13 augustus 2025, 18:45:48

Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

ManjaV

16 februari 2007, 18:36:43 #2445 Last Edit: 16 februari 2007, 18:38:30 by ManjaV
Hey Caroline,

Je bent nu een weekendje weg met je gezin, dus vandaar dat ik het ook maar even hier post voor de lezers.

Charlie is helaas donderdagochtend in de dierenkliniek overleden.
Het hoe en waarom weten sommigen al, maar ik laat het aan Caroline over om precies te vertellen wat er is gebeurd met lieve Charlie. Dat kan zij beter dan ik. (Zij is er na het weekeinde weer, geloof ik).
Het is zo een verdrietig nieuws.  :'( :'( :'(
Nogmaals heel veel sterkte gewenst met het verlies van je lieverdje, we zullen haar nooit vergeten...

Liefs,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

imv

:'( :'( :'( :censuur :censuur

Hopelijk kun je een beetje ontspannen dit weekend.
Ik zal goed voor je beestjes zorgen, hoor !

:-* :-*
Irene

Gerda

Ach Caroline,

Wat een verdrietig nieuws.
Ik hoop dat Harry er snel aan kan wennen dat Charlie er niet meer is.
Toen je erover schreef: Ik hoop dat het goed gaat, want hij kan wel zeggen dat ze weer opknapt, maar ik moet het eerst nog maar zien had ik het idee dat je er zelf al een raar voorgevoel over had.
Heel veel sterkte!!

Liefs, Gerda

Riny

Hoy Caroline
Wat een verdrietig nieuws over Charlie.
Dat zal wel een grote domper op je weekendje weg hebben gelegd.
Door de crash bij valkparkiet.com was ik te laat om je een fijn weekend te wensen.
Groetjes Riny

Mara

Hoi Caroline

Wat een naar bericht, echt. Ik hoop dat je ondanks alles toch een beetje een fijn weekeinde gehad hebt.

Veel sterkte

Mara

Rianne

He wat zielig... :'( Ik heb het met Nayana gehad... het ging goed met haar en ik zou haar maandag kunnen halen... toen werd ik gebelt dat ze zondagnacht was overleden... ja je wereld stort even in op zo'n moment...
Ik wens je veel sterkte toe :'(

margreet

hallo Caroline,

Wat een triest bericht over je lieve Charlie.
Voel met je mee.

groetjes Margreet

jolandaW

Hoi Caroliene,

Ik leef met je mee en wens je veel sterkte.

Groetjes Jolanda

*Yvon

Hoi hoi

Ik zag je online.  :P ;D

En hoe zijn je dagen geweest?
En hoe is het nu met Harry ?

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Mandy

Ach jee Caroline, dat is vreselijk. :'(
Ontzettend veel sterkte!
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Het is donderdag 15 februari en ik heb net boodschappen gehaald. Eindelijk is het 10 uur geweest en kan ik de kliniek bellen. Ik krijg Sophie (?) aan de lijn die me door zou verbinden: en dit duurde toch lang!! Ik vertouw het al niet. Ik krijg uiteindelijk Annie aan de lijn die me vertelt dat ze een trieste mededeling heeft: nee ik kan wel gillen!! Charlie heeft de nacht niet overleefd. Ze zijn de avond daarvoor om half 8 weg gegaan en alles leek er aardig uit te zien, maar het mocht niet baten. Charlie mijn allessie is er niet meer.
Er wordt sectie verricht en ik kan zaterdag bellen voor de uitslag.
In het blok is Harry nog op de eitjes aan het broeden en ik weet niet wat ik moet doen. Hij is er gisterenavond afgegaan zoekend naar Charlie en vanmorgen  er weer opgegaan.
Wat interesseert mij die eitjes nu: ik wil Charlie terug!
Ik zet de volière en de broedkooi open: Harry gaat er ook uit en gaat niet meer terug het blok in. Hij lijkt boos op me en komt niet bij me zitten, en wilt niets van me weten. Hoe krijg ik die de kooi nu vanavond weer in?
Esther belt me inmiddels voor de eitjes: zij heeft tenslotte ook een nestje? Weggooien kunnen we altijd nog als ècht blijkt dat er niets meer uit komt.Dus in de middag de 2 bevruchtte eitjes daar heen gebracht.
Harry is inmiddels de volière ingegegaan en ik ruim het blok op. Zijn gegil gaat door merg en been.
Ik zet vanavond Derrick en Damali beneden: die zitten ruim een half jaar boven en het popje waar iedere man achterna zat is er toch niet meer. Ik probeer het gewoon , en dan voorlopig nog even in hun eigen kooi. Ze zijn zó rustig, reageren helemaal niet op de anderen en doen hun eigen ding.
Het is inmiddels vrijdag geworden en we gaan een weekend weg. Het wordt toch niet vroeg dus ik laat de valken allemaal nog maar los inclusief Derrick en Damali. Gelukkig toch nog goede berichten: het koppelen lijkt geslaagd!! Ze vliegen constant achter elkaar aan: pak ik Damali dan weet Derrick niet hoe hard hij bij me moet komen.
Harry sjanst met Beau die stil valt. Harry is nu degene die herrie maakt en Beau hoor ik niet meer.
Zaterdag bel ik Feld op, ik wordt terug gebeld, want ze weten nog niet wat ze me moeten vertellen.
Als ik wordt gebeld is het een tante van me die vraagt of ik mijn moeder wilt bellen dat er een nicht van me nog maar een paar dagen te leven heeft. ( De dochter van de vroeg gestorven broer van mijn vader). Ze is 47 jaar en kan al een poos niet meer uit de voeten: slijtage werd er gezegd. De laatste fase van botkanker is er nu gecontstateerd. Ofschoon we niet veel contact hebben met hun kan dat er ook nog wel bij.
Eindelijk belt de kliniek. Er is niets gevonden: ''gewoon'' tè intens gebroed . Net als Punkie dus die net zo oud geworden was en net zo veel eitjes als Charlie heeft gelegd in haar leventje. Ze heeft zo veel eitjes gelegd, en dit vergde zoveel van haar dat ze het niet meer aan kon.
k geniet niet echt van het weekend: het is wel gezellig hoor, maar ik loop maar te malen. Had ik haar toch thuis moeten houden, dan had ze er misschien  nog gewest: ik had er in de avond wel zicht op en gaf haar steeds dwangvoeding. Daar is er vanaf half 8 niet meer naar gekeken. Hier had ik nog afscheid kunnen nemen en Harry ook. Ik weet het niet , het blijft maar door mijn hoofd spoken. Ik heb gedaan wat me goeddunkte op dat moment, maar ik twijfel nu erg.
Maandag krijg ik een sms dat het 3e eitje half is opgegeten bij Esther, ofschoon er toch ws niets uit gekomen zou zijn is dit toch weer flink kl***
Gelukkig lijkt het thuis met Harry goed te gaan.
Ik weet niet wat ik moet doen: een nieuw popje voor Harry? En binnen hoeveel tijd?
Ik heb al contact gehad met Caroline over mini, maar ik kan het (nog) niet.
Ester haar koppel Paco en Chico hebben ook weer eitjes, misschien kan ik daar een cinnamon popje van nemen.
Harry vliegt elke meter achter Beau aan die er totaal  niets van snapt, als ik Beau pak zit Harry bij me.
En Hedwig? Die zit weer kippetje voor mij.
Ik heb alweer een kooi klaar staan boven voor Beau en Spongebob: zij gaan vanavond verhuizen. Ik wilde hun toch al koppelen, maar nu helemaal. Zo kan Harry niet achter zijn dochter aangaan en misschien kiest Harry dan wel een ander popje uit de groep.
Ik mis Charlie op mijn schouder: zij was de aanzet dat de rest ook bij me kwam zitten. Dit gemis zal voorlopig blijven.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

ManjaV

Hey Caroline,

Wat heb je je verhaal goed op papier gezet. Het is denk ik wel prettig het even van je af te kunnen schrijven.
Ik begrijp heel goed dat je het hele weekeinde hebt nagedacht over of je er wel goed aan hebt gedaan Charlie naar Amersfoort te brengen. Ik heb er ook over nagedacht. En ik denk dat als we geweten hadden dat Charlie vanaf half acht alleen zou zitten en er tot 's ochtends niemand meer zou zijn, ik het ook niet had gedaan.
Ik vind het trouwens nog steeds heel erg vreemd dat ze niet meer te eten heeft gehad. Daar blijf ik maar over nadenken.
Hoe dan ook, de keuze die je toen trof, leek jou op dat moment het beste, in dat opzicht kan je jezelf niets verwijten, want wat lijkt er beter dan je vogel op te laten nemen bij een dierenarts?
Natuurlijk blijft het heel erg verdrietig en was er wellicht een kans geweest dat je haar zelf wel had kunnen opknappen. Aan de andere kant: misschien was ze wel té uitgeput en kon ze echt niet meer.
Zo een heel verhaal maar zo denk ik er over. ;) Het is wennen aan de nieuwe situatie en je valkjes komen heus wel weer bij je zitten. ;) Hedwig zit zelfs kippetje voor je. ;D ;D Maf beestje.  :-*
Ik hoop dat Harry achter Hedwig aangaat, kan je hun niet koppelen?

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Mara

Hoi Caroline

Wat een verhaal zeg, ik vind het heel knap dat je het op papier hebt gezet. Ik blijf me ook afvragen waarom er 's avonds niet meer gevoerd is en ik begrijp je twijfels.....

Ik wens je heel veel sterkte.

mara

carco

Beau en Spongebob zitten inmiddels samen boven.
Boven is heel erg stil. Ze zitten saampjes een beetje te trillen.
Beneden is het een :censuur herrie. Ik geloof niet dat Harry het me in dank afneemt dat ik nu weer Beau van hem heb afgepakt: ik ben zo'n beetje kapot gepikt toen ik hem mee nam ::)
Nu voel ik me hier dus weer schuldig over, maar wat moet ik anders? 2 Potten en 2 homo's :P ???
Nou ja misschien krijgt Harry inderdaad wel oog voor Hedwig, zou mooi wezen, maar ik denk inderdaad dat dat zijn kleur toch niet is.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!