10 augustus 2025, 16:13:02

Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

Little Cockatoo

He wat grappig. Ik heb ook een albino en een geparelde valk parkiet. Leuk.  Veel succes met je valkjes.

Gr. Hanneke
Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

carco

Vanmorgen nog geen 4e ei, en daar na niet meer gekeken.

No-Noo stapt wel zonder te bietsen op mijn hand om de kooi in te gaan hoor Yvon, maar komt dan niet bij me zitten ;)

Vanmiddag naar de film geweest met Simone, Maurice en van allebei een vriendje (Simone een vriendin) naar Happy Feet. Nou ik had spijt!! Maurice vond hem doodeng! Dat noemen ze een gezellige kinderfilm :o Hij wilde eigenlijk alleen maar naar huis en was op een gegeven moment zelfs aan het huilen.
Simone vond hem wel grappig en interessant want vorig jaar had ze op school een documentaire van de keizerpinquin  gezien en er werd dus heel veel van gebruikt. Dit was best interessant eigenlijk toen ik dat hoorde en las later. Het mannetje broed nl de eieren uit en het vrouwtje gaat weg om vis te vangen. Het mannetje blijft 64 dagen met het ei tussen de poten en de buik staan zodat het niet op de grond kan komen voor de kou. En vooral in die tijd stormt het erg en Simone zag (was in de film dus ook) dat de mannetjes dan inderdaad moeite moeten doen om overeind te blijven en heel veel overleven het niet.
Als vijanden hebben ze roofvogels en zeehonden, en dit was ook in de film te zien en vond Maurice dus vreselijk. Hij had me net gevraagd of er geen haaien zaten. Ja en hoe verklaar je dan een lief zeehondje dat als een één of ander monster  achter een pinguin aanzit :-\ En later een paar orka's die hetzelfde deden.
Maar goed in de vakantie halen we het maar in denk ik met een film van Ernst,Bobbie en de rest :D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

carco

Vanmorgen kwam Charlie uit het blok en zat er niemand in ???
Ik vond ze er heel raar bijzitten, net alsof er nog een ei dwars zat. En de kooi stonk me toch ineens, wat ze daar gedropt heeft ::) Het rook naar een flinke stinkbom :o
Het 4e ei lag er inmiddels wel, en ik denk dat hij nog van gisteren is.
Nu moet ik wel zegen dat ze tussen het 2e en 3e ei het nog hebben gedaan, dus of er dan inderdaad meer eitjes komen nog? Geen idee.
Ik zag ook dat haar oortjes flink bloot lagen, dus daar wordt ze geplukt.

ManjaV

Hoi Caroline,

Vier eitjes al :D :D :D Wat leuk zeg. Het worden veel kleintjes dit keer. ;D
Ik ben heel benieuwd! :D

En Happy Feet was dus niet zo geschikt voor Maurice? Ja, ik hou er zelf ook niet van om te zien hoe dieren achtervolgd en opgegeten worden. Ik heb trouwens de March of the Penguins gezien, hele mooie, indrukwekkende film, maar ook zielig.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Ik zal eens vragen aan Simone of het deze film geweest is die jij ook gezien hebt: ik denk het haast wel.
Moet je dit stukje maar eens lezen:

http://www.gorissen.info/Pierre/item/2007/1/28/march-of-the-penguins
En of het een groot nest wordt weet ik niet hoor: ze hebben nooit meer jonkies dan 2 gehad. Eerst maar eens zien of en wat er uit gaat komen.

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Gefeli met de 4 eitjes !!  ;D
Ze hebben nu wel weer iets meer ervaring.
En komen er nu 3 eitjes uit.  ;) ;D
Maar daar komen we over 3 weken pas achter,spannennnnnnd !!  ;D
Krijg je nu alvast een gewenningsperiode van de stinkbommetjes.  :P ;D

Ahhh,wat zielig voor Maurice !!  :-\
Hopelijk is hij deze film dan maar snel een beetje vergeten.
Het is de natuur,maar die is voor kleine kids soms toch wel iets te hard om naar te kijken.  :-\
Ga je trouwens een klacht ofzo indienen om door te geven dat het niet echt een geschikte film is voor de kleine kijkertjes?

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

ManjaV

Hey Caroline,

Ja, die heb ik inderdaad ook gezien. Een prachtige film, maar wel heel zielig tegelijkertijd. En daar kan ik nooit zo goed tegen... ::) ;D

Maar wie weet wordt het dit keer wel een groot nestje. ;D ;D ;D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

12 februari 2007, 21:44:33 #2408 Last Edit: 12 februari 2007, 21:47:06 by carco
Het gaat niet goed met Charlie :'( :'( :'(
Ik zei vanmorgen al dat ik haar vreemd vond doen. Toen ik vanmiddag de deken voor de kooi vandaan haalde zat ze op de grond. Ik dacht eerst om te eten, maar helaas was dat niet zo.
Ik zag haar in de voerbak op een gegeven moment en het leek of ze wilde eten, maar dit niet kon en weer uitkokte? Van dat laatste ben ik niet zeker.
Ik heb druiversuiker gegeven en de warme lamp tegen de kooi aangezet, wat ze heerlijk vindt. Het blok is sinds vanmiddag eigenlijk zo goed als onbemand, maar dat interesseert me niets.Harry gaat af en toe naast haar zitten op de stok voor de lamp totdat het hem te warm wordt :-*
Om half 5 vanmiddag dr.Feld gebeld omdat ik eigenlijk in eerste plaats aan legnood dacht al hoewel me dat ook wel vreemd leek.
Afijn ik kon morgen komen en als ik het echt niet vertrouwde kon ik tussen 6 en half 7 terug bellen en zou er iemand komen naar de praktijk.
Afijn ik al van alles geregeld en half 7 gebeld kreeg ik een plaatsvervanger en die kwam dus echt niet :(
Toen dr. Bastiaanse geprobeerd die ik wel zelf aan de lijn kreeg, maar helaas ook vanavond er niet was, maar morgenochtend .Hij kon me alleen niet meer vertellen dan dat ik al gedaan had :-\
Irene ingeschakeld om te vragen wie van de 2 dierenartsen hier bij dr.Bastiaanse gewerkt heeft(ik had haar trouwens al een aantal keren gebeld) en toevallig had die dienst.
Daar naar toe gegaan en hij constateerde dat er in ieder geval geen ei zat.
Wel  vond hij ze broodmager, wat bol zitten en erg verzwakt :'( Hij heeft ze voor de zekerheid baytril gegeven en ik moet Charlie dwangvoeren :'( Het hartje en longen klonken wel goed.
Ze weegt 75 gram.Is op zich niet zo weinig, maar wel als je bedenkt dat ze normaal rond de 100 gram zit.
Ik hoop zo dat ze er door heen komt, maar eerlijk gezegd als ik haar zo zie zitten heb ik er een zwaar hoofd in :'( :'(
Ik heb iets van pap naar binnen gekregen , met druivesuiker erdoor en dr.Feld zijn vitamientjes. In eerste instantie vloog ze onmiddelijk op het trosgierst af, maar ze viel er al snel boven in slaap :-\
Harry zit nu op de eitjes en Charlie zit voor de warmtelamp.
Vanavond voor ik naar bed ga probeer ik nog wat pap te geven.

Reina35

Hoi Caroline

Wat kl :censuur te joh
Hoop egt dat ze hier bovenop komt
Zal voor je duimen dat het allemaal goed komt

Groetjes Reina

Tiesto Puck Kinky Kilo Punky Timo......Kareltje en Sunny

*Petra*

Hoi Caroline,

Wat verschrikkeijk zeg!
Ik ga mee duimen en hopen dat het allemaal goed komt.

Groetjes Petra.

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

*Yvon

Hoi hoi

Wat lees ik hier nu voor engs ??  :-\

Dat ze is afgevallen is denk ik wel een beetje logisch,ze heeft pas een nest gehad en is met de 2de bezig.
Maar ze moet natuurlijk niet nog minder gaan wegen en wel blijven eten.
Ik hoop zo voor je dat ze erweer snel bovenop komt.
Sterkte !!

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Ik heb trouwens Harry ook meegenomen naar de DA. Zo lief hij was haar constant aan het kroelen:ik ben zó blij dat ik dat gedaan heb :-*
Ze zit nu voor het blok , dus is voor de lamp vandaan gegaan ,zich een beetje te poetsen. Eigenlijk wil ik helemaal niet dat ze er in gaat vannacht, maar ja ik kan het blok moeilijk dichtmaken. Ik heb er wel trosgierst ingelegd.
Bah ik geloof dat ik maar op blijf zitten vannacht :-\ :(

Caroline

Jeetje Caroline, ik schrik ervan.

Ik ga heel hard voor jullie duimen en hopen dat ze er weer bovenop komt.

Sterkte.

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Yvon

Dat je Harry mee hebt genomen is wel goed voor haar geweest.
Scheelt voor haar toch stress.
Kan het me voorstellen dat het geen lekker nachtje wordt.
Maar ze zit nu iig niet op de grond.
Je zou ook naar bed kunnen gaan en als je even wakker bent gaan kijken,je hebt zelf ook je rust nodig.

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >