Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

♪ Marlies

ManjaV

Nogmaals gefeliciteerd met het eitje van Harry en Chinta ;D ;D
Ben benieuwd hoeveel er nog gaan volgen. ;)

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Dierenfreackske

Gefeliciteerd met de eitjes van Chinta en Harry hoor ! Ik hoop dat alles goed verloopt daar ! Grtjs Ann

imv

*~Jeanine~*

carco

Derrick en Damali hebben al weer 3 eitjes en en broeden perfect :D
Ik kon alleen het eitje niet nummeren vanmorgen. Want ik had natuurlijk eerst nummer 1 en 2 in mijn handen en voor ik de derde had zat Derrick er al weer op en was niet van plan er weer af te gaan  :-\  ::)  ;D
Nou ja komt nog wel.

In de andere kooi gaat het broeden ,tot nu toe, pet met een rietje  >:(
Chinta is ontzettend onrustig loopt maar heen en weer te ijsberen over de stok daarbij een piepend geluid makend: net of ze een ei of ontlasting of zo kwijt moet. Het is in ieder geval duidelijk dat ze niet weet wat ze moet doen.
En in de tijd dat Harry zo heel netjes van af het begin met Charlie mee broedde: zo slecht doet hij het nu. Hij doet wel meer als Chinta, maar is ook veel van het eitje af.Nu weet ik wel dat er vaak pas na het 2e eitje goed wordt doorgebroed ( en er is er nog maar 1), maar toch. Harry heeft ervaring genoeg. Ik denk haast dat hij onrustig van Chinta wordt: deze wil nog steeds graag treden,wel de lusten niet de lasten :P
Nou ja we zien wel, ik kan er toch niets aan veranderen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Dierenfreackske

Hoi Caroline ...hoe is het nu met haar ? Heeft ze nog een eitje moeten leggen ? Of was het niks ? Grtjs Ann

Caroline

Balen van de onrust van H & C  :-\ en ja Harry zijn ervaring .... och ik merkte hier ook toen Diégah ziek was, Amor die toch zo'n trouwe vader is, ook stopte met veoren van de jongen en nu Diégah weer wat mee probeert te voeren doet pa Amor het ook weer. Enkelt .... ze mogen niet zo van me .... ik zorg namelijk dat 2 x daags de jongen vol zitten en die bedelen dan niet zo.  ;) Ik heb liever dat pa en ma hun energie in zichzelf stokken.

Maar ik duim voor je dat na eitje 2 de rust wat gaat komen bij ze.

Succes!!!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Het 2e eitje is er inmiddels, en er zat wat bloed aan  :-\
Ik denk toch wel dat Chinta er last van heeft gehad.
Ze was in eerste instantie nog megadruk, maar de eitjes voelden wel warm aan.
Ze zitten nu al een tijdje samen in het blok  :D

imv

♪ Marlies

Hè gelukkig heeft Chinta haar eitje kunnen leggen. :D

Niks zo erg als een popje met legnood. :-\
Misschien wordt ze nu weer wat rustiger.

Groetjes Marlies ;)

Anke

Hoi,
Er zat Chinta dus toch wat dwars...
Fijn dat het eitje er nu is. Nu kunnen pa en ma weer rustig gaan broeden :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Yvon

Hoi hoi

Wat fijn dat het weer helemaal goed gaat met D&D in het blok.
Op naar hun 4de eitje !  :D

H&C onrustig waardoor jij ook onrustig wordt.
Gelukkig heeft ze toch dat eitje kunnen leggen.
Broeden ze nu nog steeds ?
Hopelijk komt het derde eitje er gemakkelijker uit.
Zodat ze gewoon rustig in het blok kunnen blijven zitten.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Gisterenavond is Manja hier geweest met een eitje van Yariki en Timmy of Kuifje. Dametje had het met allebei gedaan dus de vader is niet echt bekend  :P
Aangezien het bij haar nu niet uitkwam zou ik het hier onderleggen bij Derrick en Damali.

Alleen sinds gisteren heeft Derrick bedacht dat hij toch echt niet meer van de eitjes wil komen , dus dat was even een probleem.
Vanmorgen dus ook echt niet hè  ::) Ik kloppen op het blok en mijn hand in de kooi, maar niets hoor hij bleeft zitten waar hij zat. Dus het blok even opengetrokken: dat hielp dus ook niet en toen vloog hij me zowat aan. Ik vond dat te gevaarlijk bij de eitjes en had zoiets van laat maar straks moet ik de kooi schoonmaken en dan komt hij er misschien wel uit. Ik had wel in de gauwigheid gezien dat er al 4 eitjes lagen  :D
Net de kooi schoongemaakt toen ze er beiden opzaten en toen kwam Derrick dus wel als een speer eraan en kon ik in het blok bij Damali komen. Ik heb het pleegei erbij gelegd en willekeurig op een ei een 3 en een 4 gezet. Helaas zag ik toen dat  het eitje 3 licht beschadigd is  :-\ Ik denk dat dat vanmorgen gekomen is. Ik heb nu nagellak staan voor als ik de kans krijg ik het er op smeer.

Gisterenavond was Chinta nog steeds heel erg aan het ijsberen totdat er een grote flats kwam en ze wat rustiger werd.
En.. ze heeft vannacht doorgebroed.
Toch vind ik ze snel afgeleid hoor, want toen ik terug kwam van boodschappen doen en Noo-Noo ontzettend aan het gillen was kwamen ze gelijk weer uit het blok zetten :-\
En Yvon dat onrustige van mij valt wel mee hoor: ik geef ze expres geen aandacht. Ze willen zo graag kroelen.De pc staat natuurlijk naast de kooi en dan kunnen ze mij goed zien. Gisterenavond begon Harry dus voor mij een serenade te houden en toen heb ik voor zijn rust maar een plaid over de kooi gedaan zodat hij mij niet kon zien ::)