Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

carco

Eigenlijk geen idee welke bacterie het is: heeft hij vast gezegd, maar er is zoveel gezegd dat ik het niet meer weet  :-[

Ik heb de bactrimel vandaag binnen gekregen en ben dus aan de slag gegaan.
Bij de albino stelde het niets voor natuurlijk, maar bij Quido en Pearl werd wat moeilijker.
Ik had vanmorgen het blok al weggehaald en gelukkig zitten ze in een kweekkooi wat net iets gemakkelijker pakken is.
Ik heb ze eerst even samen in het vervoersbakje gezet en toen omstebeurten gepakt. En toen viel het best mee. Ze deden toch hun snavel wel open om me te bijten, dus hoefde ik alleen het spuitje er maar in te stoppen  8)

Bij Hagrid en Hedwig lag vanmorgen een nog nat donsje, net leek hij het goed te doen en lag netjes tussen zijn broers/zussen in.
Deze had haast, is met de 17e dag al uitgekomen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




patty_dordtse valkjes

Gefelie met het donsje van H & H  ;D
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Anke

Hoi,
Fijn dat je nu de oorzaak kan gaan aanpakken.
Gefeliciteerd met het donsje!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Gerdy

jee wat gebeurd er weer veel als ik een weekje niet online ben geweest.

ik hoop dat de ab aan gaat slaan..en wat een heerlijke ukkies heb je zitten.

gr Gerdy

♪ Marlies

Fijn dat je nu weet wat er loos is. Hopelijk slaat de kuur snel aan en kost het je geen jongen meer.

Succes !!

•=Bonnie=•

Misschien kun je die DA nog even vragen om welke bacterie het ging, kan handig zijn :)

Hoe gaat het ondertussen, slaat de kuur al aan?

patty_dordtse valkjes

Hoi,


vond gezellie vanmorgen en nog bedankt voor de kiemzaadjes ...

heb je nog een telefoontje gehad  :P :P :P
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

*Esther*


carco

Vanmorgen is het laatste donsje bij Hagrid en Hedwig uit het ei gekomen: alles is er dus uit gekropen  :D
Maar wat een megaverschil met de grootste zeg  :o Met het andere donsje ervoor scheelt het al 4 dagen, laat staan met de rest.
Maar het lag vanmiddag netjes gevoerd tussen de rest.

De kleine bij de dames is uitgevlogen inmiddels. Het wordt niet echt veel meer gevoerd, maar ik zie hem ook niet eten. Dat wordt goed in de gaten houden, anders moet ik gaan bijpappen.
Hij heeft 4 ouders, want ook Derrick en Damali bemoeien zich met de vlieglessen  :D

Derrick en Damali plukken vreselijk  :'( Vooral de albino lijkt wel een geplukte kip! Bij de oudste komt het al weer een beetje terug, maar zo erg hebben ze het nog niet eerder gedaan. Waarschijnlijk omdat ik ze binnen altijd steeds met 2,5 week uit het blok haalde en op de grond zette  om erger te voorkomen, maar dat kan nu niet. 

Bij de albino merk ik heel goed dat de ab werkt: ik had een dag later al zoiets, van hé hij blaast ook naar me net als de rest  :D
Piepen doet hij niet meer en kraken ook bijna niet.

Aangezien de donsjes van Punkie en Pollie niet zo hard groeien en ik ook daar het ''gekraak'' hoorde als ik de donsjes tegen mijn oor aanhield ben P en P vanaf vandaag ook maar ab gaan geven. Bij hun gaat dit lekker gemakkelijk.

Bij Quido en Pearl is het maar afwachten of het helpt natuurlijk: daar kom ik pas achter bij een evt. volgend nest.Wel zonde want Pearl is weer aan het leggen ( op de grond) en de eitjes gooi ik maar weg.
Bij Pearl gaat het redelijk, die bijt ook niet, maar Quido had vandaag een gewonde vleugel: ik denk met uitvangen gebeurd. Ik heb het wel warm hoor nadat ik ze de ab gegeven heb.

Spik en Span zitten nog! Even afkloppen, maar vanaf morgen kan daar wat uitkomen. Eind vorige week heb ik gekeken en alle 4 de eitjes waren bevrucht.
Nu wil ik even zien wat het doet , maar als de eerste 2 eitjes uitkomen krijgen de dames de laatste 2.
Ook met het oog op dat ik niet weet of S en S ook die bacterie bij zich dragen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




smiley

Hoi Caroline

Die Spik en Span nog 1 dag volhouden en dan ook daar kleintjes ,dat zou leuk zijn, dan hebben ook zij het zelf gedaan .
Goed idee om twee eieren bij de dames te leggen die 2 hebben het toch echt super gedaan ...met hun pleegkind !!!
Die hebben een tweede ronde verdiend en je verkleint ook nog eens het risico ..
Ik duim dat ze het nog even volhouden en hoop snel goed bericht te lezen over ze .

Groetjes Conny



bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Caroline

Jeetje, wat goed maar ook retespannend, Spik &Span.  ::)

Leuke update!!  :)

Ook weer een compleet nestje bij Hagrid & Hedwig.   :D

Balen, het plukken van Derrick & Damali.  :-\

Ik duim voor je dat er morgen een S-je zit te broeden op zijn donsje.  ;)

Groetjesssssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anke

Hoi,
Spannende tijden hier :)
Ik ben heel benieuwd of er jonkies komen bij S&S!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

ManjaV

Hey Caroline,

Wat leuk dat het kleintje van S en N uitgevlogen is! Als ze op de grond terechtkomt, gaatn D en D er dan ook bij zitten? Lijkt me zo een lief gezicht!!

Dat gepiep en gekraak enz wat je hoorde...dat hoorde ik dus ook toen mijn kleintje een longontsteking had!

Zou leuk zijn als S en N twee eitjes krijgen :D ze doen het heel goed!
En wat fijn dat alles bij H en H nu uitgekomen is!

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Gerdy

wat spannend allemaal weer.. en zeker bij S&S.

eigenlijk wacht ik weer op wat foto's

gr Gerdy

carco

Heb ik gisteren wel gemaakt, maar de kleintjes van D en D zijn niet om aan te zien  :-[
Klik op het plaatje voor onze site!