Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

carco

Vanmorgen nog even een foto geschoten van de albino:deze lijkt ook goed te gaan  :D

Klopt Caroline dat Esther ook een broer heeft van de albino en jouw Queenie. En een andere zus heeft een kleine week bij mij gestaan omdat die verhuisd is naar Vlissingen samen met een wildkleurtje van mij  :D

Omdat Esther er 2 dagen niet is was het aan mij de eer om vanavond een donsje uit het ei te helpen .
Ook deze was al een paar dagen bezig en vanmorgen zat er een klein gaatje in het ei. Vanavond dus nog maar eens wezen kijken en het snaveltje stak er nu al door.
Ik heb al mijn moed verzameld en het een handje geholpen.
Ik zag gelijk al rode oogjes, maar kon de kleur nog niet zien voordat het uit het ei was. Een lutino dit keer. Een hele ienemienie. Het zit er een beetje uit als een embryo:zo klein en bijna geen dons. Ik hoop zo dat deze het gaat redden :-\
Morgen tussen de middag ga ik weer kijken, maar als ik Esther zo hoorde,toont deze wel sterker dan de andere 3.

Ik durfde niet te wachten tot morgen of het er dan uit was,en behalve dat het best eng was was het ook wel heel mooi om zo'n kleintje op je hand uit het ei te zien komen.

Harry en Chinta hebben weer 3 eitjes die alle 3 bij Punkie en Pollie liggen. Zij hebben een onbevrucht ei van Punkie en Pollie terug gekregen en een nepei.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Marc van de Kuifjes

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Sally

ManjaV

Hey Caroline,

Ach...wat een minidonsje.  :-* En wat moedig dat je het kleine donsje uit het eitje hebt geholpen. Hoop dat het het gaat redden.
Wilde je nog even fijne dagen toewensen in geval je mijn kaartje nog niet had gehad. ;)

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Bello

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

lynette

Een fijne 2e kerstdag gewenst

Groetjes Lynette en de valkenbende

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Kaatje

Anke

Hoi,
Gefeliciteerd met de 4 donsjes :)
Aaah wat een klein lief albino donsje :-*
Stoer hoor dat je een donsje uit het ei geholpen hebt!!
Hoe is het met de ieniemienie lutino?
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

carco

Helaas hoorde ik van Esther dat de albino vanmiddag dood was  :'( Ik was er al bang voor gisteren dat zij het niet zou halen. De lutino lijkt het nog goed te doen, maar is wel bij gepapt:het verschil met de andere 3 lijkt toch wel erg groot te wezen.

Dierenfreackske

Hoi Caroline , gefeliciteerd met het 4 de eitje hoor! Grtjs Ann

Anke

Hoi Caroline,
Wat naar dat het albino donsje het niet heeft gehaald :'(
Hopelijk gaat het wel goed met het lutinootje!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Hermien

carco

Helaas heeft de lutino van Esther het ook niet mogen redden.
Flink  :censuur dus. Het lijkt wel of ik mijn ellende aan haar doorgespeeld heb.
De 3 van Harry en Chinta doen het wel goed:als of het zo heeft moeten zijn.

Bij Punkie en Pollie liggen 7 bevruchte eitjes:meer durf ik niet bij te leggen van H en C:stel dat ze dit nest ook verprutsen dan kunnen P en P dat nooit allemaal aan.
Het is de bedoeling dat ik de 3 eitjes van H en C dit bij hun liggen terug geef als bij Punkie en Pollie het 4e donsje geboren is of anders rond 7 januari: de 18e dag van het eerste ei van H en C.Er liggen dus 4 bevruchtte eitjes van Punkie en Pollie zelf en 3 bevruchte eitjes van H en C. H en C hebben ook nog een ei van hun zelf :geen idee hoeveel eitjes er nog gaan volgen.

Hermien

Pfff, het lijkt hier wel het beruchte 'balletje-balletje' spel. Hier heb ik 3 eitjes van H en C en nu doe ik even.......pfiet......en waar liggen ze nu?

Anke

Hoi Caroline,
Ah nee he.... ook het lutinootje gestorven :'( :'(
Het zit echt niet mee.
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat met de grote eier wisseltruuk :)
Groetjes Anke