Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

carco

Zou ook best kunnen hoor wat jij zegt Yvon: ik weet het niet.
Mijn moeder vroeg zof ze het niet opgegeten hadden eerder had ik er niet eens aan gedacht . Maar ik kan nu toch moeilijk onrust gaan zaaien door heel het broedblok uit te spitten  :-\

Bij H en C kan ik gewoon in de ochtend makkelijk kijken met voeren, dat is geen probleem.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

*Yvon

Zou het miss een goed idee zijn om een 2de broedblok te kopen/laten maken ?
Dan schuif je de ene eruit en de ander er zo weer in.  ;)

Aan de ene kant is het goed dat ze zo beschermend zijn,maar aan de andere kant is het zeer waardeloos. :-\
Vooral bij nestcontroles of schoonmaak.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*~Jeanine~*

Hoi Caroline,

Wat sneu dat een eitje kapot is gegaan.
Hopelijk zijn de andere 3 eitjes toch bevrucht en gaat het met die helemaal goedkomen.

carco

Vanmorgen lagen er 5 eitjes bij  Harry en Chinta. Toch maar weer even gespiekt en nummertje 2 en 3 zijn in ieder geval bevrucht  :D

Bij Derrick en Damali weet ik het niet hoor, ik vind alle eitjes er behoorlijk zwak en gebutst uitzien, behalve het pleegeitje die is wel helemaal gaaf :-\ Ik snap het ook niet want ze krijgen hetzelfde aangeboden als de rest , ik heb extra vitamine met kalk door het water gedaan en toch lijken de eitjes dit keer zo kwetsbaar. Ik hoop er het beste van, maar weet het echt niet.

Hedwig gaat steeds vaker van de eitjes af, maar zodra ze in de kooi zit gaat ze toch weer broeden net als de nachten zit ze er nog trouw op.

De eitjes bij mijn moeder zijn ook niets geworden helaas: Pollie wordt het broeden zat en ze zijn al weer aan het treden. Dus hoogstws. is alles daar toch onbevrucht geweest: jammer hoor.

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

ManjaV

Hey Caroline,

Nou...Yariki legt niet veel eitjes...maar ze zijn dus duidelijk wel goed. ;D Wel jammer dat de eitjes van Derrick en Damali er zo broos uitzien. Dat doet me heel erg denken aan de eitjes van Sunny en Dreamy toen. Maar waar het toch aan ligt?
Vorige keer waren de eitjes van D&D wel goed toch?

Jammer dat de eitjes bij je moeder niets geworden zijn.
En Hedwig wordt het vanzelf wel echt een keertje zat. Wel sneu dat ze elke keer maar aan het broeden is, zonder dat er iets uitkomt. Misschien verandert dat binnenkort als ze een mannetje heeft. :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

*Yvon

Hoi hoi

Jeetje wat zonde van de eitjes van D&D.
Als je denkt dat ze te weinig kalk naar binnen hebt gehad,
kan je het de voor de volgende keer 3 weken van te voren calcium aan hun geven.
Ik weet niet hoelang je het nu hebt gegeven....
Beauty had het verleden jaar ook,ben benieuwd hoe die van haar nu gaan worden.

Bij H&C gaat het tot nu toe gelukkig goed,
dat scheelt. :D

Hedwig gaat het nu ook weer inzien dat ze voor niks broedt.  ;)

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Hoi Yvon

Ik ben toen Derrick en Damali de broedkooi ingingen gelijk met de osteovit/calcitad begonnen net als met de vit.E
Misschien moet ik dan de volgende keer net iets eerder er mee beginnen? Ik heb nooit aan slechte eitjes gedacht eigenlijk meer aan of ze bevrucht zouden zijn of niet. Ik heb dit ook nog nooit meegemaakt  :-\

Vanavond voor ik ging sporten leek het wel of ik in het blok geknabbel aan een eitje hoorde en ik had er niet echt rust in.
Net dus toch maar gekeken (ik merk dat dit met de avond het beste gaat als Derrick er af is en alleen Damali  er op zit).Gelukkig was alles nog heel: is een pak van mijn hart moet ik zeggen. Ik zag wel dat het eitje dat ik als nummer 3 had gemerkt en waar ik in het begin een deukje/scheurtje in zag niet is ontwikkeld en dus onbevrucht is. De andere 3 lijken het goed te doen. Ik hoop dat deze 3 goed blijven gaan en deze tot gezonde donsjes uit gaan groeien.

Dierenfreackske

Hoi hoi...wat leuk dat de drie  andere eitjes van D&D toch bevrucht zijn he , whauw, ik zou ook schrikken mocht ik gekraak horen en denken dat ze eitjes aan het knabbelen zijn , maar het was gelukkig niets he , oef zeg ! Nu maar hopen en wachten tot ze uitkomen he .Ik duim alvast dat
de eitjes goed blijven en de donsjes er gezond uitkomen he !
Grtjs Ann

Caroline

Foto's!!!  :P

Hagrid, voorheen Harrie, is zo'n lieverd. Vanmiddag kreeg hij via een spuitje ziijn eerste pap, vanavond zat hij al te bedelen toen hij me zag en at keurig 8 gram erbij met een lepeltje. Toen ik even later bij hem ging kijken in zijn nieuwe kooi was hij lekker warm en lag hij tegen zijn knuffelhondje te slapen met zijn koppie op zijn rug onder zijn vleugeltje, alleen ....  hij had geen veertjes.  :D :D

Hagrid, Caroline .... zie je dat?? Hij heeft wel een lichte staart, zoals geparelde witmaskers hebben .... broers Boy en Tibeau Tinco hadden een donkere staart, kijk maar ....

Tibeau Tinco

Hadrid  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

imv

ACCHhhhhhhhhhhhhhhhh
wat een lieve Hagrid, zeg  :-* :-*

groetjes,
Irene

Dierenfreackske

Hoi ...het is echt zo'n schatje ...het wordt vast een hele mooie , wacht maar ! Grtjs Ann

Caroline

Hij is (nog) niet mooi maar grappig en lieffffff!!!!

Echt waar, het is een heerlijk valkje, een heel grappig karakter, als hij iets voorbij ziet wiebelen langs zijn kooitje die in de huiskamer staat gaat hij piepen, als hij mij ziet gaat hij heel hard bedelen en als je hem ziet vreten!! ..... Het andere nest heb ik moet dwangvoeren, zowel de pap als de 2 medicijnen .... ze namen dan ook geen hap van de lepel en ik was makkelijk een uur per keer bezig, toen DIégah en J'adore ook moesten zelfs langer .... Hagrid, hier trouwens gewoon onze Harrie genoemd  ;) heeft 3 x daags binnen 1 1/2 minuut zijn papje op en weegt dan gelijk 11-12 gram zwaarder.  :o :o

Hij kroelt al lekker en weet je .... geen veren is makkelijk poetsen, na de pap.  ;D ;D ;D

Vandaag, 1 dag apart is zijn huidje al rustiger en er komen alweer nieuwe pennetjes door.  :D Morgen krijgt hij een lekker Biotex-badje, niet omdat het echt nodig is maar gewoon omdat ze hem zo hebben toegetakeld, kan even alle viezigheid van hem afweken en kunnen de nieuwe veertjes op een schoon huidje groeien.  ;)

Ik zal zijn middenscheiding erin kammen, dan is hij morgen op zijn mooist  ;D als je hem komt kroelen.  ;)

Groetjessssssss en een knuffeltje van Hagrid!!  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Hagrid is idd nog niet 1 van de mooiste.  ;D
Maar dat komt vanzelf goed,dat schgeelt.  ;)

Heb jij de gebruiksaanwijzing niet meer van de osteovit/calcitad ?
De Calci-lux van orlux die wij gebruiken,moeten we 3 weken voor de broed mee beginnen en doorgeven tot de jongen uitgevlogen zijn,zeg maar.
Daarna kan je het ook nog geven,maar dat vind ik nou niet zo nodig,denk ik.

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >