Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Yasha is zeker heel mooi !!  :-*
Als ze op haar broer Manchito lijkt,lekker druk valkje.  :P ;D

Verders gaat alles wel goed zo te lezen.  :D

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Hier gaat het het gangetje.

Yasha maakt goede vorderingen, behalve wat het opstappen betreft. Ze raakt dan helemaal in de stress. De hand in de kooi vindt ze ook maar niets:tenminste dat ligt er eigenlijk aan in welke plek van de kooi het is en op welk tijdstip van de dag.

Van de week had ik haar samen met Yari meegenomen de gang in zodat ze kon zien dat opstappen niet eng is. Yari zat op mijn schouder aan mijn oorbel te eten en zij hing aan de lamp. Aangezien dit blijkbaar toch wel heel erg interessant was vloog ze steeds naar me toe  :D

Vrijdag heb ik haar voor het eerst de kooi uitgehaald (alleen), wat dus geen succes was. Ik was heel bang voor de ramen, maar ze vloog alleen maar hoog en bleef vliegen. Om in eerste instantie aan de steenstrips te gaan hangen tegen het plafond aan en later zelfs naar boven de open trap op. Ging ze daar ook weer aan de steenstrips hangen zo hoog mogelijk. En ik kon daar natuurlijk nooit bij. Toen ik haar eindelijk weer had heeft ze wel heel de tijd bij me zitten kroelen, want daar kan ze geen genoeg van krijgen.Ze geeft haarzelf dan helemaal over en ik kan echt alles met haar doen  :-*

Vandaag heb ik geprobeerd haar samen met de rest te laten vliegen in de hoop dat ze hun voorbeeld zou volgen en normaal ergens zou gaan zitten. Helaas: dametje snapt het echt niet en belande dit keer zelfs 2 verdiepingen hoog: ook de andere open trap door naar boven toe.

Ik heb dus toch de beslissing genomen haar iets te knippen. Ik vond dit echt niet leuk, maar ik kan haar moeilijk opgesloten houden in de kooi omdat ze niet mee kan vliegen met de rest. Dit is gewoonweg te gevaarlijk: ze is te onbehouwen. In eerste instantie vloog ze weer de steenstrips op om hoog te gaan zitten, maar ze merkte toch dat dit nu wel meer moeite kostte en koos eieren voor haar geld en ging toen maar bij de rest op de kamervolière zitten.

Op het moment lift ze mee op mijn schouder, heb ik haar weer apart, om te laten wennen aan van alles in de kamer. Want mij vertrouwt ze wel, maar bv. Simone en Brutus zijn toch nog doodeng hoor.

Yari: zo lief en een ontzettende kroelkip (haan), probeert iedereen te versieren behalve ''zijn'' meisje  ;D

Yasha: kroelen is toch wel erg fijn

A.s woensdagmiddag komt er een stratenmaker kijken. Dan zien wanneer ze eens tijd hebben om de tuin te betegelen  ::)

Groetjes: Caroline.

Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

smiley

hoi  Caroline
Is de stratenmaker al geweest ????
Gaat het inmiddels al iets beter met Yasha en het vliegen ..
De kroelfoto's zijn ontzettend lief ,heb hier ook van die kroelkippen .
Vooral shuma kan er geen genoeg van krijgen !!zit zeker in zijn genen .
Ripley is net een straaljager en het lukt haar iedere avond weer om de boel hier op stelten te zetten .
Deze dame laat regelmatig een alarm kreet klinken ,en dan vliegt alles hier in de stress .
Terwijl zij dan zit te kijken hoe alles in paniek door elkaar vliegt .
Hoe bedoel je onschuldig !!!

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

ManjaV

Hoi Caroline,

Nou, ik vind dat je goede, zeer goede vorderingen maakt met Yasha. Ze houdt zo te zien heel erg veel van kroelen :D ik denk dat ze echt heel tam is binnen de korste keren.
Lieve foto's zeg, wat zijn ze toch prachtig.
Hoe gaat het met Punkie en Pollie bij Esther?

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

De stratenmaker is inderdaad geweest en zou binnen een week voor de offerte zorgen . Nou nee dus  ::)
Inmiddels had de volièrbouwer gebeld dat de huisjes afgelopen vrijdag klaar zouden zijn  :D Ja dat moest dan maar weer uitgesteld worden. Dan maar afgesproken dat de bouwpakketten vast op het terras in de tuin gezet zouden worden, want degene die de huisjes maakte had geen opslagruimte. Nou ja het is nu woensdag en nog niets gehoord dus  ::)
De stratenmaker hebben we afgelopen donderdag maar opgebeld omdat de offerte er maandag of dinsdag zou zijn en waar hij bleef. Druk, druk, je kent het wel. In ieder geval hadden we het vrijdag binnen. Op de vraag wanneer ze konden starten kregen we het antwoord : rond de 2 à 3 weken. Ja zei Hans dat zei je een week geleden ook al! Schiet niet echt op dus.

De vogels zullen deze winter dus niet meer naar buiten kunnen, maar ik hoop toch dat ze een beetje opschieten. Omdat ik 3 broedkooien in het nachthok krijg en zelf ook nog een grote heb die er kan staan had ik al met Esther afgesproken dat ze nu op haar beurt wat valken van haar hier kon zetten om te koppelen. Zij heeft nogal wat nieuws aangeschaft: wat 4 koppels meer betekent bij haar, maar dat moet wel gekoppeld worden natuurlijk en dat zou dan mooi hier kunnen. Moeten ze wel eens gaan beginnen  :-\
Esther was hier gisteren en die opperde al het idee om ergens een geit vandaan te halen die het onkruid hier weg kon vreten: ziet er zo mooi uit hier  :-X

De valken blijven verder broeds: wippen nog steeds heel de dag door, gelukkig (nog) zonder eitjes.
Zo niet de cathi's die alweer zitten te broeden  :-\

Yasha blijft een stress-kip, maar het opstappen gaat al beter moet ik zeggen.

carco

Gisteren heeft de stratenmaker dan eindelijk het werk afgerond na 3 dagen bezig geweest te zijn  ::)

Maar goed het is dan wel netjes gedaan allemaal.
Zand gebracht en afgevoerd. puin geruimd, regenpijp die er al lag verlegd, elektriciteitskabels onder de grond gelegd.
Dus flink wat werk: en het was natuurlijk voor de hele tuin.

Als het goed is komt volgende week ergens een keer de huisjesbouwer.

Zo was de kant waar de volière komt vorig jaar.

Voorbereidend werk: alle plantjes eruit: na de vakantie stond er alleen maar onkruid in  ::)

Het betegelen begonnen.

Het betegelen dan eindelijk klaaar  :D

Met de valkjes gaat het verder zijn gangetje: eigenlijk geen nieuws.

We hebben er voor de verandering wel weer eens een huisdier erbij  :-X Maurice heeft het eindelijk voor elkaar gekregen dat hij een hamster op zijn kamer heeft: Tubbie heeft hij hem genoemd.
Een heel lief, maar ontzettend druk beestje.

Tubbie : in een legobouwwerk door Maurice gemaakt.

Caroline

Ach, wat een lief smoeltje.  :-*

Fijn dat de stratenmaker eindelijk klaar is, en heel erg benieuwd hoe het allemaal wordt.  ::)

Groetjessssssss  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Esther*

Heerlijk joh, lekker onderhoudsarm.
Nu nog de voliere er op en dan lekker genieten!

gr Esther

anika_en_spirit

Hoi Caroline,

Wat heerlijk dat de stratenmakers eindelijk klaar zijn. Hopelijk staat de volière snel.

Wat een schatje, die tubbie  :-*
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!

Dierenfreackske

Hoi Caroline, aaach wat liep ik hier weer achter ook! Wat een lievertjes die 2 mooie geelwangetjes met bont he! Wat gaaf dat je de moed had om je valkje wat te knippen, zodat ze toch uit de kooi kan, en wat een leuk hamstertje is dat !

En wat een mooie tegels heb je laten leggen bij je en de voiliere wordt heel leuk wat een ruimte ook! Grtjs. Ann

patty_dordtse valkjes

Hoi,

Nog bedankt van vanmiddag.
ze staan weer op de verkoop pagina plus de site in aanbouw haha

thnx
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Hermien

Ik liep hier ook weer achter. 'k Heb het dan ook erg druk met de opvoeding van Gabber Beau, hè? Gaat overigens prima met hem.

In ieder geval ben ik nu weer bij. Sspannend hoor, tuinhuisjesman die alles maken kan......

Knuf van mij en mijn 'Vliegtuig'.

:-*  :-*  :-*  :-*

carco

Tsjonge, jonge , geduld is een schone zaak zeggen ze  ::)

Vorige week zijn we een weekendje weggeweest en die maandag zouden de huisjesbouwers alles afmaken. Komen we maandagavond terug is er dus niets gedaan  >:(
Zijn ze pas gisteren voor het eerst weer verder gegaan. Vandaag zouden ze het dus ( alweer ) komen afmaken: komen ze weer niet opdagen  >:(  >:(
Schiet lekker op dus! De dakdekker was er wel , dus alle 3 de huisjes zijn nu voorzien van een dak in ieder geval. De volièrebouwer wist ook niet beter of het zou vandaag afgemaakt worden: hij stond er gisteren zelf bij toen ze het zeiden. In ieder geval heeft hij gezegd tegen ze dat het deze week af moet zijn.
Dat hopen we dan maar, want hij wilde ook proberen een begin te maken met de volière aan te bouwen het weekend.

Tot nu toe ziet het er zo uit:

Nachthok

Tuinhuisje

Huisje quads

Hans is maar vast begonnen met beitsen ( alle huisjes worden wit met donkerblauwe kozijnen, net als ons huis)