Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

ManjaV

Hey Caroline,

Grappig om te lezen dat Damali telkens haar kopje omlaag doet en dat Derrick er dan niks van snapt. Dat herken ik wel, want Sunny deed dat ook altijd bij Mikki en die begreep er ook helemaal niks van. Maar ik denk als Damali blijft volhouden dat het er best van zal komen ;D het is ook wat Caroline zegt, het kan best ook per toeval zo gaan!!!
Gelukkig eet Derrick weer genoeg, hij moest natuurlijk gewoon heel erg wennen. Maar ik vind ze zo bijelkaar een heel mooi stelletje en ik hoop echt dat het wat wordt. Ze zitten iig heel lief naast elkaar  :-* dat is natuurlijk ook al een goede vooruitgang!
Leuk ook al die andere foto's!
Oh trouwens als je zin hebt met Esther een keertje weer langs te komen, ben je welkom :D ik wil binnenkort ook weer eens naar Esther haar valkjes komen kijken, want haar nieuwe aanwinsten heb ik ook nog nooit gezien. Lijkt me trouwens ook leuk jouw valkjes eens te zien *hint*  ;D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

 ??? Snap ik niet :P ;D
Nee hoor lijkt me hartstikke gezellig, zo wordt ''ons'' ploegje steeds groter.
En trouwens net hoorde ik Derrick wèl echt naar Damali sjansen, want zij staan op de slaapkamer en ik zit op kantoor , dus ernaast :D
En ik moest diep graven, maar ik weet nog dat Harry en Charlie in het begin ook niet veel van elkaar moesten hebben en dat kroelen kwam later pas. Nu doen ze niet anders, waarbij Charlie dan zo heerlijk kan piepen :-*
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




ManjaV

Zeker gezellig zo een groepje :D :D
En ach, wat lief...dat gepiep...ja, dat doet Daisy ook, zo schattig om te horen...
En Derrick moet nou wel he, zo een mooie dame als Damali kan hij toch echt niet over het hoofd zien!!!!!!
Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

imv

Volgens mij kan Derrick maar moeilijk kiezen tussen jou en Damali  ;D

We zijn daarnet trouwens naar Garfield2 geweest! Echt een SUPERgave film. We hebben zó gelachen...

groetjes,
Irene

caro

Hoi Caroline,

Zo ik had even tijd om bij te lezen. Wat een mooie vakantiefoto's, ik moet ook nog steeds mijn vakantiefoto's plaatsen maar ik heb er niet echt de tijd voor. Volgende week begint hier de school weer dus dan moet het wel lukken.

Wat een mooie valkjes, die had ik nog niet gezien.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

margreet

hallo Caroline,

Ook ik heb zo'n mensenvalkje, kwam met 2 jaar bij mij, had bij een oudere dame gezeten, was altijd gekortwiekt en zelfs bang van de andere valkjes.
Nu 1 jaar later, vliegt ze, wel veel minder als de andere valkjes, maar toch. Ze heeft een vriendje en een nestje met 5 jonkies, dit gaat allemaal heel goed.
Alleen blijft ze ons als nr 1 zien, vooral mijn man, die zich eigenlijk niet bemoeit met de valkjes. Maar zij heeft hem uitverkoren en is dan ook niet bij hem weg te slaan.
Het is een heel lief en tam valkje. En het mannetje accepteerd het allemaal heel goed. Dus allemaal tevreden.
Ik weet niet hoe oud ze zijn. Maar als ze ooit een blok krijgen zal blijken  of het werkelijk een paartje zal worden.

groetjes Margreet

carco

Hoi

Net even een aanvaring met Noo-Noo gehad.
Jeetje zeg: ik had hem voor de vakantie al iets geknipt omdat ze weer steeds banger werd, maar omdat ze in de rui was hielp dat niet veel en zaten de veren er na 3 weken of zo al weer aan.
Nu komt er straks iemand voor het dak en moesten ze de kooi in en ja dat was weer even trachten te vangen :-\
Nu was het al behoorlijk gestresst hier :in de tuin looopt Simone met een hark waardoor ze zich al bijna te pletter vlogen :( De telefoon gaat 100 keer. Visite die in en uit komt. Dus ik had haar op een gegeven moment gewoon vast begint ze met toch te pikken niet normaal meer,lang geleden dat ze
me zo heeft doorgebeten :'( Ik bloedde als een rund en wist even niet wat ik er mee aanmoest :-\ Ik stond al eigenlijk op het punt dat hij dan maar wegmoet.
Maar goed ik heb hem samen met Jeroen nog even bijgeknipt(zo goed dat ze nog heel de kamer rond kan vliegen :P ) ja en toen heeft ze een hele tijd rustig bij me gezeten en lekker zitten kroelen. En ze hoeven echt niet allemaal even tam te zijn en bij me te blijven zitten. Soms ben ik wel even bezig ze in de kooi te doen, maar ze moeten niet gaan doorbijten. Maar toch is het wel een lieverd, ik denk dat het vanmorgen even de stress was omdat het nogal druk was in huis en ze ineens snel terug in de kooi moesten.
Ik baal alleen wel behoorlijk van dit akkefietje: jullie willen niet weten hoeveel wc- sessies ik al achter de rug heb met haar ( ze is nu 2 en vanaf het begin gedaan) en ze blijft zo bang dat vind ik wel heel erg jammer :'( En ze vormt zo'n lief koppeltje met Spongebob die ook moeilijk de kooi in te krijgen is, maar nog nooit heeft gepikt.
Maar goed het zakt wel weer af moest het alleen even kwijt ::)

En Margreet je vroeg hoe oud Derrick en Damali zijn. Nou van een blok is voorlopig nog geen sprake want Derrick is net een jaar en Damali is van eind mei dit jaar. Alleen het eerste half jaar zoeken ze normaal gesproken hun vaste partner, dus vandaar de eer aan Damali die Derrick in mag palmen ;D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




valkchico

Hallo Caroline,

Wat een gedoe is het dus geweest toen ik weg was we hadden ze misschien beter gelijk in de kooi kunnen zetten na het hark accefietje. Maar goed niets wegdoen hoor   een pleister en weer vol goede moed ertegenaan. Je hebt een heel leuk koppel valken bij elkaar vind ik en dat ze niet allemaal hetzelvde zijn vind ik juist wel leuk. Maar ze mogen natuurlijk geen stukken uit het baasje gaan bijten.
Beterschap met je vinger en het was erg gezellig vanmorgen als de kids weer op school zijn gaan we dat wel weer wat vaker doen.

Gr esther

carco

Tuurlijk doen we.
En ik doe ook niets weg hoor was even heet van de naald, je merkte zelf hoe hectisch het was en toen je wegging ging dat nog een poosje(erg lang) door, dus ik was zelf ook vast niet de aardigste voor ze.Maar het deed wel verrot zeer , want als ik haar snavel los had zette ze hem weer in een ander stukje vinger :'( ::)
En als ik nu dan Derrick weer lekker hoort sjansen naar Damali weet je weer waarvoor je het doet ;)
Bedankt voor je woorden ;)
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




imv

Hoi hoi,
O, jee... ik kan me al wel een voorstelling maken hoe het er bij jou aan toeging  :-X ;)
Vertel eens van het harkaccefietje?? dat kan toch niet met vogels in de tuin??  :P

Nou, de gemoederen zijn weer wat gezakt! Noo-Noo heeft vast en zeker jouw stress gevoeld vanmorgen, en dat maakt de situatie er niet beter op  :-\

Beterschap met je vinger. Ik zie je zondag (weet nog niet hoe laat... ga je nog uit eten of ben je er evt 's avonds ook?)

Groetjes,
Irene

carco

Nou veel bijzonders was het niet hoor: Simone en Jeroen waren in de tuin bezig en Simone liep met een hark langs de deur en dat vonden ze geloof ik niet zo leuk ::)
En 'savonds ben ik er ook hoor, dan wordt Chico ook opgehaald en dan komt mijn zus ws. ook , dus je kijkt maar wanneer je tijd hebt. Gezellie uit eten: toch niet naar de griek zeker? Is dat om het begin van het nieuwe schooljaar te vieren ;D
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*Yvon

Hoi hoi

Wat is het toch heerlijk dat je een dagboekie hebt,kan je gelijk ff ontladen.Je zal op dat moment wel flink pijn en pissig tegelijk zijn geweest,maar toch nog gelukt.  :D
Maar dat partijtje kroelen heeft het toch wel weer goed gemaakt,toch?
Misschien is het wel goed om Simone vaker met de hark te laten lopen,kunnen ze er aan wennen.  ;) :P

(ik ben nog steeds keihard aan het werk,buiten en aan de site  :D )

groetjes Yvon



Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

imv

Wij merken dat hier ook, hoor!
Er hoeft maar iemand met een nieuwe tas binnen te komen of de hele boel is al in paniek...
Wij gaan dan idd ook wat vaker met dat artikel langs de kooi. Maar als ze los zijn en het gebeurt is het altijd even stressen..

groetjes,
Irene ;)

Caroline

Ja, ook ik ken het hoor, een paar weekjes geleden, ik liep even snel met de tuinstoelkussens naar binnen omdat het onverwachts begon te regenen, ik moet dan wel vlak langs de kooien en stond er helemaal niet bij stil maar ze vlogen allemaal tegen de tralies omhoog, ik schrok me kapot, zij ook, hihihi. Gelukkig verder geen schade.

Jeetje, die Noo-noo, ik hoop voor jou dat het eenmalig is geweest door alle stress, hele gaten in je vingers bijten kan natuurlijk niet.  :-\

Ik had je IM gelezen hoor, zal straks eventjes beneden in de agenda kijken voor de woensdagen of vrijdagen, deze week kan al niet, woensdag komen Wendy en Olaf van Rocky en Coco op visite bij hun twee meiden en ook vrijdag hem ik al div. afspraken maar ik kijk eventjes voor die twee dagen in de komende weken, i.p. wel makkelijke dagen, woensdagmiddag is Sanne vrij en vrijdags de hele dag, dan heb ik alleen 's morgensThomas peuterspeelzaal en Jasper Early Bird.

Zodra ik een datum weet hoor je het,  ;)

Beterschap met je vinger.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Yvon

21 augustus 2006, 00:27:27 #1799 Last Edit: 22 augustus 2006, 08:38:27 by Yvon en Rene
Hoi hoi

SIMONE !!!! ALVAST GEFELICITEERD !!!!
en we wensen jullie een hele fijne dag!!!


zo dat wou ik ff doen voor ik naar bed ga. ;)

groetjes Yvon




Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >