Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

imv

Cluster 3? Daar zit mijn dochter ook in. Zij behoort onder de langdurig zieken hoewel ze niet meer ziek is (ze zal altijd de gevolgen blijven dragen van haar geleden ziekte.. )
De reguliere school waar Róbin op zat vóórdat ze naar speciaal onderwijs ging deed er alles aan om haar te helpen... wij hebben zelf de keus gemaakt. De school wilde wel, maar zij kon niet meer, en als je dan een leraar treft die denkt dat Róbin niets mankeert en wel gewoon kan leren...

Wat heeft jouw oudste?
Groetjes,
Irene

Skye

Mijn beide kinderen hebben een rugzakje voor dcd/dyspraxie. De oudste zit met rugzakje en ambulante begeleiding op het sbo (daar zijn we niet echt tevreden mee overigens). En bij mijn jongste heb ik zelf vroeg de knoop doorgehakt om niet in hetzelfde traject als van de oudste terecht te komen en de jongste zit per groep 3 (dit schooljaar) op het mytylonderwijs en dat bevalt stukken beter!

imv

oke, da's lastig.
Vaak zie je deze handicap niet aan de buitenkant, en wordt het erg lastig om begrip te krijgen op het regulier onderwijs lijkt mij.

angelina

Hoi,

Zo heb me weer ff op de hoogte gesteld van wat er allemaal gaande is bij jou met de birdies.
Moest wel een boel bijlezen hoor. Tja eigen schuld dikke bult had ik maar niet zo lang weg moeten blijven.
Heb het helaas de laatste week zo druk als een klein baasje met de voorbereidingen van de verjaarda van Melanie dat ik gewoon aan het einde van de dag uitgeblust ben en m´n bed in wil.
Maarrr ik ben weer bij.

Met KIko gaat alles helemaal goed.
Ben er achter dat het een dame is.
Ze is wat meer aanwezig dat Zazou.
ze is ondertussen ook alweer lekker vol en geen spoor meer van dat magere valkje.
Ook het plukken is stukken minder.
Zo heel af en toe doet zse het nog weleens maar meestal laat ze het wel na 2 veertjes.
eten gaat ook super mevrouw eet nu wat de pot schaft en ik hoef dus geen apart voer meer voor haar neer te zetten.
Nou dat was het laatste nieuws vanaf hier.
Ik kom snel weer buurten want ik wil natuurlijk wel op de hoogte blijven van hoe het gaat met de eitjes.

Greetz, Angelique

Love birdies

carco

Hoi

Vanmiddag met Karel de cavia naar de dierenarts.
Hij zit al een tijdje niet lekker in zijn vel en wat het precies is?? Geen doorgroeitanden zo te zien (alhoewel ik na enig speurwerk tot de ontdekking ben gekomen dat het ook de kiezen kunnen zijn en dat kan je zelf niet zien)
Hij klinkt astmatisch: ik heb geen idee of een cavia dat ook kan zijn :-\
Hij eet en drinkt minder dan normaal, hij is behoorlijk mager geworden.
En vanmorgen zag ik dat hij met zijn kop scheef uit de voerbak at: heel vreemd.
En als je ziet hoe hij tegen Pluisje aanligt. Hans vond het net alsof het konijn zo lief is voor hem omdat hij voelt dat hij ziek is. Ik hoop dat er niets is, het is een beetje algehele malaise. Maar ik ga liever voor niets dan dat ik niet ga en er is wel iets aan de hand.

De luchtvochtigheid is momenteel zéér droog in huis : ik heb gisteren aardig wat keren het broedblok nat gemaakt. Want die stort steeds in elkaar tot 44 % .
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Monky

Ik hoop dat alles goed is met je cavia.
En je hebt helemaal gelijk. Je kan beter voor niets gaan dan dat hij misschien thuis verder ziek wordt.
Toch jammer soms dat ze niet kunnen praten  :-\

Wel spannend toch met al die eieren. Wanneer horen ze uit te komen? Welke mutaties verwacht je?
Inquiring minds wanna know hahaha  ;D ;D ;D

Sterkte met je Kareltje.

Groetjes,
Monky

Caroline

Sterkte met Karel.  :)

Nog steeds leven in de eitjes??

En nu al in meer dan één ei??

Groetjes ik!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

imv

Hoi,
Sterkte met Karel!
Ben benieuwd. Ik hoor het wel

groetjes,
IRene

bobbie

Hoi Caroline,

Om te beginnen wil ik je zeggen .......... ja wat zeggen eigenlijk, ik ben gewoon heel blij dat je leven in een eitje hebt gezien. Dat is zo'n bijzondere ervaring. :D Daar wordt je helemaal blij van he Caroline. Ik zie jullie al staan bij het nestblok, oma op de stoel, een ander op een trappetje  ;).

Leuk, dat pakken ze je niet meer af.

Hoe is het nu met Kareltje? Weet je al wat ie mankeert?

Groetjes, Nel :)  enne. ........ jij ook bedankt voor je support in mijn dagboek he. :-*

valkchico

Hallo Caroline,

Hoe is het met Kareltje?
Het word nu wel weer spannend hoor al leven gezien......
en 4 bevrucht goed hoor ik heb mijn vingers gekruisd voor je.

deze week nog meer scholen bezoeken??Ik ga nu even op het wellant kijken (breed orienteren???)
En de 8e bij het Insula (ben locatie ouder dus mag ik ook met mensen rond lopen)

Paco reageerd heel erg op jouw herrieschoppertjes dus heb ik je filmpjes al heel wat keertjes laten horen ;).

gr Esther

carco

Hoi

Als eerst over Kareltje dan..
Die moet as maandag onder het mes :-\
De dierenarts keek eerst naar zijn tanden bleek er een ondertand te zijn afgebroken :o Daar snap ik echt niets van dat ik dat niet gezien heb, ik had nl zijn tanden al gecontroleerd op doorgroeitanden.
Zijn longen klonken ook te luid wat op bronchitis kon duiden.
Hij had ook een hoornageltje aan zijn pootje, maar dat was niet zo erg.
Ook was hij inderdaad flink afgevallen (bij een vorig bezoek, wat al wel lang geleden is woog hij 1,2 kg en nu nog maar 700 gram)
Toen keek hij naar de kiezen en dat was de boosdoener: haakkiezen!! Maar in zoverre dat deze haken al een brug over de tong heeft gevormd en daardoor misschien de gebroken tand te verklaren is.
Omdat de middag te kort was om hem te helpen wordt het maandagochtend direkt.
Ik heb pijnstillers meegekregen en ik moet hem dwangvoeren met een spuitje eten geven iedere 1 à 2 uur.Ik heb er poeder voor mee gehad en olvarit potjes gekocht eerste hap smaak wortelen.
Hij vindt het hartstikke lekker:hij heeft inderdaad honger.
Het probleem na de operatie is dat het zeker weer terug komt maar wanneer is een vraagteken. Het kan na 2 weken zijn of na een half jaar. En het kan ook nog zo zijn dat na de behandeling zijn tanden ook een vreemde stand krijgen , niet goed meer afslijten en dus mee gaan doorgoeien.
Hij gaf me de optie om hem in te laten slapen( de ok zou € 45,00 kosten) maar dat doe ik nog niet, eerst maar eens kijken hoe het gaat.
De enige manier voor mij om erachter te komen of Karel weer haken heeft is hem ieder 2 weken te wegen, valt hij weer af dan zitten ze er weer. En ik hoop dat ze na maandag lang weg blijven, want als dit iedere 2 weken gebeurt en het beestje heeft zoveel pijn is dit niet echt fijn voor hem.
Ik ga zo ook nog maar even veel info opzoeken op internet.
Misschien leest Inger dit: zo ja geef je mening hierover even please!!

Ik heb niet meer naar de eitjes gekeken verder.
En Monky: vandaag ligt het eerste eitje er precies 2 weken en vanaf het eerste eitje wordt er al op gebroed dus àls het uitkomt kan dit vanaf dinsdag.
En de volgende mutaties kunen eruit komen:


Moeder:cinnamon split voor bont
Vader:gepareld split voor {X1:  lutino}

man afkomst:
25% wildkleur split voor bont {X1:  lutino gepareld} {X2: cinnamon}
25% wildkleur split voor bont {X1:  gepareld} {X2: cinnamon}
25% wildkleur split voor {X1:  lutino gepareld} {X2: cinnamon}
25% wildkleur split voor {X1:  gepareld} {X2: cinnamon}

pop afkomst:
25% lutino gepareld split voor bont
25% gepareld split voor bont
25% lutino gepareld
25% gepareld

Dus wat de mannen en poppen zijn is bij dit koppel van te voren bekend.

Hé Esther misschien kom ik je wel tegen volgende week , hoe zie je eruit?
Ik kom ook naar de open dag. En hoe laat ga jij er naar toe?
Geef jij aan  alle afdelingen rondleidingen.

Op het moment doet er één een magnetron na en dit klinkt totaal niet fijn: is zèèr slecht voor je oren >:(
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline

Jeetje, wat een problemen met Karel, ik had er nog nooit van gehoord.

Heel veel sterkte ermee, gelukkig houd hij van Olvarit.  ;D :P

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Hoi

Voor de geïnteresseerden heb ik nog een link gevonden waar het heel duidelijk beschreven staat:

http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/cavia/gebit.html

Ik kan me trouwens ook niet indenken dat al het iedere paar weken gedaan moet worden en hij onder narocse moet dit bevordelijk voor de gezondheid is :-\
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline

Wouw!!  :o

Heftig hoor, die doorgroei van de kiezen.

Ik duim voor jou en Karel dat het hier bij blijft, net wat je zelf ook al zegt iedere paar weken onder narcose is niet goed voor het beestje, maar ook zeker niet te betalen joh.

Hoe oud is Karel eigenlijk, kunnen ze het zo maar krijgen of meteen als ze volwassen zijn al??

Lastig hoor, ik wist wel bij konijnen doorgroei van de tanden maar niet bij cavia's, zal ook eens bij onze Boy kijken.

Groetjes van Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Hoi

Ik had toevallig vandaag al ergens gelezen dat ouderdomskwaaltjes voorkomen bij cavia's vanaf een jaar of 4 en dat is Karel ook.
Geen idee of dit bij jonge of volwassen leeftijd voorkomt. Het konijn kwam ik achter toen hij nog geen jaar was en die is nu 4 ½ .
Dus ja ik heb echt geen idee.
En tanden kan je zelf zien, maar kiezen dus niet :-\
Hoe oud is Boy dan? Toch nog niet zo oud? Trouwens ik vind 4 jaar ook nog niet zo oud, maar zag ook ergens staan dat cavia's tegenwoordig eigenlijk niet echt ouder worden dan 5 jaar?
Ik dacht konijnen en cavia's zo'n beetje even oud konden worden?
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!