Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

♪ Marlies

Hallo Caroline,
Zou ik ook doen, als je toch naar hem toe gaat dan kun je Derrick net zo goed meenemen. Het is toch altijd beter dat hij hem kan zien.
Ik hoop dat Dr. Feld je wat wijzer kan maken over Derrick.
Veel succes vrijdag, we lezen het wel weer.

Groetjes
Marlies

carco

Hallo

Zo we zijn net teug van dr.Feld en alles is goed!!!
De rit viel heel erg mee:we hebben er precies een uur over gedaan. Hij heeft zijn krop bevoeld en zijn longen beluisterd met een mini-stethoscoop .Hij was mooi dik, en zijn longen waren schoon:ik kreeg een compliment dat ik het goed had gedaan :D
Hij zit nu thuis bij te komen van de vermoeiende rit.
Voor Sjors was het minder leuk, daar zal Irene alles nog wel over vertellen:daar is de vleugel bij geamputeerd :'( :'( :'(
Ze had hier al rekening mee gehouden:Derrick is daar ook even gebleven en wij zijn het centrum ingegaan naar de Mc. en konden ze na 1,5 uur weer ophalen. Die stumperd heeft nu een mooie pleister zitten daar waar zijn vleugel eerst zat. :'(
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




patty_dordtse valkjes

hoi,

ik mis weer wat zeg!!!
ik hoop dat ze snel geneest iedergeval zeg is wat.

nou broertje het komt dus goed met je bent ook een pannekoekie ook zeg.

een lekker kroelkoppie van je zusje.


Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Gerda

Wat mooi dat met Derrick alles goed is. Dat is een zorg minder.
Wat zielig voor Sjors en Irene. Maar beter eraf, dan als een soort aanhangsel wat steeds meegesleept moet worden.

Groetjes Gerda

bobbie

Hoi Caroline,

Ik ben blij dat met Derrick alles goed is. Leuk dan he, zo'n compliment van de vogelarts. Toch een bevestiging voor je. Goed hoor.

Geniet maar lekker van je birdies. Bij Irene heb ik terwijl ook gereageerd.

Groetjes, Nel :)

margreet

hallo Caroline,

Fijn dat het goed gaat met Derrick, als je er niet zeker van bent blijft het toch aan je knagen, kun je nu lekker van je 2 mannen genieten, minder voor Yvonne, je wil ze wel tegen alles beschermen maar soms loopt het anders.

groetjes Margreet

♪ Marlies

Nou, voor jou in elk geval goed nieuws. Enne een heel groot compliment van Dr Feld natuurlijk. Dat zal je ook wel goed gedaan hebben.
Jammer van het valkje van Irene, maar daar leert hij ook wel mee leven.

carco

Hallo

Vandaag het hele beestenspul naar buiten verhuisd. Beau voor het eerst en Derrick ook.
Eigenlijk wilde ik die laatste nog binnenhouden, maar die ging zo tekeer dat ik die toch ook maar in de tuin gezet heb.
Beau fluit als een tierelier:zo mooi :)
Derrick wilde ik gisteren al laten overgaan op 1x pap, maar of ie nu nog van slag was van vrijdag weet ik niet, maar die at heel de dag niet zelf zodat ik om 15.30 uur alsnog de eerste voeding gegeven heb.
Vandaag ging het wel heel goed:hij woog vanmorgen al 93 gram en vanavond voor hij zijn voeding kreeg 94 gram.
Het is hier trouwens op het moment net een valkenhotel:2 logees van 1 vriendin die op vakantie is, en een handopfok van Irene die ook tot vrijdag weggaat. Dan moet ik van de week bij Irene thuis nog Sjors verzorgen en haar andere 2 valken en 2 parkietjes.
Zo en daarna ben ik zelf aan vakantie toe :). Oh ik vergeet de logeerhamster nog waar Maurice toen ie kwam direkt mee naar buiten kwam lopen(die moest natuurlijk zijn kooi uitgehaald worden).Oepsie zoveel slootjes heb ik niet, dat wordt zoeken :P
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




carco

11 juli 2005, 15:56:52 #218 Last Edit: 11 juli 2005, 16:15:14 by Peter
Hoi

Vandaaag maar weer eens foto's getokken van alle valkjes. Ze waren wel héél erg nieuwsgieig wat de camera nu was.Kan je daarin kruipen of zo? ;D
Alleen de 2 logeervalkjes Pica en Calimero staan er nog niet op want die vonden dat ding wèl een beetje zeer erg eng.
Harry
Charlie
Spongebob
Hedwig
Noo-Noo
Beau
Derrick

Pino het handopfokvalkje van Irene.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Lin

Hey,

wat een goed nieuws van Derrick. Beter kan je het niet krijgen en ook nog lekker naar buiten geweest samen met Beau. Zal wel gezellig buiten zijn geweest. Maar wat een gezellige boel met al die loge's. Ik zou dat ook graag willen maar niemand brengt wat naar mij.

Mooie valkjes heb je vooral Spongebob (geparelde cinnamon witmasker?) en Hedwig.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

carco

Hoi Lin

Ik denk dat je verkeerd hebt gelezen met de namen:Hedwig is de cinnamon geparelde witmasker (inderdaad die mutatie bij de verkeerde naam, en die komt bij Mandy vandaan). En ik neem aan dat je dan met de andere Noo-Noo(mijn albino) bedoelt. Ze zijn zeker mooi ja en iedereen vond Hedwig het mooist totdat Derrick kwam: ik geloof dat die nu haar plekje inneemt.
Derrick woog trouwens vòòr zijn pap al 101 gram: ik heb hem wel gegeven, want volgens mij eet hij heel de dag alleen trosgierst :)
En ik heb nog foto's van de andere logees:niet zo duidelijk maar ik heb er een heleboel gemaakt.
Calimero het zusje van Spongebob
Pica het zusje van Hedwig

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




margreet

hallo Caroline,

Heb je nu 7 valkjes????, ben even de draad kwijt, hoeveel popjes heb je nu en hoeveel mannen!!!

groetjes Margreet

carco

Hoi Margreet

Ja , ik raak zelf de tel ook een beetje kwijt geloof ik ;D
Nee hoor: ik heb er nu inderdaad 7 van mezelf. En als het goed is zijn dat nu 4 poppen en 3 mannen.
En de rest is oppas. Dus 3 valken extra thuis, en nog 3 extra bij een ander thuis (bij Irene), en daar zitten ook nog 2 grasparkietjes.
En thuis nog een logeerhamster.
Ik heb het op het moment dus even megadruk:want Sjors die nog bij Irene thuis staat omdat dat toch iets rustiger was ivm zijn vleugel moet 2 keer op een dag medicijnen krijgen(+haar andere vogels thuis nog dan). En Derrick krijgt nog 1x per dag pap, en Irenes Pino nog 3x op een dag pap:ik verveel me van de week dus absoluut niet.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




margreet

hallo Carolien,

Dus Harry, Charly, Derrick en Beau zijn de mannen, ben ik weer bij (hoop ik), Leuke foto's trouwens en mooie valkjes, ben zelf al weer een beetje over de schrik heen, ik heb zelf drie kinderen, jij geloof ik ook, en als je dan het verhaal bij  Mandy leest, daar moet je toch echt niet aan denken. Hoe gek we ook met onze vakjes zijn. Zo, dat even tussendoor, heb je al combinaties op het oog of laat je ze zelf hun partner kiezen, ben benieuwd.

groetjes Margreet

carco

Bijna goed:Charlie is een pop en vormt al een koppel met Harry, waar èn Spongebob en Calimero uit gekomen zijn. En ze zitten binnen bij elkaar, dus ik kan wel voorkeur hebben maar zolang mijn lutino en albino nog denken dat ze een koppel zijn komt er vast niets van terecht :P
En inderdaad wat je zegt: wij hebben ook 3 kinderen, en je moet er niet bij denken wat er allemaal kan gebeuren, dit is te erg om in woorden uit te drukken.
GRoetjes: CAroline.
Klik op het plaatje voor onze site!