Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

carco

Het seizoen is niet best begonnen :'(
Vorige week vrijdag toen ik Hagrid en Hedwig in het nachthok zette hoorde ik dat Hagrid heel erg benauwd was.
Om dat het zaterdagmorgen nog niet gezakt was heb ik naar dr. Bastiaanse gebeld, die toevallig dat weekend zelf dienst had.
Deze dacht aan gezwollen stembanden en gaf hem een injectie vibramycine en verwachte dat hij wel weer snel op zou knappen.
Ik kreeg voor die maandag ook een injectie mee die hij dan nog moest krijgen. Zou hij niet opknappen moest ik zondag terug bellen en zou hij de zuurstoftent ingaan.
In de avond was het zo echter zo erg dat ik Hedwig en hem binnen gehaald heb. Rond kwart voor 11 zaten we in Prinsenbeek en is Hagrid opgenomen. Hij heeft een tracheotomie gehad en een tube ingekregen. Hij zag niets zitten wat de oorzaak kon wezen.
Het piepen was over en het ademen leek iets gemakkelijker te gaan( wat ook logisch is)
Eten deed hij echter niet zelf.
Hij is tot maandag gebleven en toen kreeg ik tegen de avond het bericht dat hij het niet gered had :'( Sectie een dag later wees uit dat precies de plek waar het vermoeden ook was waar iets zat er een zeer grote schimmelprop aanwezig was.
Waarschijnlijk heeft daar ooit een zaadje of iets vastgezeten en is daar een schimmel omheen gaan groeien.
Het was de enige plek waar het zat: was verder helemaal schoon. Het had ook niet weg gehaald kunnen worden.

Arme Hagrid, arme Hedwig.
Hagrid was zo speciaal voor ons. Ook voor andere Caroline van het forum, waar hij bekend stond als Harry die niet wilde eten. Ik geloof dat hij 16 weken oud was toen hij hier kwam wonen en toen was hij nog steeds niet helemaal zelfstandig.
Het was eindelijk het mannetje die Hedwig accepteerde: daarvoor wilde ze niemand en legde ze steeds loze eitjes :-\
Ze gaven zulke lieve jongen en ondanks dat het een vreselijke plukker was was hij zo leuk :-*
Hij kon kletsen als de beste en als hij ons voor het raam zag staan leek het altijd of hij zwaaide met zijn pootje naar ons. Buiten kwam hij altijd kijken bij je en hield hele verhalen.
Wat zal ik dat mannetje missen zeg :'( Hij is maar 4 jaar geworden.
Hedwig zit inmiddels weer buiten, en nu op 2 eitjes.
Ik weet dat ze het kan geen idee of er iets bevrucht is omdat hij niet lekker was. Zelfs toen hij zo benauwd was hebben ze nog getreden namelijk.
Ze is nog niet uitgelegd, maar ik wil haar wel de kans geven zelf jongen op te laten voeden.

Verder liggen overal bij de bestaande koppeltjes eitjes.
Bij de Yari en de dames dacht ik het mooi te kunnen nummeren. Had 2 eitjes, de 3e kwam een dag later dus moest van dame 2 zijn. Nu vanmorgen lagen er ineens 5 ::) En nu weet ik het dus niet meer  :P

Heel vreemd vind ik Thian en Paley. Dit is echt een koppel. Hadden vorig jaar ook geen jongen, omdat ze toen nog heel jong was. Ook dit jaar doen ze niets ??? Ik heb ze één keer zien treden ( doen dat buiten het seizoen ook regelmatig), maar gaan de blokken niet in? Zitten de hele dag zo'n beetje buiten. Heel raar dit.

Quido is gisteren verhuisd en dat vind Pearl 3 keer niets: zit heel de dag te gillen. Is ook best zielig want ze zaten samen in een kweekkooi en nu zit ze daar tot donderdag alleen.
Nou ja hopen dat ik het goede mannetje voor haar uitgekozen heb.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Alexandra

sterkte met het verlies van Hagrid .. hoop dat er snel betere tijden voor je aanbreken ...

grts Alexandra

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

TheaV

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

☺ Pita ☺

Sterkte meis , en succes met de eitjes!!
Groetjes Petra.

Bello

Sterkte met het verlies van Hagrid.... dus als de eitjes bevrucht zijn, heb je wel kans op een nakomeling van hem....

Dan gaan onze duimen draaien dat je het juiste mannetje hebt uitgezocht.

:-*
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Jeroenw

carco

Citaat van: Bello op  8 april 2012, 11:04:14
Sterkte met het verlies van Hagrid.... dus als de eitjes bevrucht zijn, heb je wel kans op een nakomeling van hem....

Dan gaan onze duimen draaien dat je het juiste mannetje hebt uitgezocht.

:-*

Ik heb vandaag de eitjes overgelegd. Ze doet deze dag niet bijster veel.
Maar het mannetje is niet voor haar hoor, maar voor Pearl.
Ik hoop ook dat het de goede is.
Zodra hij er is zal ik wel een foto maken.

Cherro

Dat is inderdaad geen leuk begin van je kweekseizoen Caroline :( Heel veel sterkte!

Hoop dat ze zich een weg weet te vinden zonder hem en straks in de toekomst een nieuwe man zal accepteren.

En ook dat Pearl haar nieuwe man gaat accepteren als de hare, dat zou mooi zijn!

En nu spannend of de eitjes van Hedwig nog uit gaan komen, als daar een baby Hagrid uit zou komen zou dat toch eeen mooie kleine troost zijn, al heb je daar nu nog niet zoveel aan  :(

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Wendy..

Stom!!!!!!!!

Heel erg balen dit! Veel sterkte
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

carco

Ik heb nog geen idee welke en waar de eitjes bevrucht zijn: denk dat ik zondag maar eens ga schouwen, dan is alles wel zo'n beetje uitgelegd.
Bij Punkie en Pollie liggen nog maar 2 eigen eitjes  :-\ Er was er 1 in het nachthok gevallen en 1 in het blok gesloopt.
Ook van Derrick en Damali lag er een ei in de volière zelf: ik vermoed dat ze die gewoon van de stok gedumpt heeft als ik kijk waar hij lag.

Bij Yari en de dames lagen gisteren 8 eitjes,het waren er 9, maar 1 is opgegeten ??? Daar vond ik 2 kleine dopjes van terug. Ik vermoed dat Yari de boosdoener is omdat ik dit niet van de dames ken en hij nog nooit buiten gebroed heeft.
Verder doet hij het wel aardig.

Hedwig heeft 5 eitjes: doet het nu perfect. De laatste 2 liggen nog gewoon bij haar.

Eens zien in het weekend of het nog iets overgelegd kan worden her en der.

Donald en Daisy zitten weer op onbevruchte eitjes :'( Ik weet toch haast zeker dat zij niet goed haar evenwicht kan bewaren omdat ze een pootje mist. Zonde van hun energie.

Akay en Surya treden inmiddels ook regelmatig  :D

Vorige week is er nog een splendid bijgekomen. Deze zit apart in de kweekkooi en moet daar voorlopig even blijven zitten. Vindt hij niet leuk: deze komt juist uit een volière. Lijkt af en toe Speedy Gonzales wel die voorbij rent voor de camera  ;D
Zijn as. popje komt morgen  ;)

En gisterenavond laat is de nieuwe Quido gearriveerd voor Pearl.
Ik heb ze vandaag gelijk een blok gegeven, dus het zal mij benieuwen of ze wat gaan doen.

Kiwi, een grijze agua  splendid man

Quido 2, een bijna clearpied bleekmasker, met maar 1 grijs veertje

Larissa

Wauw wat is Quido mooi  :o

Hoop dat ze elkaar heel lief gaan vinden.

Groetjes Larissa

Cherro

Kan het kloppen dat hij op marktplaats stond Caroline?
Ik zag namelijk precies een zelfde lijkende man op marktplaats staan van de week ???

Hij is wel prachtig in ieder geval!! :)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

carco

Nee deze stond niet op mp. Weet wel precies welke je bedoelt.
Daar stond lutino bij,maar was geen bleekmasker. En die had het vlekje links zitten.

Groetjes : Caroline.

TheaV

;D
Die is echt mooi!!
Heel veel gezondheid en plezier met hem!!

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/