Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

Caroline

Dank je wel voor de gezellige tijd, het was weer even leuk om bij te kletsen en .... je hebt een geweldige tuin, jammer dat je valkjes alleen het nachthok waarderen.  ;D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Ik heb maar eens wat foto's gemaakt van Thian en Paley :D

Het lijkt erop dat ze elkaar al wel leuk vinden. Thian eet alleen nog wel heel weinig zelf zeg!
Vrijdag had ik hem wel zien eten, maar dat was ook de enige dag eigenlijk. Toch wil ik hem niet meer dan 2 keer per dag pap geven want hij is al 6 weken en moet het volgens mij best kunnen.
Ik denk ook dat ik wel weet waar het aan ligt nl.
Esther heeft in Dordrecht alleen Careta en Amerillo nog met jongen, de rest van haar vogels zijn allemaal al verhuisd naar Wierden.
Bij dit koppel lagen oa. een geelwang van Yari en Yasha en een lutino bleekmasker pop van Quido en Pearl.
De oudste had zij er al uit gehaald wegens het mega grote verschil met de rest. Maar de lutino bleekmasker blijft vreselijk klein.Dit was ook de rede dat het koppel niet oververhuisd kon worden.Ik ben dus dit koppel nog aan het verzorgen de tijd dat zij in Wierden zit.
Vorige week was het dus de geelwang die weer zo groot was vergeleken met de kleine uk en heb ik besloten ook die uit het blok te halen. ( Deze was 80 gram en de bleekmasker nog maar 25!! )
Deze dame/meneer zit dus hier binnen en is een echt papvalkje geworden inmiddels. Dat betekent voor mij oordopjes in  ;D
En dit gedrag gaat Thian overnemen  :-\ Ook hij gaat roepen om eten, terwijl hij zoals ik al zei het zelf veel beter moet kunnen.

Sinds deze week ben ik de bleekmasker 2 keer op een dag aan het bijpappen ( in eerste instantie 1 keer per dag, maar dat was te weinig). Ze wordt door de pleegouders perfect gevoerd, maar waarom ze nu niet wil groeien? Vorige week zat ze echt alleen nog maar in het dons en ze is op 28 juli geboren.
Ik ben nu begonnen het water aan te zuren bij het pleegkoppel omdat het me niet zou verbazen dat de lutino tijdens het broedproces iets van de ouders heeft meegekregen en die de megabacterie hadden.
Nu sinds gisteren zie ik haar eindelijk groeien  :D
Vanmorgen was dit zelfs 5 gram in een dag tijd.
Ze weegt nu inmiddels 39 gram in de ochtend en ze is geringd. ( Geen idee of die morgen nog zit, maar oké.)
De pennetjes komen door en het dons gaat ook weg.
Het lijkt dus de goede kant op te gaan.

Nu dan echt de foto's.

Beetje bewogen, maar vond ik zo leuk: Paley wilde Thian kroelen en toen ging hij haar staart poetsen  :-*

cinnamon pop die nog in het blok ligt bij C en A: een eigen jong en ook maar een kleintje.

lutino bleekmasker pop van Quido en Pearl

Deze brulboei zit dus hier thuis  :P

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

smiley

Hoi

Wat schattig dat Paley en Thian elkaar al zo lief kroelen  :-*
mooie foto's van de kleintjes ,ik heb hier ook zo'n brulboei zitten.
Kan niet voorbij lopen of hij/zij begint te krijsen .
Je oren gaan er gewoon zeer van doen (echt leuk he' zo'n papvalkje)

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Caroline

Wow, wat een leuke foto's van je bleekjes.  :D

Je brulboeitje is gegroeid in die 2 dagen en je lutinootje van Q & P lijkt inderdaad niet helemaal lekker, ieuw wat is die ielig. Fijn dat het aanzuren van het water lijkt aan te slaan, hopelijk gaat het nu snel de achterstand in halen.

Ik zou ook extra calcitat-50 of als je die niet hebt Calci-lux geven, haar teentjes zijn ook akelig mager en dat geeft meer kans op kromme teentjes net als JOOP!  ::)

Ik duim voor je kleintjes.

En .... ik hoop dat je schreeuwertjes snel gaan verminderen.

Groetjessssssssssss

PS. hoe werkt je nieuwe pc?? Is tie naar wens??
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Manon*

heej wat een leuke fotootjes  ;D

En wat leuk dat Payley en Thian het zo goed met elkaar kunnen vinden!!
toppie!!

ManjaV

Hey Caroline,

Wat een schattige foto's zeg, wat leuk dat Paley en Thian elkaar NU al kroelen :D :D !
Geweldig zeg...en wat het is het toch een mooi stelletje om te zien. Thian is ook schitterend.
Als de kleintjes groot zijn, gaan ze dan met de ouders verhuizen naar Wierden?
Je hebt het echt druk nu!
En Paley en Thian houd je voorlopig gezellig binnen? ;D :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

anika_en_spirit

Wat een heerlijke foto's van Thian & Paley.
Gefeliciteerd nog met je nieuwste aanwinst, hij is prachtig!  :-*
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!

bobbie

Gefeliciteerd met Thian  :D Wat is tie mooi donker zeg.  8)

Veel plezier van hem, Nel :)

carco

2 september 2010, 09:32:41 #6203 Last Edit: 3 september 2010, 20:26:08 by carco
Vanmorgen heb ik Thian en Paley in de kweekkooi gezet buiten.
Daar wil ik Thian verder gaan pappen. Ik vind het ergens wel jammer hoor, was wel gezellig binnen, maar als ik de temperaturen bekijk is het al best wel koud nu en houd ik ze binnen tot Thian zelfstandig is kunnen ze van de winter zeker niet meer naar buiten.
En ik wil ook kijken of hij daar wel zelf gaat eten, want meneer is erg lui. Die hoort Mees, de geelwang gillen en doet dan gezellig mee en doet verder ook niets zelf. Alleen hij is al 8 weken!
Wordt het niets zo, gaan zitten ze zo weer binnen  ;)

Na steeds 2 keer op een dag naar Esther te zijn gereden om de lutino bleekmasker bij te pappen lag hij zondag ineens dood in het blok :'(
We vonden dit echt balen, want ze leek het ineens juist goed te doen. De veren zaten tegen het doorpiepen aan. Het viel me alleen zaterdag op dat ze het met het pappen iets benauwd was en ze weer bleef steken in het gewicht.
Maar dit hadden we toch niet echt aan zien komen  :-\
De cinnamon pop die erbij zat zit nu dus ook binnen. Deze is ook niet erg groot en nu nog buiten te laten zitten alleen is gewoon veel te koud.
De blokken bij Careta en Amerillo zijn nu weg en zij gaan het weekend naar Wierden verhuizen.
Ook Mork en Mindy gaan eindelijk verhuizen  :D
Esther neemt ze zondag mee richting Wierden en daar worden ze vervolgens weer opgehaald om in Ommen te gaan wonen.

Mees heb ik op rantsoen gezet en krijgt nog maar 3 keer op een dag pap. Hij blijft hier mooi mee op gewicht, maar is het er duidelijk niet mee eens  ::)

Harry en Chinta zoeken overal gaatjes net als Donald en Daisy. De laatste heeft weer een nieuw plekje gevonden nadat ik alle kieren in de keuken heb dicht gepropt. Ze zit nu in de la van de salontafel  :P

Verder gaat het zijn gangetje buiten.

Paula

Veel succes met Thian, hopelijk gaat hij zelf eten als hij buiten is. Zien eten doet eten?
Wat jammer dat de kleine Lutino bleekmasker het niet gered heeft.
Fijn dat het verder goed gaat.
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

ManjaV

Hey Caroline,

Leuk om weer even bij te lezen ;D

Paley en Thian nu saampjes in de kweekkooi? Ben heel benieuwd hoe dat gaat. Je hebt gelijk hoor, anders is het dadelijk te koud buiten! Het is wel een prachtig koppel om te zien.

Zielig van het donsje  :'(

Ga je Harry en Chinta een blok geven? Of moeten ze gewoon nog even geduld hebben? (Weet niet hoe lang het geleden is trouwens, de tijd vliegt!)

Enne...Dondal? ;D Dacht eerst dat je een nieuwe aanwinst had, maar is natuurlijk die lieve Donald ;D ;D

Super trouwens dat Mork en Mindy ook een goed huisje hebben gevonden :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

anika_en_spirit

Hoi Caroline,

Ach bah, het is nooit leuk om een donsje zo te vinden.
Zeker niet als het juist beter gaat, dan verwacht je dit niet.
Sterkte hiermee.  :-*

Haha, Donald & Daisy, dat zal er vast grappig uitzien zo saampies in de la ;D.

Fijn om te lezen dat verder alles zijn gangetje gaat.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!

*Manon*

Arme kleine lutino bleekmasker!

Hoe gaat het nu met Thian nu hij niet meer binnen zit?

Groetjes!!!

*Esther*

Heeeej! Hijs 'die broek' eens omhoog. Je zakt wel ver weg hoor. ;)
gr Esther

carco

Als eerst is Thian eindelijk zelfstandig  :D Dit pas sinds een paar dagen. Hij is nu gelijk een stuk drukker, maar nog goed handelbaar. Als ik in de volière bezig ben laat ik hem en Paley even los in de sluis.

De geelwang eet nog steeds niet zelf en schreeuwt nog steeds: een Hagrid de 2e dus  ::) Wordt er een beetje knetter van  :-[
Irene komt morgen en ws. neemt ze hem/haar alvast mee in de hoop dat het bij haar beter gaat.

Nu dan het volgende: het lijkt me niet gegund te zijn geloof ik die mooie volière buiten  :'(
Iedere ochtend en avond pak ik degene die willen even bij me of kroel ik de valkjes gewoon. Zo ook altijd Derrick en Damali.
Zij slapen voor het invlieggat op een schommel: altijd samen. In de ochtend als ik het gat open maak heb ik ze dus altijd even vast.
Tot afgelopen donderdagochtend. Damali zat er wel, maar Derrick zat op een andere schommel met de rug naar het invlieggat toe met zijn kop in de veren te suffen en reageerde helemaal niet op me :-\
Vreemd dus, ik vertrouwde dit al niet helemaal. Ik pakte hem even vast en voelde dat hij ontzettend mager was. Aangezien de weegschaal er nog stond voor Thian Derrick gewogen: woog hij maar 81 gram  :o Terwijl hij normaal altijd rond de 100 zit.
Wat zonnepitten gepakt die hij wel opat uit mijn hand.
Iedereen met trosgierst verwend waar ook hij van at.
Ik zag hem in de voerbak zitten, een zaadje pakken om die vervolgens weer terug te gooien?
Ook zaten Derrick en Damali maar heel even buiten en gingen toen samen terug het nachthok in.
Met de middag heb ik ze binnengehaald om te zien wat hij deed. ( Ik blij dat ze tam zijn.)
Nou hij deed dus niets  :( Het leek erop dat hij wel wilde eten,maar dit niet kon?
Inmiddels was het gewicht naar 79 gram gezakt.
Ik heb toen met een spuitje Derrick wat pap proberen te geven wat op zich redelijk ging.
Maar wel naar dr.Bastiaanse gebeld waar ik gelukkig al snel terecht kon.
Deze keek eerst in zijn bekkie, maar daar kon hij niets zien omdat die vol zat met pap? Blijkbaar had hij dit niet doorgeslikt (of kon hij het niet)
Hij heeft toen een cloacaswaps afgenomen en nu blijkt hij trichomonias (het geel) te hebben  :'(
Niet echt leuk dus.
Ik heb ronizol meegekregen om gelijk iedereen te behandelen.
Van Derrick dacht hij volgens mij dat het wel meeviel, maar ik dacht er anders over en vroeg ook hoe ik dat naar binnen moest krijgen bij hem. Hij vermoedde dat hij wel ging drinken en anders moest ik het door de pap geven. Maar dat mocht dan niet met het spuitje en moest ik toch aan de kropnaald geloven  :-X
Derrick en Damali staan dus nog binnen en Harry en Chinta zitten bij de jongen in de kooi, wat vooral Harry heel erg leuk vind ( niet)
Ik Kirsten een sms gestuurd en die was zo lief om me een spoedcursus te geven in kropnaald toedienen  :-*
Helaas kwam er gelijk al weer een heleboel pap terug.
Vrijdagochtend moest ik dus zelf de kropnaald geven. Wat een getob zeg: en wat was ik blij dat het gelukt was. Alleen het ging niet goed met Derrick  :( Hij zat steeds op de grond en de pap die ik om half 9 gegeven had spuugde hij om 12 uur nog uit.
Weer naar Bastiaanse dus met de vraag of er niet iets is wat sneller werkt en wat ik kon doen omdat hij het zo echt niet ging redden. Ik kreeg toen primperan/fungizone mee voor door de pap. Dit moest heel snel gaan werken. En inderdaad ging hij met de avond iets eten. Nou ja , eigenlijk alleen snoepen. Ik moet van alles in de kooi aanbieden wat hij lekker vindt en ik heb zo'n dennenappel met zaden en die vreet hij als een gek, zo ook het trosgierst.
Nu sinds gisteren kroelt hij Damali weer, poetst,snavelknarst en slaapt op 1 pootje. Na vrijdag heeft hij niet meer op de grond gezeten.
Hij lijkt steeds meer te eten, ook uit de voerbak, maar toch gaat het gewicht nog niet omhoog  :-\ Gisteren heeft hij nog wel iets zaadjes gespuugd, maar de pap die ik 2 keer op een dag met de kropnaald moet geven blijft gelukkig binnen.
Vanmorgen was hij zelfs aan het roepen en ijsberen om de kooi uit te mogen.
Dus ik zie wel enige verbetering. Maar we zijn er nog lang niet. De warmtelamp staat nagenoeg de hele dag nog aan. Hij gaat er nu wel steeds vaker van weg. Hij slaapt ontzettend veel en bibbert ook behoorlijk.
Ik heb mijn vuurdoop met de kropnaald in ieder geval gehad en ik vind het nog steeds ontzettend eng  :-[

Ik heb trouwens zitten prakkiseren hoe ik in vredesnaam aan het geel kan komen aangezien ik een volledig overdekte volière heb, maar ik denk wel dat ik het weet. Het wordt overgebracht door duiven en eksters en de laatste zitten iedere dag naast de volière de zaadjes op te snoepen die eruit gevallen zijn. Op zich geen probleem, alleen de kiemen die eruit komen gooiden wij terug de volière in omdat de valkjes dit heerlijk vinden. Nooit bij nagedacht  :-[ Stom geweest dus. Een harde leerschool ook. De rest lijkt er geen last van te hebben: alles eet en drinkt gewoon.