Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

Mandy

Oei oei wat een pech zeg, het lijkt wel of het in de lucht hangt, Irene ook al met Sjors, verdorie toch. :-\
Ik hoop dat het meevalt en hij er bovenop komt, sterkte hoor!
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

carco

Hoi

Ik weet het niet hoor, ik hoop dat ik de ab op tijd krijg.
Eigenlijk denk ik eraan om naar de eigen dierenarts te gaan, maar ik ben dan bang dat ik zowiezo zonder valkje terugkom:of hij overleeft de reis niet of de da schrikt zo dat hij daar moet blijven.
Ik heb al wat afgejankt. :'(
Gisteren heb ik hem 'sochtends even op de grond gezien trachtten wat te eten waar hij veel te zwak voor is.
En nu ook weer: het enige wat hij doet is op zijn stok zitten, soms wat poetsen en wat aan de trosgierst proberen te eten.
En voor de rest slaapt hij. Ik snap niet dat zijn gewicht nog relatief hoog blijft. Vandaag heb ik hem geprobeerd van het lepeltje pap te geven: of het beter ging? Weet ik eigenlijk niet, de ene keer dacht ik hij hapt om het de volgende keer in de rondte te gooien.
Ik vind dit zo vreselijk: je denkt een forse gezonde man mee te nemen: en zo zag ie er ook uit en binnen een week tijd dit!!
Nou ja een week..vanaf zondag ging hij echt eng doen.
Waar is het toch fout gegeaan: ik doe heel de dag niets anders dan prakiseren:met Beau gaat het toch ook hartstikke goed!!
En dan kijkt ie je aan met van die oogjes:help me dan toch!!
Hij is zo mager!!Niet om aan te zien.
Ik weet het echt niet meer hoor, want hoe krijg ik in vredesnaam die antibiotica straks naar binnen???
Groetjes van een Caroline die het momenteel even niet meer ziet zitten.
Klik op het plaatje voor onze site!




carco

Citaat van: carco op 23 juni 2005, 08:40:16
Hoi

Ik weet het niet hoor, ik hoop dat ik de ab op tijd krijg.
Eigenlijk denk ik eraan om naar de eigen dierenarts te gaan, maar ik ben dan bang dat ik zowiezo zonder valkje terugkom:of hij overleeft de reis niet of de da schrikt zo dat hij daar moet blijven.
Ik heb al wat afgejankt. :'(
Gisteren heb ik hem 'sochtends even op de grond gezien trachtten wat te eten waar hij veel te zwak voor is.
En nu ook weer: het enige wat hij doet is op zijn stok zitten, soms wat poetsen en wat aan de trosgierst proberen te eten.
Zijn staart hangt loodrecht naar beneden om zijn evenwicht te bewaren.
En voor de rest slaapt hij. Ik snap niet dat zijn gewicht nog relatief hoog blijft. Vandaag heb ik hem geprobeerd van het lepeltje pap te geven: of het beter ging? Weet ik eigenlijk niet, de ene keer dacht ik hij hapt om het de volgende keer in de rondte te gooien.
Ik vind dit zo vreselijk: je denkt een forse gezonde man mee te nemen: en zo zag ie er ook uit en binnen een week tijd dit!!
Nou ja een week..vanaf zondag ging hij echt eng doen.
Waar is het toch fout gegeaan: ik doe heel de dag niets anders dan prakiseren:met Beau gaat het toch ook hartstikke goed!!
En dan kijkt ie je aan met van die oogjes:help me dan toch!!
Hij is zo mager!!Niet om aan te zien.
Ik weet het echt niet meer hoor, want hoe krijg ik in vredesnaam die antibiotica straks naar binnen???
Groetjes van een Caroline die het momenteel even niet meer ziet zitten.
Klik op het plaatje voor onze site!




gonnie

Hoi

Wat triest allemaal , jeetje ik hoop dat je hulp er bij krijgt van iemand op het forum , misschien dat die weten hoe je dat kan toedienen.
Sterkte
Groetjes gonnie




patty_dordtse valkjes

Hoi,

Hey broertje wat lees ik nu zeg nog steeds niet sow lekker  :o
Je moet echt je best gaan doen hoor en sow ff die ab in nemen.
Me baasje heeft net jouw baasje aan de telefoon gehad dus die zegt ook dat je ff door moet zettuh.

dikke pap kus van je kleine zusje :-*
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

carco

Hoi

Nou ik ben erachter gekomen dat pap met het lepeltje net iets beter gaat dan met het spuitje: dan hoeft Derrick niet zo te proesten, het gaat wel erg moeizaam, en ben heel lang bezig geweest.
Gelukkig het ik de antibiotica al binnen:prepulsid 10 ml/ nystatine 10ml.Voor elke voeding moet ik 2 druppels zien te geven ::).
Ik heb eerst 1 druppel ab in zijn bek gedaan en toen nog één. Aangezien ik van de eerste het idee had dat het een halve druppel was probeerde ik het nog eens, maar de laatste ging niet. In ieder geval heeft hij wel iets er van binnen gehad gelukkig.
Op het moment zit Derrick zich te poetsen en lijkt er op het oog niets aan de hand:behalve dan dat hij blijft zitten waar hij zit, het is hollen of stil staan.
Dus na het weekend zou ik verbetering moeten gaan zien.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Rian

Hoi Carolien.
Jeetje die arme derrick  :-\ . Ik hoop dat de ab goed en snel aanslaat en dat hij gauw weer ietsie beter is.

Groetjes Rianne en Joey

Petra en Cheeky

Ha Caroline,

Ik hoop ook dat de ab aanslaat en dat je niet voor niks door zo'n stressy tijd bent gegaan de afgelopen dagen!

Laat Derrick maar goed naar zijn zusje luisteren!

Sterkte ermee!

Groetjes,
Petra

carco

Hoi

Vanmorgen heb ik zelf eens lekker geslapen tot half 7 toen vond Beau het tijd dat hij eten kreeg.Ja meneer woog tenslotte ook ''maar'' 90 gram en had vast heel veel pap nodig ;D.
Derrick zijn ab gaat er steeds goed in gelukkig, alleen woog die vanmorgen maar 79 gram. Toch maar weer met het spuitje iets gegeven dan heb ik er beter zicht op wat hij binnen krijgt. Met heel rustig spuiten en steeds even rust ertussen kwam hij uiteindelijk op 95 gram terecht.
In de kooi gezet en gelijk weer slapen, tot ..
Terwijl ik dit typ lijkt Derrick wakker te worden,hij staat wel gammel op zijn pootjes maar hangt voorover met zijn vleugels wijd en poetst zelfs zijn poten!!!
Wie weet zo wakker is hij 'sochtends nog niet geweest, ik hoor zelfs een klein fluitje af en toe.
Ik hoop dus dat dit het begin is!!
Want hij is nu zeker al minstens een kwartier bezig zo.
Groetjes: Caroline.

Klik op het plaatje voor onze site!




Rianne

Ik hoop dat hij nu opknapt Caroline... het moet vreselijk zijn om je valkje zo te zien...

Petra en Cheeky

Ik hoop ook voor je dat dit betekent dat het goed met hem gaat en blijft gaan! Zou heerlijk zijn!

margreet

hoi Caroline,

Fijn dat het wat beter gaat, hopelijk heb je het ergste gehad, 79 gram is niet al te slecht, alleen moeten ze niet blijven afvallen, mijn vijfde jong is vanaf het begin ook een minkukeltje geweest, het is nog geen vetpot, hij wordt maandag zes weken en weegt ook ongeveer zoveel, maar soms zijn de kleinsten het sterkst. Veel succes verder

groetjes Margreet

Mandy

Zo is het. Zo is een achterblijvertje van mij van vorig jaar maar mooi kampioen op de TT geworden! ;D En dat is een jong van Jut&Jul en die zijn allemaal fijntjes en licht, vandaag ging er ook zo'n valkje weg, die woog 76 gram met 7 weken, maar is verder prima in orde.  ;)
Hoeveel weegt Hedwig eigenlijk want dat is ook een jong van Jut&Jul. ::)
Maar fijn in ieder geval om te horen dat het weer wat beter gaat, geniet er nu maar lekker van. ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

carco

Hallo

Derrick heeft gisteren een redelijke dag gehad, alleen blijft hij maar op die stok ztten  :-\ Ik heb de trosgierst en het voer allemaal bij hem in de buurt hangen zodat hij er bij kan komen. Wel lijkt die wat alerter en levendiger uit de ogen te kijken.
Gisterenavond heb ik hem een poosje op de grond gezet in de kooi om te kijken wat hij zou doen.Hij heeft toen uitgebreid op de grond gescharreld en wat getracht te eten. Alleen viel hij daar ook in slaap. Ik had echt zo iets van jeetje hij mist de kracht om terug te gaan naar de stok ,hij staat heel erg wankel.
Na nog eens goed rond te hebben gekeken ging hij toch zelf terug!!Dit was na ruim een half uur pas.Maar goed elke kleine vooruitgang vind ik al wat, ik kijk met de dag hoe het gaat nu.
Hij heeft gisteren een voeding minder gehad(ik gaf tot nu toe 5x op een dag iets),omdat voor de 4e voeding zeg maar de krop nog niet leeg was:dit is al een stap in de goede richting.
Citaat van: Mandy op 24 juni 2005, 23:13:03
Zo is het. Zo is een achterblijvertje van mij van vorig jaar maar mooi kampioen op de TT geworden! ;D En dat is een jong van Jut&Jul en die zijn allemaal fijntjes en licht, vandaag ging er ook zo'n valkje weg, die woog 76 gram met 7 weken, maar is verder prima in orde. ;)Hoeveel weegt Hedwig eigenlijk want dat is ook een jong van Jut&Jul. ::)

Uh...Hedwig woog 11-6-2005 toen ik haar voor het laatst woog:111gram :P Dus niet zo'n lichtgewicht dus.
Maarre Derrick kwam als zeer forse valk bij mij binnen en leek al een volwassen valk te zijn.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




carco

Hoi

Nou ik weet het weer niet hoor: zo leek Derrick gisteren weer op te knappen tenminste overdag: hij had zelfs op het schomeltje gezeten!En hij heeft zeker een halve trosgierststengel op.'s Avonds heb ik hem op de grond gezet, waar hij weer steeds sliep en ik hem na een uur heb teruggezet.Het lijkt wel of hij alleen levendig is als de andere vogels eruit zijn.
Nu vanmorgen schrok ik weer, want toen zat hij op de grond al vrij vroeg (7.15 uur), of ie daar nu toe is gegaan om te eten, ik weet het niet. Maar ik vind dit eng, want vogels horen niet op de grond. Hij lijkt wel alert, maar vetrouwen doe ik het niet. Morgen eerst Feld maar weer bellen.
Dus helemaal opgeknapt is hij nog lang niet :-\
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!