21 september 2025, 00:33:31

Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

*Yvon

ik weet het lekker ook.  :P :P

Als je weer eens foto's gaat maken,vraag dan of ze even stil willen blijven zitten.  :P
Maar het eerste eitje is er nu uit,morgen zal ze wss de 2de wel gaan leggen.
Ben benieuwd hoeveel er nog gaan komen.  :D

Enne alvast gefeliciteerd !!  ;D ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Hé chips, ik lees het nu pas, je hebt een ei bij D & D, gaaf joh!!

Gefeliciteerd!!

En leuk, Amor .... ik had al zo'n vermoeden toen ik las dat hij op het forum bleef, echt een heel mooi ventje.

Veel plezier maandag.  :D

Leuke naam ook.  ;) :P
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Er zijn zelfs sinds vanavond al 2 eitjes! En ze doen het heel erg goed.

Ik ben vandaag naar het huisdierenfestijn in de Rai geweest. Was erg leuk, en vermoeiend.
Ik had het erg druk verwacht, maar dat was het helemaal niet.
Je kan het een beetje vergelijken met de huishoudbeurs maar dan voor dieren, en mn. honden.
De honden mochten er allemaal gratis in: dus natuurlijk Brutus meegenomen.
We hebben heel veel meegekregen vooral bij de stand van versela-laga. Daar werd gevraagd wat voor dieren je had, en ik vroeg of ik de aantallen ook in moest vullen. Dat was goed zeiden ze: kreeg ik toch 6 tassen met spullen mee :o Voor de vogels een paar, voor de knaagdieren en voor Brutus ;D

Verder zijn de kinderen ook verwend met kleinigheidjes.

Simone heeft nog een slang om haar nek gehad en ik heb er ook 1 aangeraakt, want ik wilde toch wel voelen hoe dat nu voelt. Het lijkt wel gelei.

Verder waren er konijnen, cavia's, pony's, katten, fretten, stinkdieren, kuikentjes en te veel om op te noemen.
Het was erg leuk in ieder geval.

Eitje wat aan het uitkomen was.

Simone met slang om haar nek.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

:o :o :o Wow!! Wat stoer Simone.

Zou ik nooit durven.  ::)

Gefeliciteerd met het tweede eitje.  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

imv

Zeker stoer!
Mijn broer heeft slangen. Toen deze nog jong waren ging hij een keer op vakantie en had hij mij gevraagd om die slangen te dwangvoeren. Ik moest ienieminie muisjes met een luciferhoutje heelhuids naar binnen zien te proppen.... whaaaa

ik krijg nog kippenvel als ik er aan denk. brrrrrrrr..
het is me uiteindelijk niet gelukt en is hij eerder terug gekomen van vakantie  :-[

Maar zo'n grote joekel om je nek... chapeau!

carco

Hihi: Irene toch , dat had ik nou niet achter je gezocht  :P

Vandaag konden de valkjes even los en twijfelde ik eigenlijk wat ik met Derrick en Damali zou doen. Ik besloot ze er gewoon even een half uurtje of zo er uit te laten, ik heb ze toch zo weer in de kooi gezet. Nou Derrick was het er niet mee eens: die wilde echt de kooi niet uit ;D Hij is mooi blijven zitten en ging het blok direkt in, onverstoorbaar voor de rest. Geweldig vind ik dat! Harry deed dat niet hoor: als Charlie uit de kooi was ging hij echt niet broeden, vandaar dat zij ook maar in de kooi bleef. Maar Derrick doet het zo goed: ik dacht hem er anders vanavond maar even uit te halen, maar meneer zie je amper: alleen even om te eten en dan gaat hij weer terug. Volgens mij broedt hij meer dan Damali die ik nogal eens uit het blok zie komen. Maar die doet het 'snachts natuurlijk :D :-*

Hedwig wilde natuurlijk de kooi weer niet in.Ik ben toen ze 3 kwartier er uit was maar vast begonnen haar in de volière te stoppen. Wat na 10 minuten ook was gelukt >:( Tutha :had ze geen zin meer. Maar dan na het vlieguurtje gaat ze ook trouw weer broeden hoor.
Ik zie de eitjes mooi ontwikkelen bij haar en in nummer 1 zag ik leven :D

Noo-Noo wilde ook de kooi in toen Hedwig er eenmaal in zat en toen vlogen alleen Harry en Chinta nog rond. Gelukkig was Harry niet aan het roepen toen hij Damali niet zag(ik heb later wel de deken voor de broedkooi gehangen ivm de rust).

Harry zat alleen maar met mij te sjansen ;D Nou ja is ook wel eens gezellig hoor.
In de kooi slapen Harry en Chinta sinds kort naast elkaar. Overdag niet hoor: als de ene gaat eten gaat de andere snel op de grond of op de andere stok zitten ::)

Van die 2 boven weet ik het niet hoor: de ene keer denk ik het wordt niets maar net als vandaag waren ze aan het vliegen en stortte Spongebob weer eens neer die ik pakte en toen kwam gelijk Beau ook bij me zitten.Dus dat is wel een goed teken. Aan de andere kant fluit hij nog wel een eind weg en is hij nog behoorlijk druk.

Caroline

Hoe doe je dat met de eitjes, als Hedwig 3 kwartier is vliegen, zelf  wamr houden??

Ben je niet bang dat ze te lang koud liggen??

En Irene, mij ook niet gezien hoor, muisjes voeren aan slangen .....  ::)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Om eerlijk te zijn maak ik me er niet zo druk over als ik zie hoe lang her en der de eitjes koud zijn bij diverse nestjes (soms zelfs een nacht en dan nog uitkomen). En het is eigenlijk pas de 2e keer dat ze er zo lang af is. De eerste keer vond ik het best eng omdat ze toen net bevrucht waren, maar ik zie toch goede ontwikkelig. dus ik vertrouw maar op haar dat ze zelf weet wat ze doet.

*Yvon

Hoi hoi

Kan je me volgend jaar ff op de hoogte brengen over de huisdierenfestijn ??  :D
Simone heeft zeker lef om met zo'n joekel om haar nek te nemen.  ;D
Volgend jaar wil ik er ook zeker gaan kijken.
Nog +/_ een weekje wachten en dan zal er een donsje moeten gaan komen.  ;)
Ben blij dat ze het goed doet.
D&D doen het zo tezien ook helemaal geweldig.
En de rest doen gewoon wat ze willen.  :D
Gaat dus allemaal wel goed dus.  ;) ;D

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

*Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

imv

*Esther*

Hoi Caroline,

Ik vond het gezellig dat je er was.
Hoe ging de autorit, moest je nog op konijnen jacht? ;D
Niek vond het ook gezellig dat Maurice mee was.

Veel plezier met Amor, ik hoop dat hij gauw over zijn stress heen is! Maar dat lukt vast wel!

Groetjes Esther

carco

Ik vond het ook erg gezellig :D
Zo te zien was het koppelen geen enkel probleem. Amor is nog wel wat gestresst, maar Plukkie ligt al stijf tegen haar aan in de kooi.
Foto's volgen ng vanavond.

*Esther*

ManjaV

Hey Caroline,

Wat een goed nieuws zeg, zo te lezen klikt het meteen tussen Plukkie en Amor! Wat lief dat Plukkie zo dicht tegen Amor aan ligt.
Ach ja, die kleine Amor moet nog een beetje wennen he, maar hij vindt het denk ik vast heel leuk dat er een lief ander konijntje bij hem ligt.

Je had het al zo een beetje verteld, maar ik vind het erg bijzonder om te horen dat Derrick zo goed voor zijn nestje zorgt. Dat hij niet eens wil vliegen.  :o Mikki stoof altijd meteen uit de kooi. ;D

En wat betreft het koud liggen, Yariki en Dreamy waren ook wel eens langer dan een half uur van het nest af. Op gegeven moment stopte ik ze zelf weer in de kooi. Maar ik denk dat ze zelf ook heel goed vanuit hun instinct weten wanneer ze weer terug moeten. ;)

Het was gezellig vandaag (wel vermoeiend he?)

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki