4 augustus 2025, 23:08:29

Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

Marianne

17 juni 2004, 21:10:36 #75 Last Edit: 17 juni 2004, 21:10:57 by Marianne
Hoi Caroline,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Leuke naam.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

carco

23 juni 2004, 01:16:03 #76 Last Edit: 23 juni 2004, 01:18:38 by carco
Nou alles staat klaar voor Hedwig en ze kan morgen zo in haar nieuwe verblijf.
We kijken al wel een beetje uit naar misschien een grotere kooi ( deze hebben we al in januari gekocht, dus al weer ''oud'' :D)
En misschien wordt het zelfs wel een kamervolière: even naar de prijzen kijken en naar de grootte ervan.

En hier is Hedwigs tijdlijke verblijf.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

carco

Zo vanmiddag ondanks het snert weer toch Hedwig wezen halen.
Het is echt een scheetje.
Mandy nogmaals je hebt prachtige valken zitten, Paco is een schat, Chico ook en je ratten zijn ook leuk.
Ik vond het heel gezellig om even bij je te mogen zijn, en ik hoop dat Hedwig zich gauw thuis gaat voelen hier.
Hij zit nu in z'n kooi en ik zag dat hij aan het eten was, dus het zal wel goed gaan.

Deze foto's heb ik thuis even genomen.
Groetjes: Caroline

Mandy

23 juni 2004, 22:14:37 #78 Last Edit: 23 juni 2004, 22:15:34 by Mandy
Leuke foto's, dat gaat vast goed komen daarzo! ;D
Ik ben benieuwd wat het straks blijkt te zijn. ::)
Ik heb nu die andere 2 naar binnen gehaald en bij Rani gezet, die zit nu overigens op mijn schouder zich lekker te poetsen, ook een scheetje. :-*
Hier is nog een mooie foto van gisteravond, toen wilde ze al naar je toe komen vliegen! :D

Alleen jammer dat ze niet helemaal op de foto staat, maar wel in spiegelbeeld. :P
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

carco

Poe, poe, het was een enerverend daagje vandaag.
Er moest veel aan elkaar gewend worden.
Harry en Charlie keken nauwelijks naar Hedwig, maar hadden het veel te druk met elkaar en waren superdruk.
Spongebob zocht af en toe toenadering en Hewig zelf ook.
Hedwig is wel heel lief en het gaat vast morgen al beter.

carco

Vannacht hebben ze met zijn allen voor het eerst met zijn allen in één kooi doorgebracht: ik moet zegen dat het goed ging.
Ze dulden elkaar wel, maar gaan nog niet echt bij elkaar ziten. ::)
Wel zijn we voor een andere kooi aan het kijken: mijn man die eerst geen 4e wilde, wil nu een binnenvolière van 1.05 lang en 1.70 hoog!!! Nou dan hebben ze toch wel de ruimte geloof ik zo. :P
Ook begint ie al over een buitenvolère!!
Wie is hier nu valkverslaafd? :P
Gisterenavond moesten we wel erg lachen, mijn man liep voor de kooi en het was net of ze aan het dansen waren ging hij naar links gingen de valken naar links, ging hij naar rechts gingen de valken naar rechts, enz. :D Behalve Hedwig, die zat het op zijn gemak op de schommel eens aan te kijken.

Joyce28

27 juni 2004, 15:03:45 #81 Last Edit: 27 juni 2004, 15:04:32 by Joyce28
hihi,je man dus ook het valkenvirus,ik moet zeggen toen ik tegen mijn man zei dat ik er nog 1 bij wilde,nadat mijn 1e 3,5 jaar alleen gezeten heeft (ik durfde geen 2e erbij te zetten en ik had toen een kleinere kooi)
vond hij het ook prima,en toen ik vroeg om nummer 3,was ook goed,had verwacht dat ik de hele truckendoos open moest gooien  :D ,maar nee
Ik sta nu voor nummer 4 op de wachtlijst ;D
Ik had het ook niet verwacht van mijn man  :D

Maar ik vind dit wel een hele gave foto van Mandy

Hedwig is een mooi valkje,en nu ook maar trainen zodat je je onderschrift kan veranderen in 4 op een rij  ;D

carco

28 juni 2004, 01:11:29 #82 Last Edit: 28 juni 2004, 01:12:39 by carco
Ja goed hè?
Ik dacht alleen dat het goed ging, maar vanmorgen toen ik beneden kwam zag ik dat het konijn los liep: vreemd :-/.
De vogels waren los en wat zag ik?? Allemaal bloed op Spongebob zijn vleugels.Maar verder in de kooi geen bloed te bekennnen ik snap er niets van:volgens mij heeft het hier gespookt vannacht, toen ik de valken in de kooi deed allemaal even nagekeken: niemand had wat dacht ik maar ook Hedwig was iets gewond bij zijn vleugel.
Zijn ze geschrokken van het ontsnapte konijn? :( Of vonden ze elkaar vannacht even niet zo lief: ik heb ze dus toch maar apart gezet en doe dat nu 'snachts maar tot de nieuwe kooi er is. :-/.
Ik vind het in ieder geval heel vreemd, want er wijst helemaal niets op een vechtpartij, en ze zaten gewoon bij elkaar: het ziet er in ieder geval opgedroogd uit, en ze eten gewoon goed: Spongebob is iets rustiger dan normaal zou je zeggen, maar verder merk ik niets bijzonders aan ze: ik zal het in ieder geval wel goed in de gaten houden.
De kooi is besteld : het wordt een  volière terenziana 1015
(65 x 65 x 1.70 cm)

carco

Ik denk toch haast dat er geen vechtpartij geweest is ;).
Ik bedacht me nl. dat ze allevier zaterdag er als een speer vandoor gingen doordat ze ergens van schrokken: Van Hedwig weet ik zeker dat hij tegen het raam vloog, die heeft een heel klein wondje, van Spongebob weet ik het niet zeker, maar het is aan beiden kanten van de vleugels en die vliegt ontzettend hard.
Wat ik alleen niet begrijp is dat ik het dan zaterdag niet heb gezien:misschien spanning van de voetbal? ::)
Wel waren ze gisterenavond erg druk, omdat ze bij elkaar wilden zitten, maar we wachten toch maar tot de volière, want helemaal zeker weten we ook niet wat er gebeurd is.
Mijn man is nu helemaal doorgedraaid, want hij is zo enthousiast dat hij zoiets heeft, dat er in de volière wel 6 valken kunnen, en wilt er dus nog 2 bij: helppie!! ::)
Ja, want hij vindt zo'n grote kooi  toch wel erg leuk en toen we Kuiffie nog hadden( die is weggevlogen) stond die altijd naast hem en was hij  altijd aan het koppiekrauwen,ik zei dat dat dan wel moeilijk werd met 6 valken tegelijk.
Wel wilt hij goed weten welke we willen, ja want Hedwig zocht je ook een half jaar na omdat je die zo mooi vond!
Nu vraag ik je!!
Eerst de nieuwe kooi maar en op vakantie (misschien een bontje dan?)
Mandy je bent geloof ik nog niet van me af, en Lique vlgs mij krijg ik hem ook wel zover dat hij naar jullie toe rijdt, maar ik geloof dat hij dan toch wel thuis moet blijven: hij is op het moment erger dan ik. :D :D

carco

Gisteren zijn ze voor het eerst met zijn allen in de nieuwe volière geweest, maar dat was wel even wennen.
Ze konden maar 1 voerbak vinden waar ze met zijn allen uit aten (slimpies), ook zaten ze helemaal boven in de kooi.
Maar wat een ruimte: geweldig!
Het is ontzettend gezellig zo: alle 4 zitten ze bij me, dat die beestjes zo'n vertrouwen in je kunnen hebben ongelooflijk gewoon!!
Het is dus niet zo: des te meer valken je hebt des te minder tam ze zijn!
Ze zijn alle 4 even tam!
Vanmorgen moest ik ze wel even uit de kooi loodsen, want de deur zoeken was toch wel erg moeilijk!

Hier nog even een foto van de kooi:

Marije

WAUWIE!!! :o Wat een prachtkooi zeg! :)
Whahaha, je man helemaal verslaafd, tja.... het is besmettelijk..... ;D
Groetjes,

carco

Nou het is zover we hebben er een albino bij!!
Het is een jong van juni dit jaar en heel mooi, maar nog niet tam. Toen ik thuis kwam hing meneer of mevrouw dus in mijn hand: wat kunnen die beesten pikken zeg niet normaal meer! >:(
Maar later een poosje rustig bij hem gezeten en ik moet zeggen dat het prima ging, ik mocht over zijn kopje krauwen en hij pikte me af en toe héél zachtjes: ook liep hij wat over mijn hand heen, dus het gaat vast lukken!!
Maarre dit is voorlopig ècht de laatste hoor!! :D :D
Nu alleen nog een naam verzinnen.
Met de rest van de valkenbende gaat het goed: alleen is Charlie is achter op zijn kop  kaal geplukt door Harry(liefkozend door de rui heen helpen noemen ze dat) eerst kroelen en dan elk veertje dat loszit eruit trekken. :o
De nieuwe kooi is inmiddels helemaal ingericht met spullen van superdierenland waar ze inderdaad erg veel hebben: een hele mooie, maar inderdaad ook dure zaak.
Speciale valken stond er voor €119,95!!! Nou er zaten alleen geparelde en wildkleuren hoor!!

Mandy

Mooie kooi hoor! ;D
En gefeliciteerd met je albino! :P
Tja, de naam Hedwig heb je al weggegeven, ben benieuwd wat het gaat worden. ;)
En succes verder met het tam maken, hopelijk hangt hij/zij niet vaker in je vingers! :o
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

Beetje late reactie, maar ik zag het nu pas  ;D Ik denk dat ze erg geschokken waren van het konijn. Een tijdje geleden waren mijn chinchilla´s ontsnapt ´s nachts en de valkjes gingen door het lint heen ! Het is donker en ze zien een schim over de grond gaan. Ze dachten waarschijnlijk dat het een roofdier of zo was  :-/

Groetjes, Karin.
P.s. : gefeliciteerd met je albino !
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

carco

Ik moet zeggen dat het met de nieuweling erg goed gaat, ze zit al op mijn hand en laat zich krauwen, wel houdt ze zich erg verkrampt vast met haar nagels op onze handen (toch misschien angst?).
Ik ga straks nog even met haar zitten.
Harry is momenteel erg kattig tegen de andere vogels net of de kooi van hem alleen is, ze hebben duidelijk nog niet hun plekje gevonden in de nieuwe volière.

Hier nog even foto's van Noo-Noo (mijn zoontje van 2 noemde de albino zo, en we vonden het wel geinig, en hij kan dit goed zeggen)