Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

Caroline

Hoi Caroline,

Heb jij weer, geen popjes maar POTJES hi hi hi!!  ;)

En Maurice, gefeliciteerd hoor, ik vind je helemaal stoer, maar wat is een Wheelie??  ??? ::) ??? ::) :-\

Groetjes maar weer, Maurice doe voorzichtig hè, kanjer, en Caroline, veel plezier met je potjes,  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Hoi

Een wheelie is heel stoer alleen op je achterwiel rijden(doodeng dus ::) )
Groetjes: Caroline
Klik op het plaatje voor onze site!




carco

Hoi

Zo, wij zijn ook weer terug na een weekend uit te zijn gewaaid in een mooi vakantiepark in Groenlo.
We hebben prachtig mooi weer gehad en ik heb zadelpijn van het fietsen. We hadden daar fietsen gehuurd alleen waren de zadels niet zo fijn om erop te zitten  :P
We hadden een zeer luxe huisje met whirlpool en sauna erin waar we fijn gebruik van gemaakt hebben.
Voor de liefhebbers hier een filmpje van het 'washok''
Trouwens boven was ook nog een douche en een toilet :D.
http://www.youtube.com/?v=KTPmQ_qnBAA

Ik moet van de week naar een volslagen onbekende toe om te kijken of ik een valkje tam kan krijgen :o
Hoe dat zo komt?
Nou mijn ouders zijn in gesprek geraakt met een mevrouw die een valkje heeft gekocht die volgens de verkoper een half jaar was.
Nu schijnt het zo te zijn dat het beestje al eitjes legt en dus niet zo lief en tam is.
Mijn vader heeft even opgeschept dat ik 7 tamme valkjes heb en ze wilt nu graag advies inwinnen, en heeft me opgebeld.
Ik ga er van de week even naar toe.
Ik voel me zeer vereerd, maar vind het ook wel moeilijk hoor:want ik heb al gezegd dat het valkje toch wel een jaar oud zal zijn, en vroeg of ze een ringetje omheeft.
Daar durft ze dus niet naar te kijken,omdat ze bang is dat ze pikt.
Ik heb ze alvast naar deze site verwezen:die ze al kende.
En ik zal het stappenplan van Lin er eens bijnemen.
Een hele uitdaging en ik ben benieuwd wat voor valkje ik aantref, vooral ook omdat het popje volgens haar bij de vogelhandelaar wèl op de hand zat.
Groetjes: Caroline.

Klik op het plaatje voor onze site!




Roosje

Zooo dan...Anders ga je ff een weekendje weg, relaxed!

Ik ben ook benieuwd wat je aantreft morgen. Veel mensen zijn zo bang voor hun vogel dat ze niets proberen, dus misschien bijt ze niet eens zo hard. Had ik ook met Poppie, die blies en pikte, maar bijten nee hoor, het bleek een schat te zijn. Dus hopelijk is zoiets ook het geval bij die vrouw, dan is het niet te lastig en heb je toch weer iemand blij gemaakt :) Succes in ieder geval.

Rianne


patty_dordtse valkjes

Hoi carolientje,

Je neemt weer hooi op je vorkje zie ik...
Als het popje al een ei heeft gelegt oefff veel succes met de poging tot lief zijn hihih...
hier mag ik apsoluutjes niet erbij komen zijn nu 2 pitbullies in plaats van 1tje  ;D
Ben benieuwd met hoeveel pleisters je het strx schrijft in je dagboekje  ;D ;D ;D

dikke kus

Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

carco

Hoi

Ik ga er vrijdag pas naar toe hoor.
En nu heeft het popje nu geen eieren meer.
Die mevrouw heeft de valk een maand en in die tijd heeft ze (de valk dus) 5 eitjes gelegd.
Achteraf vraag ik me af:misschien zijn ze zelfs wel bevrucht geweest ???
Nee vanmiddag gaan Irene en ik en de kids gezellig naar de bioscoop naar ''het paard van Sinterklaas''. Een echte kinderfilm dus.
En nu kan ik nog typen inderdaad maar vrijdag..ik neem maar een paar handschoenen mee.
Ik kijk de valk eerst maar eens diep in de ogen misschien kan ik haar hypnotiseren ofzo :P
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Christine

Wat een mooie luxe had je daar! :o
Doe maar lekker twee dubbele handschoenen aan! want je weet niet tamme valkjes kunnen bijten! :D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Caroline

 :o :o Wauwie wat een lux huisje zeg. Wij zaten "maar" in een sta caravan. Fijn dat jullie een leuke weekend hebben gehad.  :D Ik hoop dat het vandaag een beetje lukt bij de vreemde valk, sterkte en succes.  :-\

Groetjes Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Hoi

Dat hebben we ook weer achter de rug, en Roosje je had gelijk hoor ;)
Sterker nog ik had mijn handschoenen wel thuis kunnen laten, want die valk was zo mak als een lammetje  ;D
Ik werd vanmorgen opgebeld of ik vanmiddag kon komen omdat ze weg moest. Tegen 3en was ik er waar Maurice dus eerst nodig moest plassen en toen hij van de wc afkwam zat Simone al met haar hand in de kooi.
Ik was gewapend met trosgierst, handschoenen en het stappenplan van Lin er naar toe gegaan.
Dat laatste hadden ze al gelezen en trosgierst vond Chica(zo heet de valk) heel lekker en at ze bij hun al  uit de hand.
Toen had ik al zo iets dan kan het dus nooit een wilde valk zijn.
Die jongen deed zijn hand in de kooi en ik zag dus gelijk al wat er aan de hand was.
Hij was er achter aan aan het jagen met zijn hand zodat Chica alle kanten opstoof omdat ze dat niet leuk vond.
Ja zei die moeder : ze pikt ook wel eens en dat vind ik eng en haal ik gauw mijn hand uit de kooi.
Nou ja uitgelegd dat ze dat dus juist niet moet doen omdat Chica denkt dat ze dan gewonnen heeft van die enge hand en dit dus zeker een volgende keer weer zal doen.
Ook verteld dat je niet met je hand erachter aan moet jagen, maar moet wachten tot de valk naar jou hand toekomt en gewoon desnoods een kwartier met haar op je hand in de kooi kan blijven zitten.
Het beestje stapte zo gemakkelijk op.
Ik heb haar vorzichtig uit de kooi gehaald met mijn hand boven op haar rug zodat ze niet weg kon en probeerde haar te kroelen. Dit ging super goed.Zo goed zelfs dat ik langzaam mijn ene hand weghaalde en Chica dus gewoon bleef zitten.
De jongen kwam naar Chica en wilde ook wel kroelen:maar ja daar kwam die snelle vlugge hand weer en vloog ze weg.En het mooiste was:regelrecht op die mevrouw haar schouder(zij is dus degene die het valkje verzorgd)
Ze was zó verbaasd:en dit gebeurde een paar keer.
Na een poosje moest de jongen naar de wc en nam Chica mee, en heb ik hem geadviseerd haar mee naar zijn kamer te nemen waar het rustig en wat kleiner is. Dit ging heel erg goed.
Toen hij weer beneden kwam gaf hij haar nog wat trosgierst uit de hand.
En helpie even tussendoor :-\ :ze hebben een grote herder en Chica vloog toen even weg en ineens was het hap,hap...bijna geen Chica meer zeg :o ::)
Gelukkig konden ze net op tijd de hond wegjagen, maar anders was het valkje geen valkje meer geweest ben ik bang.
Chica is weer rustig in de kooi gezet, waar ze lekker ging slapen omdat ze toch wel moe was van het hele gebeuren.
Mevrouw was ook wel een beetje topzwaar en kon niet zo goed vliegen omdat ze al zeker een maand niet uit de kooi geweest was.
Vanavond als het donker is zou hij weer met haar gaan zitten.
Ze waren zó blij die mensen, dachten echt dat ik hem zo tam gemaakt had.
Ik zei al dat als het echt een volièrevogel geweest was ik hem echt niet binnen zo'n korte tijd op mijn hand had gekregen dat ik dan toch zeker wel mijn handschoenen nodig had gehad :P.
Maar dit was gewoon een regelrechte schat alleen moesten ze even weten hoe ze ermee om moesten gaan.
Mijn telefoonnummer hebben ze onder de kooi gelegd voor als er nog iets was.
Ik heb in ieder geval een goede daad verricht en ben héél blij voor die mensen dat het zo gegaan is.
Het was trouwens een zeer mooie zwaarbonte valk die ik aantrof.
Ze hadden hem bij de vogelhandel gehaald waar ze apart zat met nog 3 anderen(dus niet in een volière, maar in een gewone kooi)
Ik heb nu het idee dat dit beestje gewoon gedumpt is door iemand ofzo, want dit was echt geen volièrevogel.
Helaas was ze niet geringd trouwens dus de leeftijd is niet bekend.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Roosje

Citaat van: carco op 21 oktober 2005, 21:56:40
Hoi

Dat hebben we ook weer achter de rug, en Roosje je had gelijk hoor ;)


Duh ::) hehe nee grapje hoor :P

Leuk zeg dat het zo goed ging, wat zullen die mensen blij zijn geweest met je. Echt wel tof van je dat je dat zowieso hebt willen doen, wild of niet, het is voor die mensen wel een dienst. Petje af hoor ;)

imv

 ;D ;D ;D  SUPERRRRRRRRRR!!!!!!!!!  ;D ;D ;D


Groetjes,
Irene

Caroline

 :D Supertof dat het zo goed is gegaan vandaag, nee gisteren al weer.  :D

Groetjes van Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rianne

gelukkig viel het allemaal mee, je weet nooit wat je aantreft met zoiets. Je bent nu valkjes temmer volgens die mensen? ;D

Citaat van: carco op 21 oktober 2005, 21:56:40

Ik was gewapend met trosgierst, handschoenen en het stappenplan van Lin er naar toe gegaan.


:'( Is ons stappenplan... :'(


carco

 :-[ :-[ Sorry Rianne:jullie stappenplan ;)
Enne dat hadden ze al uitgeplozen trouwens.
Ilk zal ze van de week nog eens bellen hoe het gaat.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!