Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Fat on the inside and fat on the outside.  :P ;D
Maar hopelijk werkt het wel.  :-\

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

imv


carco

Ik heb vandaag eerst het blok verschoond om te kunnen controleren hoe veel veertjes er nog in het blok zouden belanden.
Nou minder dan gisteren : tot nu toe ''maar'' 7. Er valt ook niet veel meer te plukken ::)
Ik zag vanmorgen trouwens dat het de buikjes zijn die ze zo te pakken hebben gehad : het lijken wel krielkipjes :'(
Volgens mij gebeurt het 'smiddags dan gaan ze samen in het blok zitten en lijkt mij dat ze de kleintjes er uit willen hebben . Ik ben er alleen nog niet achter wie het nu doet, tenminste ik heb ze nog niet op heterdaad betrapt. Alleen Harry die af en toe een veertje in de snavel heeft.
Ik wil dus eens kijken hoe het morgen gaat. Als ik ze even los gelaten heb gaan ze daar na gelijk voeren , daarna kruipen ze samen het blok in. Nu wil ik dat proberen voor te zijn door als ze net gevoerd zijn ze op de grond te zetten in de kooi en dan met de avond weer het blok in. Morgenmiddag ben ik thuis, dus kan ik goed in de gaten houden hoe ze reageren er op.
Gaat het goed dan zet ik ze met zijn 4en misschien helemaal over in een gewone kooi. Ik weet nog van Anani toen ik alleen het gat dichtmaakte van het blok dat ze bijna flipten omdat ze er in wilden. Dus vandaar mijn idee om ze met zijn allen in een heel andere kooi te zetten.
Grrr....waarom doen ze dat nu?
Ik heb ook byte-x gekocht, maar durf dit niet zo goed op de kleintjes te smeren omdat ik bang ben dat het schadelijk is ???

Hedwig spoort ook niet hoor: die blijft achter Noo-Noo aanlopen en kippetje voor haar zitten. Vanavond zat ze bijna met haar achterste in de neus van Beau, die zich eens lekker aan het poetsen was ::) :-\
En maar weer gaatjes graven in de hoek van de volière.
Misschien dat ik tòch haar wel met Beau apart ga zetten: eens kijken wat er van komt: ze is zó broeds steeds. Maar ja met een andere pop gebeurt er natuurlijk helemaal niets.

Ik kijk trouwens net in het blok en het ligt weer helemaal bezaaid met veertjes: bij de jongste is er nu ook een stuk van de kuif af: en Harry zat in het blok dus hij moet het wel zijn.
Morgen haal ik ze er uit: voeren ze niet meer dan neem ik het zelf wel over.


Groetjes: Caroline.

Klik op het plaatje voor onze site!




ROCKS

Hoi Caroline,

Erg hé, als ze geplukt worden?  :-\
Dat deed bij mij Sammie ook, gelukkig niet heel erg, maar je zag bij sommige babies wel dat ze het had gedaan.
Ik riep elke keer haar naam als ik maar vermoedde dat ze het ging doen.
Dat hielp dan wel even, maar daarna ging ze toch weer haar gang, heel sneaky.....naar ze toe lopen en net doen of ze ze wilde voeren, en dan ineens....tjakka! Veertje eruit! >:(
Ik vond het verschrikkelijk dat ze het deed, en dan viel het hier nog mee.
Ik vind het zo zielig voor die ukkies, zo krijg je eten van je moeder en zo trekt ze zomaar een veertje uit je kleine lijfje!
Toen ze bij ons wat ouder waren  en uit het blok kon ik er op letten, dan haalde ik de ouders uit de kooi, en mochten ze er weer in als er het weer voertijd was.
Misschien kan jij dat ook doen?
Ik hoop dat het snel stopt.

Groetjes, Nellie


                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

ManjaV

Hey Caroline,

Stoute Harry  ::) ;D, maar misschien willen ze toch echt aan een tweede nestje beginnen en willen ze de kleintjes eruit.
Goed idee zoals je het wilt gaan oplossen. Gelukkig groeien de veertjes weer aan. Daisy loopt hier ook voortdurend met een gehavend kuifje omdat Sunny haar af en toe plukt.  ::)

Het lijkt me een goed idee om Hedwig en Beau tzt apart te zetten, wie weet wordt het toch wel een koppeltje? Het lijkt me heel grappig om te zien hoe Hedwig achter Noo-Noo aanloopt en dan kippetje voor haar gaat zitten, maar je hebt gelijk: kleintjes zullen er niet van komen. ;)

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

22 december 2006, 21:16:59 #2180 Last Edit: 22 december 2006, 21:36:22 by carco
Rond de middag toen Harry en Charlie los waren heb ik de kleintjes uit het blok gehaald en op de grond gezet. Ik heb eerst het badje van de grond gehaald (vind ik veel te gevaarlijk nu) en een bakje voer extra op de grond gezet. Ik was dus eigenlijk aan het prakiseren hoe ik nu het beste het gat van het blok dicht kon maken. Omdat het een broedkooi is kan ik dus niet even het blok er uit halen want dan heb ik een gat in de kooi zitten. Maar ik kreeg dus een goede tip: gewoon het blok een halve slag draaien zodat het gat aan de andere kant zit ;D
Ik heb ook een los voorfrontje voor de kooi besteld zodat ik die er in kan schuiven en het blok dus wel weg kan halen. En met het oog op , wie weet ooit, dat ik de kooi ook mooi als ziektekooi kan gebruiken.
Na dat ik Harry en Charlie had terug gezet keken ze eerst wel een beetje vreemd, vooral omdat het gat in het blok weg was.
Maar ze lijken zich er weinig van aan te trekken eigenlijk en gingen beiden al snel de kleintjes voeren gelukkig.
Helaas zag ik ook al gauw dat toch Charlie de boosdoenster weer is en de kleintjes plukt :'( Dus na het voeren heb ik ze maar weer even laten vliegen.
Nu zitten ze in de kooi en af en toe zie ik Charlie nog steeds een pik geven naar de kleintjes >:(
Wel jammer vind ik het dat ze nu niet op de normale manier uit het blok kruipen, maar het is ook wel heel leuk om te zien wat ze nu steeds uitspoken. Zo zijn ze zich al ijverig aan het poetsen en vliegoefeningen aan het doen. Ze lopen door heel de kooi heen en zitten overal aan te pikken.
Ik zag ze zelfs allebei al in het bakje met eivoer ''eten''.
Nu nog hopen dat het werkt, want ook de achterkant van de koppies zijn al te grazen genomen  ::)

Met Noo-Noo gaat het super, die komt best vaak naar me toe (niet uit haarzelf maar ze volgt de rest) dit deed ze eerst ook wel , maar de laatste tijd was dit helemaal over :-\
En ze stapt nog steeds heel goed op als ze in de kooi moet.
Vandaag zelfs super goed ;D Spoongebob zat links van haar en die dacht ik eerst in de kooi te zetten zodat zij alleen nog er in moest(de rest zat al en als ze dat ziet wilt ze ook wel), maar nu pakte ik dus Spongebob en tegelijk stapte zij zo uit haar zelf op mijn arm zodat ik er 2 tegelijk in de kooi zette. Dit vond ik zo geweldig!!

Hedwig loopt nog steeds heel de dag achter Noo-Noo aan, wat moet ik daar  nu mee ???

En Beau verjaagt iedereen die bij Charlie in de buurt komt: ook zo'n raar beest ::)

Nog even een geinig voorval: de valken van mijn ouders hebben zo'n rare platte kuif en toen waren ze toevallig even bij de buurman waar Doris zit (vorige jong van Harry en Charlie, pleegjong bij Esther) en daar zagen ze het ook. Mijn moeder zei er iets van. Hij reageerde heel verbaasd: want hoe kan dat nu hij had vanmorgen de kuif nog gekamd ;D ;D
Dat doet hij dus iedere dag bij hem!! Hij is zo gek op zijn beessie, en ik moest zo lachen toen ik het hoorde ;D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




imv

HAha!
Je kunt er een boek over schrijven, over die valkjes van jou!

Misschien een ideetje?
Gelukkig groeien veertjes weer aan ;)

groetjes,
Irene

*Yvon

Hoi hoi

Dat was weer een heel verhaal zeg.   :o
Maar je weet nu ieg wie de plukker is.
En nou het blok achterstevoren zit kan je ze wel lekker goed in de gaten houden.
En je andere valkjes zijn ook een stel rare snuiters hoor.  ;D
Kan je niet beter alles koppelen en in aparte kooien doen?
Kan best gezellig staan 4 grote kooien naast elkaar.  8) ;D ;D
Enne gaan je ouders nu ook elke dag de kuifjes kammen??  :P ;D

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

ManjaV

Hey Caroline,

Wat leuk zeg :D ik zie het voor me hoe de kleintjes daar over de grond scharrelen. :D Het lijkt mij inderdaad heel leuk om te zien wat ze allemaal aan het doen zijn. En Harry en Charlie voeren gelukkig gewoon door. ;) Maar dat kan ook niet missen, Esther had de kleintjes ook een tijdje op de grond zitten, weet je nog? En Chico ging gewoon door met voeren!
Ik ben benieuwd of het gepluk nu eindelijk stopt.

Hedwig is duidelijk tot over haar oren verliefd? ;D
En wat leuk dat de valkjes zo lief op je arm komen zitten, ze worden steeds tammer!

Geef je een kusje van mij aan de kleintjes?

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Hoi

Vanmorgen had ik het gehad met Harry en Charlie: het plukken lijkt me alleen erger te worden omdat, heb ik het idee, steeds als ze langs de kleintjes in de kooi lopen ze veel gemakkelijker plukken juist dan wanneer ze in het blok zitten. Daar moeten ze echt naar toe en nu dus niet omdat ze zo dichtbij zijn voor ze.
Ik had nog een megaklein parkietenkooitje in de schuur en heb de jongen daar in gezet en ze een beetje op gevoel weer bij pa en ma gezet, waarna die inderdaad steeds gingen voerren.
Kijken hoe het nu gaat. De jonkies waren nog maar net de kooi uit en pa en ma zaten dus weer boven op elkaar :-\
Ze zoeken d'r eigen nu een rotje naar het gat in het blok dat foetsie is ;D
Na de kerst dus maar even ergens een goede kooi zien op te duiken waar ze in kunnen ( en misschien met elkaar). Ik probeer het gewoon steeds als ik ze terug zet en zodra ik zie dat ze plukken en de kroppen zijn vol gaan de jonkies apart.

Maar nu het volgende: die gele pennetjes lijken dus parels te worden ???
Nu is mijn vraag hoe kan dit?? Ze lijken duidelijk (nou ja leken eigenlijk) wildkleur en dan zouden het mannen zijn.Maar nu lijkt het erop dat bij allebei er parels alleen op de rug doorkomen. En de geparelde zijn dus poppen.
Zijn dit nu geparelde jonkies (dus poppen) of zijn het wildkleur mannen met een hele duidelijke split?
Ik heb het nog nooit eerder gezien.


Het oudste kale kipje :-\


Het jongste kale kipje :'(


2 kale kippies :'( :-*







Je ziet hier de ''parels'' en daaronder de gele veertjes die door gaan komen.
Het zit dus echt op de rug onder de vleugels aan allebei de kanten en bij beide jonkies.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




ManjaV

Hey Caroline,

Het is inderdaad duidelijk te zien!
Misschien zijn het twee popjes?
Alhoewel ik ze ook weer duidelijk wildkleur vind.  ::)
Als je wilt kan je een kooi van mij lenen. Ik heb er nog 1 staan en die is zeker groot genoeg voor allebei. Daar zat Fuzzy toen in. (die blauwe).

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

*Yvon

Hoi hoi

Wat een aparte gevalletjes heb je toch.  ;) ;D
Als ze parels hebben lijken me het toch popjes.
Waarom zet je deze vraag niet even bij mutaties?
splits kan je toch meestal alleen zien als ze kleine vlekjes in hun nek of koppie hebben??
Ben heel benieuwd........

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

imv

Jeeeetje! Wat zijn ze geplukt  :o :o

Wat betreft de veren die ze nog wel hebben.. het lijken idd wel pareltjes. Ik zou het niet weten, hoor!

ben benieuwd..

groetjes,
Irene

Monky

Hi Caroline,

Ik wens je een hele fijne kerst en een heerlijke 2007  :)



Groetjes,
Monique

Karin

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves