Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

Saar

Aaaaaaah!
Lieve foto's :-* :-* :-*

Kaatje

Hoi Carco,

Ja, echt schattig die foto's, wat een lief gezicht is dit altijd hè ! Ik vind Hedwig er goed uitzien, mooi popje is het  :-* Fijn om te lezen dat het ook weer beter met haar gaat  :D

Groetjes, Karin

*Manon*

Hoi!!!

Ah wat goed te lezen dat het beter gaat met Hedwig en wat een leuke donsjes heb je zeg....



Mooie kroelfoto ook....  :-* :-*

Groetjes manon

bobbie

Citaat van: carco op 27 januari 2010, 18:15:22
Even een fotootje van mijn schatjes  :-*
Ik ben zo blij dat het weer goed gaat met de tortelduifjes  :D




Van al dat kroelen wordt je wel moe hoor  :P

Groetjes: Caroline.


Ahhhhhh wat schattig  :D :D :D De foto's even in de herhaling hoor. 8)

groetjes, Nel :)

Hermien

Gelijk heb je! Het zijn echt schatjes!

ManjaV

Hey Caroline,

Wat een lieve kroelfoto's  :-* :-*
Ik ben zo blij dat het weer beter gaat met Hedwig.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Gisteren hebben Esther en ik haar kweekkoppels die apart zaten in de volière losgelaten om te zien wat ze deden.

Nu was het zo toen ik Quido net bij Marlies vandaan had en bij Esther zat deze direct al een oogje had op Amarello, haar lutino pop. Daarom zijn Quido en Pearl bij haar al apart gegaan.
Nu zat Amarello samen met Careta ( jong van Hagrid en Hedwig ) ook bij mij.
Ze waren dus nog maar net in de volière of deze 2 zochten elkaar gelijk op en gingen zitten kroelen  :o Dus typisch een geval van liefde op eerste gezicht. Alleen niet helemaal de bedoeling  :(
Terwijl in de kweekkooi ze samen met Careta toch al aardig gekoppeld leek.
Esther heeft dus gisterenavond Careta en Amarello mee naar haar eigen huis genomen waar ze nu weer bij haar thuis in de volière zitten. Nu volgen ze elkaar wel.

Damali heeft weer een ei  :o
Deze heb ik netjes vervangen door een nepei en deze mogen ze ''uitbroeden''
2 van hun eitjes leg ik straks bij Harry en Chinta neer.
De jongen heb ik vandaag uit het blok gehaald en op de bodem van de kooi gezet. Derrick voert gewoon door en aangezien Damali alleen tijd voor de eitjes heeft wordt er nu niet meer geplukt  :D

Bij hun oudste jong heb ik nog steeds mijn twijfels qua kleur. Ik was er van overtuigd dat het een  bonte cinnamon pop was, maar de eerste veren kwamen wildkleur(dus een man) door. Nu vind ik ze toch twijfelachtig en weet ik het niet meer. Ik geloof nog steeds dat een pop is nl. als ik blijf twijfelen laat ik deze maar testen als er tenminste ooit weer borstveren komen  ::)

Vanmorgen foto's gemaakt van de jongen en nog niets aan de hand: vanmiddag is Harry ineens als een idioot gaan plukken  :censuur Vooral het wildkleurtje: heel het achterkoppie kaal, de vleugels en het borstje ook al  :'(
Bij hun ook geprobeerd om de jongen uit het blok te halen, maar daar werkt het niet omdat hij plukt en overal zit.
Nu zie ik als enige oplossing als Chinta weer een ei heeft de kleintjes eruit te halen en ze verder zelf groot te brengen. Jammer, maar helaas.








wildkleur of cinnamon?


Bonte man

Ik verdenk toch Spongebob ervan dat zij de eitjes gelegd heeft, want ook vanmiddag zat ze steeds in broedhouding in een hoekje van de volière.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




ManjaV

Hey Caroline,

Wat een lieverdjes zeg  :-* :-* :D
En ik denk toch dat het een cinnamonnetje is hoor :D maar natuurlijk weet ik dit niet zeker. Maar als je het vergelijkt met de veertjes/pennetjes van de bonte man?
Ze zijn echt superlief!
En wat een bijzonder verhaal zeg, van Quido en Amarello die met elkaar gingen kroelen. Idd liefde op het eerste gezicht.
Ben benieuwd of Chinta met een eitje zit...

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

patty_dordtse valkjes

lieve foto's hoor  :-*
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Dierenfreackske

Hoi hoi, wat een lieve en mooie foto's , grtjs. Ann



Caroline

Live weet ik het niet maar op deze foto --> wildkleur!!  ;)

Fijn weekend.  8)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Gaat lekker hier dus, maar niet heus  ::)
Gisteren had ik ineens weer het idee dat er iets met Hedwig niet klopte  :-\
Ik had iedereen uit de volière gehaald, maar zij ging eigenlijk direct weer terug. Ze zat weer raar in die broedhouding en met afhangende vleugels. Ze eet wel, en poetst en doet alles zoals het hoort, maar toch iets klopt niet.
Vanmorgen weer uit de kooi gehaald en toen probeerde ze te vliegen en daar zit dus het probleem! Ze stortte direct neer en ik zag dat er iets met haar vleugel niet goed is.
Ik kom nu dus net terug uit Prinsenbeek bij dr.Bastiaanse vandaan.
Hij heeft haar helemaal binnenste buiten gekeerd geloof ik.
Er zit in ieder geval geen ei meer, maar ze kan nog iets broeds zijn.
Hij vroeg ook hoe ze haar vastgehouden hadden met de foto's maken, maar dat wist ik niet. In eerste instantie dacht hij dat het daardoor kon komen, maar toen ik vertelde dat ze gewoon gevlogen had daarna nog sloot hij dit eigenlijk uit.
Of iemand van de rest haar gepakt kon hebben?
Ik kan het me haast niet indenken, want ik zou niet weten wie dit gedaan moet hebben, maar uitsluiten kan ik dat natuurlijk niet want ik zit niet heel de dag op hun lip.

In ieder geval wilde ze daar ook niet vliegen en hij merkte dat de linker vleugel wel degelijk pijn doet en wat afhangt.
Hij voelde ook een verdikking zitten, maar hoe die er nu komt  ???
Ze heeft metacam meegekregen ( een ontstekingsremmende pijnstilling) die ik iedere dag in het bekkie moet druppelen voor 2 weken lang  :o Wordt leuk  ::)
Na die 2 weken moet ik bellen of het verbeterd is en als het verergert moet ik al eerder bellen. Want evt. kan de vleugel ook nog opgebonden worden, maar dit doet hij liever niet omdat ze daar toch vaak aan gaan plukken.

Arm beestje: heeft ineens alles achter elkaar  :'(

Bij de kleintjes van Derrick en Damali is de oplossing perfect zo met de kleintjes uit het blok: Damali heeft nu 2 eitjes waarvan er al 1 bij Harry en Chinta ligt.

Harry en Chinta hebben sinds gisteren het eerste ei en daar is het wat de kleintjes betreft nog wel even schipperen.
Harry voert nog goed, maar plukt als een gek. Haal ik alleen de jongen heel de dag weg wordt hij erg onrustig. Ik kijk nu even in hoeverre ik het overneem.
Vannacht hebben ze samen in een kooi gezeten en vanmorgen weer terug gezet. Maar dit was maar heel even, omdat meneer het nodig vond zich uit te gaan leven op ze  >:(
Nu net werd het te erg, dus de kleintjes weer bij pa gezet die ze nu aan het volproppen is  :D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Kimm

ach arme hedwig  :-\
wat sneu nou toch dat ze nu dit heeft. het zit haar even niet mee zeg en jou ook niet.
dan heeft ze inderdaad duidelijk pijn als ze niet vliegt.
ik hoop dat de metacam gauw zijn werk gaat doen en dat je dan verschil gaat zien. beterschap voor hedwig hoor  :-*



groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

bobbie

Ach gossie, het zit ook niet mee. Arme Hedwig  :-\

Hopelijk slaan de medicijnen snel aan.

Groetjes, nel

*Yvon

Hoi hoi

Ahhhh Hedwig........  :'(
Heel veel beterschap voor haar !!  :-*
Was er maar iets uitgevonden voor het plukken tegen tegaan.
Dat is echt een waardeloos probleem.  :-/
Ik denk ook dat het ene bontje een wildkleurbontje is.  ;) :D

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >