6 augustus 2025, 19:37:22

Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi ...wat een vreselijk nieuws dat Ester's Paco is overleden , natuurlijk ook erg voor Chinta dat ze nu alleen is zonder Paco ! Heel veel sterkte voor Ester en jou !

Leuke foto's , heel mooi die twee , en wat een verschil en dat met twee dagen verschil he ! Grtjs Ann

Caroline

Mooi zo, de kweekkooi.  :D

Hoop dat er veel mooie gezonde jongen in groot mogen worden.

Wens jij Esther sterkte van me, wat verschrikkelijk voor haar.  :'(

Doe je haar ook de groetjes??

Oh, en Iggy wordt net als zijn grote broer .... met pareltjes, dus nu toch 50/50.  ;)

Verder ga ik nog helemaal niet juichen maar .... Hagrid zit af en toe met zijn bekkie in de zaadbak.  :o Gaan we het nog mee maken?? Hij gaat pap wel steeds minder vinden .... ik moet zo meteen wel een nieuwe pot gaan halen .... dit betekend dat hij in zijn eentje een volle pot heeft leeggegeten .... dit is net zowel als de G-tjes met zijn vijfjes en toen Diégah en J'adore ziek waren heb ik die ook nog wat gepapt kun je nagaan wat een zeug het is.  :o :o ;D ;D

Ik hou je weer op de hoogte.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Zou Hagrid het dan eindelijk doorkrijgen ?  ;D

De kleine Uk lijkt eindelijk een beetje te groeien.
Hij zat vanmidag samen met zijn nestgenootje heerlijk naar me te blazen. Het verschil blijft nog wel groot, maar toch zie je hem groeien.
Bij Derrick en Damali is het 3e eitje vandaag gelegd: het is geen gezicht als je het blok opendoet: een grote luut, een kleine uk en 3 eitjes  ::)

Dit zie je dus als je het blok opendoet  :P

Bij Harry en Chinta zit ook weer een ei aan te komen, ik kan me bij hun helemaal niet indenken dat het bevrucht is omdat Chinta al die tijd kippetje zat en Harry er met het kleintje niet aan toegaf, pas de laatste dagen weer.

Paco van Esther had een hartafwijking hoorde ze vandaag: de grijze massa die op de foto te zien was was allemaal bloed  :-\
Heel erg, maar gelukkig niets besmettelijks of zo.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

ManjaV

Hey Caroline,

Hihi, wat een grappig gezicht, die foto van de kleintjes en de eitjes in het blok. ;D Echt heel lief om te zien!
Het oudste kleintje wordt al groot! :D Echt leuk om te zien. En gelukkig gaat het met het tweede donsje ook goed! Echt lief hoe D&D er zo goed voor zorgen.
Ik ben heel benieuwd of Harry en Chinta bevruchte eitjes zullen hebben. Ik hoop van wel!

Gelukkig dat Paco niets besmettelijks had. Heb je nog wat gehoord van Esther hoe het met Chico gaat?

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

*Yvon

Hoi hoi

Je broedkooi is zeker een mooi ding !!  :D
Ook een stukkie ruimer dan de andere.
Hopelijk gaat die kooi je ook een hoop geluk brengen met de volgende aankomende nestjes.  :D
De donsjes zien er weer lief uit en de jongste doet het nu toch ook wel goed,al heeft die een hoop in te halen.

En weet Esther ook al iets meer over Chico ?

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

16 april 2008, 09:13:07 #3665 Last Edit: 16 april 2008, 09:17:36 by carco
Gisterenavond toen ik terug kwam van sporten lag er al een ei bij Harry en Chinta in het blok.
Natuurlijk zaten ze er niet op  ::)
Vanmorgen zijn ze wel gelijk gaan kijken en is het steeds in en uit het blok: zal mij gaan benieuwen wat ze er nu weer van bakken.
Gelukkig lopen ze wel weer precies te gelijk met D en D mocht er iets bevrucht zijn.

Chico van Esther heeft een kraagje gekregen en ab. Er zijn onder narcose huidmonsters afgenomen en ze zat helemaal onder de zalf: vandaar dus ook het kraagje en de ab. Over 2 weken moet ze terug komen en zouden de uitslagen er zijn.

P.S.
Het eerste ei van Derrick en Damali lijkt onbevrucht te zijn  :(

Dierenfreackske

Hoi Caroline , ach wat zijn ze lief zeg ! Het worden vast prachtige valkjes hoor ! Grtjs Ann

*Manon*

Hoi Caroline,

Wat een mooi broedhok heb je zeg!
En zo lekker ruim ook  ;D ;D

Mooie foto's van kleine Uk en grote Uk, inderdaad een verschil  ;)

Groetjes Manon

Peggy

Hoi Caroline,
Zo heb even een stuk of 6 blz gelezen en ben dus weer op de hoogte. Heb dus ook het verhaal gelezen van Harrie en Chinta en ben dus benieuwd hoe het nu gaat lopen.

Je hebt idd een erg mooie broedkooi hoor! lijkt me zeer practisch.

D&D verzorgen hun kroost dus wel goed.

Ik probeer je te blijven volgen hoor  :D  en ik hoop dat alles goed blijft gaan met de donsjes enzo.

Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Caroline

18 april 2008, Hagrid.

Harrie=Hagrid, hij was van de week zo ontzettend mooi toen hij in bad was geweest maar als je hem dan nu weer ziet  :-\ het is zo'n varken als hij eet .... als het de pap niet heet genoeg is naar mijnheer zijn zinnetje, pakt hij kwaad de lepel vast en schudt die op en neer, met of zonder pap, dat boeit hem niet.  ::)

Maar .... hij is wel lief hoor.  ;)

Samen met Joop! op één hand zitten.  :D

Hagrid heeft vandaag ontdekt dat hij kan vliegen en vloog naar mij toe.  :o

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

imv

carco

Derrick en Damali:

De kleintjes gaan goed, de oudste denk ik dat het een man is.Toen ik vandaag het blok open deed sprong hij zo omhoog  ;D
Ik me wel wat zorgen maak over de jongste.
Hij doet het perfect hoor: allebei de oogjes zijn open, hij krijgt grijs aan de vleugels , maar ik vertrouw de pootjes niet helemaal  :-\
Hij heeft absoluut geen spreidpootjes: in het blok zit hij mooi rechtop met zijn pootjes onder zich, maar zodra ik hem er uit haal en en neerzet strekt hij de pootjes voor zich uit en krijgt hij ze niet goed op de grond.Nu lijkt het wel of zijn kont in de weg zit en misschien komt dit wel goed hoor, want kracht heeft hij er wel in en in het blok loopt hij ook, maar toch.
Vandaar gisteren de hulptroepen ingehuurd in de vorm van Yvon en Irene en die eens laten kijken. Zij hadden ook het idee wel dat het goed kwam. Maar toch heb ik vanmiddag geprobeerd de pootjes aan elkaar te zetten met leucoplast waar 2 gaatjes ingemaakt waren. Na een half uurtje in het blok gekeken om te kijken hoe hij zat: mooi kaarsrecht met het tape naast zich  ::) Nou ja ik kijk dus het weekend nog aan en anders de pootjes aan elkaar vast tapen of zo? Ik ben er nog niet helemaal over uit met mezelf.

Het blijft bij hun denk ik bij 3 eitjes nu. Het eerste daarvan is niet bevrucht en het 2e zeker wel. Ik vermoed het 3e ook :D
Het is wel een mooi gezicht hoor de samenwerking van ze. Damali vrijwel de hele dag op de eitjes en Derrick sjouwt af en aan met eten voor de jongen.

Harry en Chinta:

Zij hebben nu 2 eitjes en vooral Chinta is heel rustig: dit is wel wat anders dan de vorige keer. Bij het eerste ei heeft ze zelfs de nacht al doorgebroed. Zal me benieuwen of daar nog iets bevruchts bijzit en of ze het nu wel goed oppakken.

Spongebob is ineens heel erg in de rui.
Hedwig is nog steeds bezig met haarzelf  ::)
En Noo-Noo gaat ook zo haar gangetje.

imv

En de soap kabbelt rustig voort  ;D ;D

Ik kom maandagochtend nog ffies bij de kleine uk kijken..
Ik ga wel eerst sporten (denk ik  :-\ )
We hebben nog wel even contact.

groetjes,
Irene

*Yvon

Hoi hoi

Kunnen alleen mannen zo hoof springen  ???  ;D
Tja,die kleine...... ik zou ook niet weten wat er nou met die pootjes is.  ???
Spreidpootjes zijn het volgens mij niet,ze staan niet de hele dag naar opzij.
Zou die de ondergrong niet te koud vinden als je het uit blok hebt gehaald en ergens op hebt gezet?
Zoals jij de leukoplast had gedaan,blijft dat idd niet zitten.  ;)
En doordat de pootjes niet wijd gaan staan valt die leukoplast er ook zo af.

En is het derde eitje ook bevrucht ?

En H&C hoe doen die het nou ??

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Dierenfreackske

Hoi ...wat leuk dat ie naar jou toe vloog toen ie merkte dat hij kon vliegen he ! Ze zijn erg mooi ! Grtjs Ann