5 augustus 2025, 12:48:47

Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

Caroline

Fijn dat ze niks konden vinden bij Plukkie aan de andere kant ook wel balen  :-\ nu weet je eigenlijk nog niks.

Hopelijk gaat ze snel voorruit.

Succes met de ziekenboeg.  :-\
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Jeetje,wat doet Plukkie vaag.  :-\
Zo rot dat er geen oorzaak wordt gevonden.

Misschien helpt een nieuw speeltje wel voor D&D ?  :P
En anders geef je ze een kruimeldief,wie weet gaan ze het zelf opruimen.  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

ManjaV

Hoi Caroline,

Ik hoop dat het toch met Plukkie beter zal gaan. Wie weet over een paar dagen? Ze moet idd ook bijkomen van die operatie.

Wat een grappig verhaal over Derrick en Damali die de houtsnippers door het kiertje gooien. ;D ;D Ik zie het voor me hoe jij elke keer met de stofzuiger de snippers opzuigt. ;D ;D ;D
Ze bezorgen je heel wat extra werk. ;) Lijkt me een leuk en lief gezicht als ze dat doen.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Mandy

Och arm wat een zorgen om Plukkie. :(
Inderdaad fijn te horen dat het er eigenlijk wel goed uit zag maar balen dat ze nu niet opknapt. :-\
Het is inderdaad wel bekend dat als konijnen zich niet goed voelen (pijn/angst) ze de hoop opgeven, met alles stoppen en op de dood wachten. :(
Ik had dat hier ook met m'n 1e konijn, die kreeg een kraag om na een buik OK en ze deed helemaal niks meer, bewoog zelfs niet meer. Na een poos aankijken toch de kap afgedaan en mw sprong weer rond en ging eten/drinken/plassen/poepen.
Bij Plukkie kan je nu helaas niet meer doen als je best wat je al volop doet. Veel sterkte hoor!
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

carco

Snap er ook niets van? Ik dacht gisteren echt dat ze in de voerbak zat, maar ik had het voer gewogen en er is steeds niets uit.
Ik heb mezelf voorgenomen haar dit weekend nog te dwangvoeren en haar pijnstilling te geven en daarna moet ze het zelf doen, zo niet.. dan helaas.
Irene was met Max naar de dierenarts geweest en ze hadden gezegd dat ik maandag maar weer moest komen, maar het houdt eens op.
Om eerlijk te zijn heb ik nu genoeg uitgegeven vind ik en ik moet een limiet stellen. Ik ben van mening dat je voor de dieren die je hebt goed moet zijn, maar er zijn grenzen.
Ik heb al hele hoge kosten gehad aan haar inmiddels en ik vind voor mezelf dat de grens wel bereikt is.
Het eerste consult heeft me  € 57,00 gekost. Het 2e kostte me € 41,00 en de ok tenslotte ben ik toch wel erg van geschrokken was maar liefst € 184,95 :o :o
( Daar kan je toch aardig wat konijnen van kopen :-\ :P )
Maar goed dat heb ik allemaal wel gedaan. Ze toont fit voorlopig en ze moet het toch weer zelf gaan doen. En als ze echt zou gaan verzwakken dan ga ik wel ingrijpen natuurlijk, maar wie weet valt het allemaal wel mee.

Ik heb Derrick en Damali wat water uit de drinkensbak gegeven met baytril er in omdat ik de poepjes van Damali wel erg donker vond. Derrick had ik wel zien drinken en had ik de eerste dag niets gegeven. Het ging best gemakkelijk eigenlijk.
Alleen toen ik Damali gisteren wat gaf ging die  m** daarna gelijk met haar kop in de drinkensbak zitten :P Was dus niet echt nodig geweest.

Harry krijg je een puntkop van zoals die achter Damali aan vliegt. Regelmatig wordt Derrick weggejaagd of Harry weer door Damali. Helemaal niet gezellig zo dat gekibbel heel de dag. Het ergste is dat Derrick het onderspit delft bij Harry en voor hem wegvliegt :-\ Gelukkig jagen ze Harry ook nog wel eens samen weg :D

Hediwg blijft een broedse kip geloof ik, maar is wel weer lief tegen mij gelukkig.

Chinta blijft zóó lief, daar kan je alles mee :-*

Spongebob boven is ook vrij kattig tegen Beau merk ik, ze jaagt hem veel weg. En toch zitten ze steeds bij elkaar.
We zien volgende maand wel. Beau gaat wel steeds meer roepen naar beneden, en vooral met de middag :-\

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

*Yvon

Hoi hoi

Ik hoop voor je dat Plukkie dit weekend nog zelf ga eten.  :-\
Je hebt alles gedaan wat je kon,meer kan jeniet doen.
Het is denk dan ook beter dat als ze niet gaat eten ,haar haar eigen gangetje kan laten gaan.
Dan is het toch haar eigen beslissing.
Heel rot voor jullie,maar beter voor haar.  :-\

Zien de poepjes er nu wel weer beter uit na de dwangdrank ?  :D
Ik hoop voor je dat Harry eens gaat inzien dat hij Damali niet mag en kan hebben en overstapt naar Chinta.
En hoe gat het met Noo-Noo ?

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Ik kan me wel voorstellen hoor, tot hier en niet verder.  :-\

Je hebt je best gedaan en hoeft je dan ook zeker niet schuldig te voelen.

Hoeplijk gaat ze snel de draad weer zelf oppakken.

Sterkte.  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Zou Plukkie me gehoord hebben?
Ik heb je advies opgevolgd Yvon en de bixkorrels geteld. Ze is nu (al is het nog niet veel) aan het eten gegaan :D
Dus wie weet gaan we de goede kant op :)

En Noo-Noo? Die doet nog steeds een moord voor een stukje kaas en lijkt dan heel erg tam, maar zodra ze merkt dat ik aanstalten ga maken om alles weer in de kooien te zetten kruipt zij uit zichzelf er maar vast in :P

Oh ja: hoogstwaarschijnlijk gaan we toch een afspraak maken voor Boots, de hamster, om hem in te laten slapen. Op zijn rug voelen we nu ook allemaal rare dingen en hij ziet er gewoon echt niet uit. Hij gaat afvallen ook nu. En ik moet er niet aan denken dat die tumor in dat beest zijn koppie knapt wat een pijn hij dan zal hebben en dat wil ik voor zijn :-\

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

*Yvon

Yessssssss,dat is goed nieuws over Plukkie.  ;D
Nog niet te blij wezen..... maar het is een begin.

Als Noo-Noo het zo doet is het toch goed.  ;) :D

Tja,de hamster zou ik dan toch ook wel lekker gan laten slapen.
Kan je beter de pijn voor wezen.

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

Anke

Hoi Caroline,
Wat goed dat Plukkie wat gegeten heeft :)
Nu duimen dat het vooruit blijft gaan.

Ach die arme Boots. Waarschijnlijk is het laten inslapen van je hamster inderdaad de meest humane keuze :(
Veel sterkte ermee!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

ManjaV

Hey Caroline,

Wat een goed nieuws over Plukkie! Nu hopen dat ze morgen weer eet en het liefst nog iets meer. ;)

Ik zou Boots ook maar in laten slapen.  :-\ Het is wel moeilijk, maar je kan idd zoals Yvon het zegt, beter de pijn voor zijn.

Die Noo-Noo! Gelukkig is ze zo slim dat ze uit zichzelf de kooi ingaat, dan hoef je haar tenminste niet te vangen! Scheelt weer, want ik moet tegenwoordig achter Dreamy aan.  ::)

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

♪ Marlies

Hoi Caroline, ;D

Wat fijn dat het nu dan toch beter gaat met Plukkie. :D
Hopelijk zet het nu door en wordt ze snel beter.

Met de valkjes ook alles weer in orde ?

Jammer van Boots, ik zou er ook ( hoe moeilijk het ook is) voor kiezen om zo'n beestje in te laten slapen voordat de pijn te erg wordt.

Groetjes Marlies ;)

Caroline

Goed nieuws over Plukkie.  :D

Sterkte met jullie hammie.  :-\ :'(

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

imv

Hoi,
Eindelijke wat beter nieuws hier wat Plukkie betreft.

Ik zou Boots ook laten inslapen. Dat had ik je geloof ik al eerder gezegd. Zo'n enorme tumor kan voor zo'n klein beessie ook niet ongemerkt zitten lijkt me.

Groetjes,
IRene

*Yvon

Hoi hoi

Hoe is het hier met de beestenboel ?
Zijn D&D al klaar met hun kuurtje ?
Leeft Bootsie nog ?
En de uitslag van Hedwig al binnen ?

Zie je?  :D
Het wordt weer tijd voor een update.  :P

Groetjes Yvon