Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

carco

Zeker spannnend: daar dacht ik ook al aan, maar vanmorgen was er nog niets in de eitjes te zien. Kan ook haast niet hè?
Vanmiddag zag ik wel een eitje midden in de volière liggen ??? Gelukkig was het er 1 van Hedwig zelf want er zat een deukje in. Ik heb zo'n vermoeden dat Noo-Noo er mee aan de wandel is geweest :P Ik heb hem weer netjes terug gegeven aan haar.
Derrick en Damali krijgen er echt zin in geloof ik: nu de eitjes nog: ik ben wel erg benieuwd hoor wat ze er van gaan bakken.

Vanmiddag naar Ridderkerk geweest met Simone en een vriendinnetje: daar kwam X6. Vorige week was XYP er al, dus nu moest ik weer opdraven ::) Maar eerlijk, is eerlijk die meiden waren wel erg goed en hartstikke spontaan. Ze heeft op 1 na van iedereen een handtekening en staat op de foto met ze. Toen moesten ze van de bewaking weer weg. Ze hadden er echt de tijd voor genomen: heel erg leuk.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

Ach, wat sneu dat Doris weggevlogen is.  :'( Ik weet nog dat je schreef dat hij er zo gek mee was.

Leuk voor, Hedwig, "echte eitjes", spannend hoe ze het gaan doen.

En ook al goeie wipwappers van D & D, zou wel erg leuk zijn als ze straks eitjes gaan leggen, is al je inspanning eindelijk beloond.

Klinkt leuk, X6, ken ze verder nog niet, is dat als ze uit K3 gegroeid zijn??  ::)

Groetjes!!!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Ohoh ken jij X6  niet :o :P
Keek jij nooit X-factor? Daar waren ze 3e geworden en eerste van de groepen.

Caroline

Oh die!!  Ja die heb ik wel eens gezien. Maar x-factor niet echt gevolgd, alleen zo af en toe een aflevering gezien.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Verdorie, waarom zijn het nu altijd de liefste die het eerst gaan :'(
Vanmorgen net als altijd de konijnen los laten lopen. Ik zei nog tegen Jeroen wat maakt Pluisje een raar geluid :-\ Het leek wel iets tussen niezen en hoesten in. Op een gegeven moment pakte ik hem om de kooi weer in te zetten en voelde ik iets nats en ik vond hem stinken ???
Eigenlijk om eerlijk te zijn verder niet meer aan gedacht tot vanavond toen ik hem raar zag zitten met zijn kop omhoog en hetzelfde geluid makend.
Ik heb hem uit de kooi gehaald en hij ging languit op mijn schoot liggen, hij was heel erg benauwd.
Bruts was niet van hem af te slaan.
Hij is gewoon gestikt: zo zielig: ik heb zo gejankt :'(
En ik heb een heel raar luchtje bij me ???
Ik ben al aan het piekeren of ik niet iets eerder gemerkt heb en of hij niet iets verkeerds gegeten heeft, maar hij had geen tandjes en kon niets eten van kabels of rare dingen. Ik snap er echt iets van. Hij is 6 jaar geworden, en was zo heel erg lief :-*
En Brutus is helemaal overstuur. Hans vond het vanavond al vreemd toen ik boven was dat Brutus zo aan het hijgen was , hij keek maar naar de konijnenkooi.
Toen Pluis was overleden heeft hij hem van top tot teen afgelikt: echt hij bleef bezig, net of hij hem wakker wilde likken. En maar hijgen ???
Hij ligt nu in een mandje in de schuur en Brutus snapt er echt niets van, die loopt steeds naar de kooi om te zoeken waar zijn vriendje is.
En Plukkie het andere konijn reageert niet eens.Ik heb toen Pluis dood was hem nog even bij haar in de kooi gelegd , en ze keek er niet eens naar. Vreemd hoor.

Saar

ach :(
Sterkte met t verlies van Pluisje :(
Groetjes Saar :-*

*Yvon

Pfffff,dat is  :censuur zeg.  :'(
Om erachter te komen van wat hij had,zou je dus met Pluis langs de da kunnen gaan.
Ik denk dat hij ergens een ontsteking had en miss dat die open geklapt is.
Allemaal heel veel sterkte ermee !!  :-* :-*

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

ManjaV

Hey Caroline,

Wat erg zeg! En wat apart hoe het is gebeurd.
Heel vreemd.  :-\
Sterkte, het was een lief konijntje.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anke

Ah gos, wat naar van pluisje. Het is misschien wel verstandig om uit te zoeken wat ze had, omdat je nog meer konijnen hebt. Mocht het iets besmettelijks zijn dan kan je maatregelen nemen.
Ik wens je veel sterkte!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

imv

Hoi,
Jeetje!  :o :'( :censuur
Ik heb er geen woorden voor...

Weet je achteraf wat het natte was 's morgens? Of zou dat dan , zoals Yvon zei, een opengeklapte ontsteking zijn? maar waar moet die dan gezeten hebben? Was ze niet aan de diarree?

groetjes en veel sterkte
Irene

Caroline

Ach gut!!  :'(

Heel veel sterkte.

Rust zacht, lieve Pluisje.  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

jolandaW

Heel veel sterkte met het verlies van Pluisje

groetjes Jolanda

carco

Ik dacht het gisteren al te zien, maar vandaag weet ik het zeker: allebei de eitjes bij Hedwig zijn bevrucht.
Gekke dame: ze ging vanmorgen de kooi uit en ik nam gelijk mijn kans waar om de volière schoon te maken.Gaat ze niet meer terug :o
Is ze zo trouw aan het broeden: na ruim een uur heb ik haar zelf maar weer in de kooi gezet met de deur dicht. Toen ging ze gelijk weer de eitjes op :D
Ben benieuwd hoor of ze het vol houdt alleen.
Ik zal in ieder geval zorgen dat ik pap in huis heb voor het geval dat.

Vanmorgen Pluis weggebracht naar de dierenarts, ik laat geen sectie doen: de kans dat hij iets besmettelijks heeft gehad is eigenlijk niet aanwezig. Ook niet voor Brutus waar ik wel even bang voor was omdat hij hem zo afgelikt heeft.
Hij wordt gecremeerd (algemene crematie).

*Yvon

Hoi hoi

OOooohw wat leuk dat ze bevrucht zijn !!  ;D
Nou is het idd wel te hopen dat Hedwig haar werk afmaakt.
Tegen de tijd dat ze uit moeten komen,hebben wij geen blokken meer hangen.  :-\
Misschien is het nou ook beter dat je ze niet meer loslaat ?

Had de dierenarts Pluis nog wel nagekeken?
Sterkte nog !!

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

ManjaV

Hey Caroline,

Wat leuk he dat de eitjes bevrucht zijn.
Nu maar hopen dat Hedwig trouw blijft broeden.
Als je haar uit de kooi laat, en ze blijft naar je zin te lang uit de voliere, dan zet je haar gewoon weer terug. ;D Dat deed ik met Dreamy ook altijd. :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki