Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

*~Romilda~*

Heee caroline!!
Ik was een beetje achter maar je heb al eitjes!!!Geweldig!!Gefeliciteerd hoor!!!
Leuke verhalen allemaal weer!!
Groetjes romilda

carco

Ik ben een watje  :'(
Ik heb Quido weer van de verkoop afgehaald en wil in ieder geval tot na dit kweekseizoen wachten.
Sinds vandaag zitten ze de hele dag samen in het blok en ik denk niet dat hij dit doet als hij echt niets met haar wil?
Ik weet niet of er een eitje ligt, maar deze zullen in ieder geval niet bevrucht zijn.
Nou ja het zij zo: ik ga dan wel voor paashaas spelen: de dames willen nl ook wel wat hebben   :P
Tja en als hij dit gedrag vertoont zal hij het bij een ander ook wel doen vermoed ik en dan kan hij beter hier blijven?
Ik bedoel: ik heb ook al een lesbisch koppel, dan kunnen zij er ook nog wel bij toch
We zien in ieder geval dit seizoen wel wat er gebeurt en het is volgens mij ook niet verstandig hem radicaal uit het blok te halen: dit kan beter als alles in rust is?

Het lijkt er op dat ik een broedend geelwang koppel heb  :D
Althans..ze doen het nu al beter dan vorig jaar. Yasha dumpte toen alles van de stok op 1 of 2 eitjes na maar ging verder echt het blok niet in. Zat te gillen als Yari er wel in zat, want dan was ze hem kwijt  :P
Dus ze doet het al 100% beter, want ik zie ze de hele dag niet en zelfs toen ik het nachthok in liep vanmiddag bleven ze beide zitten   :D
Dus wie weet.

Hedwig had vanavond nog steeds geen ei gelegd   :-\ Ze eet nog steeds goed, maar ik zal toch heel erg blij zijn als dat ding er uit is hoor, ik vind dit maar niets  :(

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




lynette

Gefelicteerd met je eitjesregen  ;D

En Quido verkopen nu dat hij druk met een dame is zou ik ook niet kunnen. En indd mischien is hij in een andere voliere precies zo. Dat bijft altijd gokken ofdat het "karaker" veranderd.

Haha en indd de dames willen vast wel wat hebben  ;D
Dus leg je paashaaspakkie en je mandje maar alvast klaar  :P

EN super dat je geelwangkoppel goed broedt. Hier broedde Sunny mn geelwangetje ook altijd goed. Ze heeft zelfs al 5 nestjes in 3 jaar tijd zelf opgevoed en gebroedt.

Hier ook momenteel een valkjes met eierkontje :S ze zit duidelijk niet in haar hum. Het is voor haar het 2e nestje waar ze mee bezig is. Hiervoor heeft ze eerder 4 eitjes gelecht in een kwartelhokje  8) Midden in de winter  :-X

Hoop dat Hedwig vanacht haar eitje heeft gelecht  :-*

Groetjes Lynette


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

carco

Vanmorgen was mijn eerste zorg Hedwig natuurlijk.
Zij is eindelijk haar ei kwijt :D
Maar in plaats daarvan zag ik Damali op de grond zitten :(
Wat gelijk de bellen deed rinkelen. Zij moest vandaag een ei leggen en die lag er nog niet. Dus zij legnood  :-\
Derrick en Damali mee naar binnen genomen, een kooi klaar gemaakt en ze onder een warmtelamp gezet en de luchtbevochtiger aan op flink stomen.
Toen even wezen sporten.
Daarna heb ik gezien dat ze iets gedronken heeft, maaar ben ik toch gaan bellen naar Waalwijk ( Bastiaanse werkt niet op woensdag) Daar gaven ze het advies meteen te komen omdat ik met legnood niet af moet gaan zitten wachten.
Daar ben ik dus heen geweest.
Er zit geen ei ???
Hij voelde  niets en heeft ook foto's gemaakt waarop niets te zien was. Hij zag wel dat Damali niet goed was. Maar wat was het dan?
De longen zijn schoon en ook de rest wat op de foto te zien was leek goed.
Nu kon het zijn dat ( ik had ook wat donkere poep van haar in het bakje gezien) dat dit een beetje bloed was en ze iets had beschadigd met het eerste ei dat ze gelegd had. Vogels hebben blijkbaar heel snel pijn.
Het kon een calciumtekort zijn of toch een lichte darminfectie.
Hij wilde alles uitsluiten en haar voor alle 3 behandelen.
Ze heeft een calciuminjectie gekregen.
Zo ook een ab injectie ( weet niet meer precies hoe het heet, maar is een broertje van baytrill en de enige injectie die 3-5 dagen werkt. ) dit was volgens hem ook lang genoeg.
Verder moet ze metacam ( tegen evt. pijn)krijgen, wat ik thuis direct gegeven heb.
Als ze niet eet moet ik haar bijvoeren.
Over een paar dagen wil hij graag even weten hoe het gaat.
Thuis lekker even binnen houden onder de lamp, maar stomen hoeft niet omdat ze niet benauwd is.
Toen we thuis kwamen heeft ze als eerste een hele tijd zitten eten :D
En ze heeft zich wat gepoetst. Ook zit ze ( tot nu toe dan) op stok. Ze ziet er niet echt florisant uit, maar al beter dan vanmorgen.
Derrick vindt het niet zo leuk binnen geloof ik ::)

Hun eigen eitje ligt nu bij Punkie en Pollie en het ei van Yari en Yasha heb ik bij Hagrid en Hedwig gelegd.

Ook bij Quido en Pearl ligt een ei sinds vanmorgen.
Bij de dames liggen er maar liefst al 5  :o

Het lijkt erop dat Yari en Yasha vannacht gebroed hebben.Zij zat vanmorgen nog in het blok, alleen toen ik keek zag ik dat ze naast het ei zat  :-X Slimmerd. Maar goed ze doet in ieder geval iets.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




smiley

Hoi Caroline

Gelukkig eet Damali wel gewoon zelf ,ik hoop dat ze snel weer opknapt .
Zoveel pech is niet leuk meer ,je houd er 1 in de gaten en een ander word ziek  :-\ , je hebt gelijk gehandeld en meer kan je niet doen .
Ik duim voor een spoedig herstel van Damali en geen zieke meer daar bij jou .
Knuffel voor Derrick die het binnen niet leuk vind ,maar toch even zal moeten .

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

TheaV

Zowel  goede als minder goede berichten hier!!!  Je doet in ieder geval wat je kunt.....
Sterkte en  nog meer suc6!!!!

Enne.... nog THX voor de aangeboden hulp i.v.m.pap. Maar we hebben het gevonden in Sneek. Een super dierenwinkel en heel veel info over kweken en pappen!!! En  dat gratis!! Is zijn hobby ook, maar dan papagaaien. Schitterend!!


Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

lynette

Hoi Caroline,

Fijn dat Hedwig haar ei kwijt is. Dat scheelt weer.

En nu Damali ziek :( ze is flink door de medische malle molen gehaald. Hopelijk werken de AB injecties en de calcium injectie snel werken en ze weer snel de oude is. Gelukkig eet ze wel goed en warm onder de warmtelamp is altijd lekker en goed voor ze. IK duim voor een snel herstel van Damali.

Bij wie was je bij de langstraat? IK vind Dhr Maas ook een fijne vogelarts.

Groetjes Lynette


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

carco

Ik heb ook altijd dr.Maas als ik daar heen ga: ik ben er ook erg over te spreken.
Ze zit al de tijd gelukkig nog op stok, maar nog niet echt lekker hoor.
Wel eet ze en poetst ze haarzelf regelmatig.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Cherro

Dat was ff schrikken dus!

Nu hopen dat alle medicatie aanslaat en Damali snel weer de oude is!

Wel super dat er al zoveel eitjes zijn, en afwachten wat er uit gaat komen :D

Ik denk dat ik Quido ook eerst aan zou houden. Je hebt altijd wel een paar van die karakters, en wie weet trekt ie nog bij nu ;)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

ManjaV

Hey Caroline,

Balen zeg dat het niet zo goed gaat met Damali! Gelukkig was het geen legnood! Goed dat je meteen bij de vogelarts terecht kon en ik ga voor je duimen dat ze snel opknapt. Gelukkig kon je hun eitje bij Punkie en Pollie leggen, die zorgen er natuurlijk goed voor...

Gefeliciteerd trouwens met alle eitjes en volgens mij goed nieuws dat Quido en Pearl nu toch een eitje hebben :D :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

30 maart 2011, 20:30:56 #6430 Last Edit: 30 maart 2011, 20:47:22 by carco
Even een update: Derrick en Damali zitten al weer buiten :-[
Onder het eten begon Damali zo te ijsberen en te roepen dat ik zoiets had van ze wordt ''wakker'' en is de eitjes kwijt.
Ik heb eerst een nepei in de kooi gelegd, waar ze gelijk mee aan de slag gingen, maar ze bleef zo druk.
Ik heb ze toen maar weer in de volière gezet omdat ik het idee heb dat ze daar nu rustiger zit dan binnen.
2 Nepeitjes in het blok gedaan en ze gingen meteen kijken.
Even later zaten ze samen buiten of er niets aan de hand was ??? Alhoewel ze ziet er nog niet 100% uit hoor.
In ieder geval zaten ze net weer samen in het blok te broeden.
Ik ga nog wel een paar keer kijken natuurlijk.
Het lijkt wel alsof ze toch een aantal dagen niet goed gegeten heeft, want wat ze nu allemaal naar binnen werkt? En wat het nu geweest is?
Maar goed we zijn er nog niet, maar ze is wel veel beter dan vanmorgen.

Inmiddels liggen er bij Yari en Yasha ook 2 eitjes en Yari broedt echt. Meneer beet me zelfs toen ik hem opzij wilde duwen  :P
Ik heb het eitje (voorlopig) even laten liggen, want ik wist vanmiddag ook even niet waar ik het kwijt moest behalve bij de dames.

Groetjes: Caroline.

P.S.

Kom ik net in het nachthok zie ik een ei in de gritbak liggen  ???
Nu vraag ik me dus af of Damali die vanmorgen daar gelegd heeft voor ze op de grond is gaan zitten? Dit verklaart wel waarom er geen ei zat.

En er lag een half ei op de grond in het nachthok? Het was een hele kleine: daar heb ik een beetje het vermoeden van dat die van Seema is, want die zat er ook bij alsof ze een ei moest leggen?
Dit zou wel heel erg zonde zijn :-\
Ik heb niet de blokken nagekeken of ik iets mis.
Klik op het plaatje voor onze site!




Cherro

Kan het niet zijn dat ze elkaar niet voldoende afgewisseld hebben? Dat ze dus zelf constant op het blok is gebleven, en dat de man dus wel gewoon heeft gegeten?

Soms voeren ze elkaar nog wel eens, maar als ik hier kijk bij Pino en Gypsy, die voeren elkaar niet, maar die doen keurig afwisselen.

Dat zou ook verklaren misschien waarom ze eet als een dijkwerker ;)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

carco

Nee hoor, zij zijn een zeer ervaren en heel goed koppel en ik weet heel zeker dat zij het goed doen.
zij voeren elkaar trouwens ook in de kweek, maar alleen als er jongen zijn.

groetjes:Caroline
Klik op het plaatje voor onze site!




Cherro

Ok dan is dat idd uitgesloten.

Moeilijk blijft het dan he, als je niet weet wat er is, en je moet gissen.

Ik hoop dat ze snel weer de oude is in ieder geval :D

Hoe is t met je kaka's? :D

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

TheaV

En zo blijven de valkjes je verbazen...... :D
En sta je soms echt voor een raadsel en niet weten  wat te doen........ sorry, moest toch ff grinniken omdat zo een  klein wezentje er toch voor kan  zorgen dat de snuggere mens soms niet weet wat te doen...... ( ik lach je zeker niet uit, hoor!! Ik  grinnik om  de beessie's, niet verkeerd opvatten!!)
Wat zul je verbaasd hebben  gekeken......


Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/