moet ze wel een beetje in de gaten kunnen houden, zeker als de deur steeds open en dicht gaat. Afgelopen donderdag heb ik trouwens op een gegeven moment even 2 badlakens er over heen gedaan, toen op een gegeven moment het hele huis vol zat en er erg druk werd gepraat begon Pablo mee te "praten", niet echt gezellig!!  ;D Maar toen ik eenmaal de handdoeken er over had, gingen ze lekker rustig zitten eten.
Ik vier het meestal van 16 - 20 uur en toen iedereen om 8 uur weg was en alleen Cis, mijn vriendin, er nog was, heb ik ze er lekker uitgedaan. Cis blijft meestal tot het eind en met zijn drietjes ruimen we dan de hele boel op en ik gooi de kids in bedje als Cis en Ed de keuken opruimen en een keer stofzuigen.  ;D Uiteraard hebben we meteen de nieuwe touwringen op gehangen die ik van haar had gekregen.  ;) En verder kijk ik altijd wie er op bezoek komt, vandaag komt mijn schoonzus, die is panisch van vliegende valkjes, dus blijven ze in de kooi, en zorg ik dat ze er van te voren uit zijn geweest.

Wouwie wat een mega verhaal, en nog wel in jouw dagboekje, sorry!!  ::)

Oh ja, Jasper, we zijn inderdaad bezig om hem op Sanne haar school te krijgen, en volgende week moeten we daar ook Thomas inschrijven. Maandag of dinsdag geloof ik.

Nou doei hè, ik ga gauw het volgende dagboekje vol schrijven.  ;) ;D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

Nog druk aan het typen zie ik!!  ;)

Nog steeds leven??  :D

Ik ga lekker slapen, tot morgen!!  8)

Trusten!!  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Hoi

Hè hè even nog wat in mijn boekje schrijven en gauw naar bed.
Wat een enerverend daagje zeg!
Vandaag weer naar een school wezen kijken met Simone dus moest ik oppas hebben en kwamen mijn ouders opdraven.
Maar voor die tijd zou Jeroen even harde broodjes in de oven doen. Hij had de tijd niet goed ingesteld en ik zou hem even helpen is ws. de magnetron vanzelf weer aangegaan ipv de hete luchtoven, want Jeroen zag het na een minuut of 5 gaan roken :o Ik gauw de magnetron opengegooid en auw mijn ogen zeg: een walm die eruit kwam niet normaal. Ik had geluk dat Spongebob en Noo-Noo al in de kooi zaten, want die gaan er op het moment niet echt gemakkelijk in. Snel de anderen in de kooi gezet en alle ramen en deuren tegen elkaar open gedaan. En in die chaos kwamen mijn ouders dus binnen.
Brutus vond het wel leuk die rende zich een rotje in de tuin.
Mijn kleren rook ik heel de middag nog. Ik hoop trouwens niet dat door de stank, kou en rookontwikkeling de beesten iets oplopen :-\

In ieder geval stonden mijn moeder en ik bij de broedkooi te kwekken toen de valkjes er allebei even afkwamen om te zien wie dat nu weer waren.
Ik heb mijn kans toen waar genomen en gegluurd. Omdat ik zoiets had van dat ene ei dat het toch weer een erg grote luchtkamer had keek ik nog eens goed en zag toen iets bewegen :D
Dit heb ik dus nog nooit gezien en is echt geweldig. Dit wilt niet zeggen dat het goed gaat natuurlijk maar ik heb het gezien ;) Simone ook die heeft snel een trap erbij gepakt alleen mijn moeder stond op een stoel en zag het niet helaas.

Daarna naar de open dag van het Dalton geweest. Eerst mijn ouders nog instructie gegeven over  Brutus en Maurice. Maurice moet om 17.00 voetballen bij de kabouters tot 18.00 uur en er heen gebracht en gehaald worden.
Jeroen met om 18.00 - 19.00 uur voetballen maar die gaat zelf en wordt gehaald door Hans omdat hij dat gezellig vindt met de mannen onder elkaar.

De school was trouwens erg mooi een vrij nieuw gebouw, maar het Daltononderwijs spreekt ons gewoon niet aan.
We waren toch nog tot 18.00 gebleven.

Snel. snel een pizza klaar gemaakt ( mijn ouders hebben gezellig mee gegeten) , daarna als een speer tussen de bedrijven door, Simone naar turnen gebracht die moet van 19.00 - 21.00 uur. En weer wat verder gaan eten.
Mijn vader ging Brutus uitlaten en zag dat het wit buiten werd en zijn toen maar gauw naar huis gegaan.
Even achter de comp geweest tot ik Simone moest halen en toen ik terug kwam moest Hans erachter :'(
De pc boven is kapot en nu gaat deze naar boven en beneden komt een nieuwe. We laten dan alle bestanden overzetten , de nieuwe pc is er al, maar die man heeft volgende week pas tijd, dus is het nu ''vechten'' om de pc.
En nu kan ik  dus mijn zegje even doen.
Dus helaas reageer ik nu niet meer op iedereen, dat komt morgen wel weer.
Groetjes: CAroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Skye

Drukke dagen hier! ;) Maar wel leuke foto's en filmpjes!
Mag ik een duit in het zakje doen mbt de scholen? Mijn oudste was eigenlijk niet gewenst op regulier onderwijs met zijn rugzakje! (cluster 3) Ze zeggen het niet met zoveel woorden, maar ondertussen...
En wat betreft voortgezet onderwijs, dat duurt gelukkig nog even ;D