5 augustus 2025, 07:03:56

Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

patty_dordtse valkjes

1ste pleeg donsje is geboren
2de tikt en piept  ;D
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

carco

29 mei 2011, 11:48:59 #6631 Last Edit: 29 mei 2011, 12:38:50 by carco
Derrick en Damali hebben inmiddels alle jongen die nog in de blokken zaten op de middelste van Spik en Span na ::)
De kleinste van S en S werd al heel weinig gevoerd en ik was er al bang voor als zijn grotere broer uitgevlogen zou zijn dit helemaal afgelopen was. De eerste dag kreeg hij nog wel, maar daarna niet meer.
Dus weer een poging gewaagd: bonte witmasker naar binnen gehaald en de kleinste van S en S bij D en D. En ja hoor, ook deze wordt heel goed gevoerd door ze  :D
Ze voeren zelfs voor het gemak het uitgevlogen jong maar mee :)
Het kleintje heeft trouwens een kuurtje enrofloxoral gekregen omdat hij zo kraakte: waarschijnlijk heeft hij zich een keer verslikt. Afgelopen dinsdag ben ik er mee begonnen en het is nu bijna weg :D
Ook de oudste albino van Hagrid en Hedwig ben ik gaan kuren, daar weet ik van dat zij zich verslikt heeft ( met pappen gebeurd) en die klinkt niet echt lekker  :-\ Doet het verder prima, maar lijkt soms wat benauwd en blijft maar zo licht/klein. Alhoewel de veren toch snel terugkomen nu.
Als dit niet helpt ga ik daar ook even mee naar dr. Bastiaanse.
De bonte cinnamon opaline van Hagrid en Hedwig komt weer prima in de veren en komt eindelijk aan nu :D
De oudste kleintjes zijn niet meer zo klein en kunnen van de week al weer verhuizen :D

Verder vind ik in de volière nog steeds eitjes en van de dames zijn ze niet want daar liggen er ook al heel veel  ::) De 5 van Quido en Pearl liggen er ook en ik word een beetje ongeduldig wanneer die nu uitkomen. Het 3e ei is niet goed heb ik gezien, maar de rest moet toch op uitkomen staan.

Ik vermoed toch dat Yasha nog steeds bezig is ???

Punkie en Pollie hebben inmiddels 3 eitjes en die heb ik vervangen voor die van Fuller en Seema. De laatste hebben er inmiddels al 10  :o Maar doorbroeden ho maar.

Hagrid en Hedwig hadden gisteren hun eerste ei weer van de 2e ronde en ook daar ligt een ei bij van F en S. Ik wil daar alleen niet teveel hebben ivm dat stomme plukken van ze.

Al weer een tijdje geleden, dus nog maar eens wat foto's plaatsen  :D

Jongen van Spik en Span

Jongen van Punkie en Pollie

(pleeg)Jongen Derrick en Damali:

jongen van Hagrid en Hedwig:

Helaas dus heftig geplukt!
Bij de cinnamon opaline pop zie je nu tenminste weer dat ze parels heeft, toen ik haar overlegde was ze echt bont en blauw ::) Ze is ook ontzettend bang  :(

Van de ''kleintjes'' van de dames heb ik nog geen verse foto's die moet ik nog even maken.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

patty_dordtse valkjes

Super leuke foto's van de jongen.

je hebt het er maar druk mee met de eitjes...

soms is het jammer dat ze geen kenmerk achterlaten van wie ze nou zijn...

knuffie  :-*
jonge valkjes te koop

*Yvon

Hoi hoi

Wat een hele mooie valkjes heb je er weer zitten.  :-*
En ook weer lekker bezig zijn met de eitjes.  :D
Toch wel fijn dat er koppels zijn die ook de jongen van andere acepteren.  ;)

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Mooie foto's!!

Ze zien er super uit en zijn alweer gegroeid.  :-*

Vervelend, de 2 met een reuteltje, hopelijk slaat medicatie goed aan.

Spannend, de eitjes van Q & P ... hier ontwikkelen hun 2 eitjes ook goed en ook die van Y & Y ziet er goed uit.

Zara is een erg eigenwijs meisje wat betreft zelf eten - lees mijn boekje - maar het is een heerlijk ding en ontzettend lief.  :-*

Vandaag ontmoette ze Azzaro voor het eerst en die was gelijk verliefd.  :o

Succes met alles ... groetjes van je naamgenootje.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

De kinderen van Quido & Pearl en Yari & Yasha ...

* Qartier * Violet * Qwin *

Bedankt!!  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

TheaV

;D
Geweldige foto's ook weer!!!
2 hiervan vind ik om  te  :-*...  wat mooi!!!!

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Cherro

Al een tijdje  niet in je boekje gelezen, wat een drukte bij jou :)
En wat zijn je jonge boefjes mooi  :-*!

Wel zonde dat er enkelen zo vreselijk geplukt zijn trouwens  :-\

En hoe is t met je kiekjes? ;D

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

carco

6 juni 2011, 21:28:39 #6638 Last Edit: 6 juni 2011, 21:31:31 by carco
Er is inmiddels weer het een en ander gebeurd hier  :)

De dames hebben 2 donsjes van Quido en Pearl: nou ja eigenlijk maar 1, want 1 is een witmasker van hun en de andere is een geelwang van Yari en Yasha. Deze maken het goed. Helaas is het eerste ei niet uitgekomen en er is een witmasker al vrij snel overleden. Ik denk dat deze er te lang over heeft moeten doen om uit het ei te komen  :-\

Quido en Pearl zitten weer in de volière en Derrick en Damali zitten in hun kweekkooi zonder blok en met 3 kleintjes onder in de kooi. Deze wil ik zo tam proberen te maken omdat ik er een al niet meer aan de pap kreeg en ik terug gezet heb. D en D zijn zelf ook tam, dus in principe moet het zo lukken. Ik wil ook niet dat zij nog een ronde doen: ze hebben al genoeg hun best gedaan.

Bij Punkie en Pollie liggen 6 bleekmasker eitjes van Fuller en Seema, die over een paar dagen ( hoop ik ) uit kunnen komen.
Seema heeft nu 13 eitjes gelegd  :o en broedt nog steeds niet  >:(
Ik wil bij hun dus het blok weghalen. Overdag wordt er wel netjes op gebroed: vnl dus door Fuller, maar in de nacht gebeurt er niets: alleen blijft zij maar leggen  :-\
En in de volière zetten durf ik ze nog niet omdat ik niet Quido en Pearl ook al terug gezet heb en ik niet nog meer de rust wil verstoren, want..

Spik en Span hebben weer eitjes en ook Hagrid en Hedwig hebben er weer.

Ik ben dus aan het wisselen gegaan  :-X

Spik en Span hebben 2 eitjes van Hagrid en Hedwig. Dit heb ik bewust gedaan omdat de laatste hele kleine jongen hebben altijd en ze zo ontzettend geplukt worden en eigenlijk heb ik er geen zin meer in deze binnen te halen als ze nog geen 60 gram wegen, dit kost me te veel kopzorg.
Er liggen bij Spik en Span 3 eigen eitjes ( 1 zat vast geplakt aan haar buik en heb ik los moeten maken , en helaas was er ook een ei van H en H dus kapot anders lagen er nu 3 van ze)

Bij Hagrid en Hedwig liggen 4 eitjes van Fuller en Seema in de hoop dat deze jongen wat groter en zwaarder zijn voor ik ze naar binnen moet halen.

Van de eerste ronde zijn er al een paar verhuisd, maar er zitten er nog aardig wat binnen ook.
Alles is inmiddels wel gereserveerd  :D

het enige wildkleur kleintje dat nog niet helemaal zelfstandig is

Yuki: hoe snel de jongen van D en D zijn als ze door hun gevoerd worden, hoe lui ze nu zijn als ze aan de pap zitten ::)

Jokke: deze lijkt het door te krijgen wat eten is.

bonte, naamloze witmasker

Cocktail: wil geen pap, voordeel is dat ze al een heleboel zelf eet.

Rudi: jong van Quido en Pearl, heel rustig, en zit dus nog bij Derrick en Damali

cinnamon pop, zit ook bij Derrick en Damali

Pica, gaat nu lekker groeien en komt weer mooi in de veren: kuur is goed aangeslagen

Happy, kan je nauwelijks meer van zien hoe kaal hij was, kan ws al naar 2 keer op een dag pap  :D

Ook deze dame zit weer goed in de veren, maar vertikt het om pap te eten. Gelukkig kan ze ook al aardig wat zelf ;)

cinnamon opaline pop: haar kreeg ik echt niet aan de pap en zit weer bij Derrick en Damali in de kooi.
Ter vergelijking hoe ik haar uit het blok gehaald heb en bij D en D gezet heb  :-X

Ik vind het niet gek dat ze nog wat angstig is  :-\

rampenplan Ace: is al 7 weken oud, maar eet nog helemaal niets: zijn gewicht is te laag om hem te laten ''verhongeren'' zodat hij zelf gaat eten.

Lucky: ook bij hem is de kuur goed aangeslagen.Pap is niet zijn favoriet, maar goed als je niets anders krijgt dan moet je toch wat?

P.S. Zou ik bijna nog mijn eigen stuk vergeten die hier is komen wonen sinds vorige week. Ik zal daar morgen een foto van maken.
De naam is Jamal geworden  :D

Larissa

Hey hey

Super mooi zijn de valkjes geworden ondanks alles wat ze door hebben moeten staan...

Hoop dat alles ouders die je nu nog op eitjes en jongen hebt zitten alles goed gaan doen

Knuffels

patty_dordtse valkjes

Hoi,

Super leuke foto's en jammer dat sommige het vertikken of zelf te eten of niet zelf willen eten.

en dan de eitjes je blijft er druk mee een hele taak zal het zijn en administratie  ;D

ben benieuwd wat Jamal voor een nieuwtje is  ;D
jonge valkjes te koop

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Ik heb gekeken.  :D
Het is een heeeeeeeel mooi valkje.  :-*  ;D
Maar heb tottaal geen verstand van deze mutaties.  :P

Groetjessssss Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Ik zou ook nog even een foto van mijn nieuwe stuk plaatsen.
Bij deze dan :D

Jamal  :D

*Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >