Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

carco op pc bij de buuf

Hoi

Met Beau gaat alles perfect, met Derrick dus minder.
Zoals je hebt gezien Patricia is hij daar tegen de muur aangevlogen en heeft zijn neus flink beschadigd, maar zoals achteraf blijkt dus ook een flinke bloeduitstorting op de snavel.
Gisteren zat hij constant met de kop helemaal in de lucht en 1 oog dichtgeknepen.
Ik heb dr.Feld gebeld en die zei dat hij een hersenschudding van de klap heeft en flinke koppijn.
Hij mag nu absoluut niet vliegen en een dag geen pap, want dan wordt ie misselijk(vandaar dat hij alles uitspuugde).
Hij mag alleen even water met druivesuiker en moet zoveel mogelijk rust hebben.
Ik vind dit heel erg, en zal de kweker zeker even mailen hierover.
Gelukkig leek het met de avond minder te worden en sliep heel de nacht met de kop in de veren.
Hij ziet er nog niet florissant uit, maar beter dan gisteren toen schrok ik daar echt van, maar het kan kloppen volgens dr. Feld dat hij ie niet gelijk last van heeft gehad, en die kop omhoog houden en oog dicht knijpen doet hij om de druk van zijn koppie af te halen.
Ik houd jullie op de hoogte.
Helaas is mijn modem ws. kapot en komen ze dit woensdag pas maken: en zit ik nu even bij mijn buurvrouw te internetten.
Groetjes: Caroline.

patty_dordtse valkjes

Hoi carolien,

Ik hoop dat het snel wat beter gaat zeg jeetje pffff.
in de auto deed die gewoon sow leuk met dat pootje om eruit te komen en was er dus echt nix aan de hand voor mij gevoel zeg .
nou heel veel sterkte met hem en jah hier gaat het ook wel moeizaampjes.

liefs mij
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Marianne

Citaat van: carco op pc bij de buuf op 20 juni 2005, 09:12:20
Hoi

Helaas is mijn modem ws. kapot en komen ze dit woensdag pas maken: en zit ik nu even bij mijn buurvrouw te internetten.

Hoi Caroline,

Hoezo? Is het forum verslavend dan ?!  ;D

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

carco

Verslavend???
Hoe kom je daar nu bij??? ;D ;D
Joepie: niet te vroeg juichen nu, heb ik een spoedoproep geplaatst en dr.Feld net gebeld zit Derrick ineens op de grond zaadjes te eten.
Ik ben nu super de superblij.
(Hoop alleen dat ik niet te vroeg juich).
Klik op het plaatje voor onze site!

patty_dordtse valkjes

hoi carolien,

pfff al een goed tekentje bij jouw zeg.
Maar had ik een vraagje nog haha.
hoe oud is die nou van jouw?
weet niet meer hoe oud ze is van mij d8t jonger dan die van jouw?

patricia
jonge valkjes te koop

Rianne

Ik hoop dat het weer goedkomt met je valkje. Kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent. Zorg maar goed voor je lieverd.

Petra en Cheeky

Ha Caroline!
Ik hoop voor je dat alles toch mee lijkt te vallen!
Kan me voorstellen dat je behoorlijk schrikt!
Sterkte ermee!
Groetjes,
Petra

carco

Hoi

Ik geloof dat Derrick vannacht beter geslapen heeft dan ik :)
Ik was steeds wakker en ben een paar keer wezen kijken, omdat hij gisteren ineens plakpoep had(het leek een beetje op meconium) wat aan zijn kont bleef hangen, en waar ik mee heb geholpen het eraf te halen.
Gelukkig heeft hij heel de nacht op 1 poot en met de kop in de veren zitten pitten.
Vanmorgen heb ik hem boven gezet omdat ze de keuken af komen maken en die herrie lijkt me niet bevordelijk voor hem.
Sinds vanmorgen is hij megadruk:of dat nu komt dat hij de anderen wel hoort en niet kan zien??
Ik wil hem wel even laten knippen, want vanmorgen ook dacht Maurice ik maak even een foto van hem(was zonder mij naar boven gegaan stiekem) en had hem op zijn schouder gezet. Dat fototoestel was natuurlijk heel eng en meneer vloog er als een gek vandoor. Ook omdat hij nu zo druk is en zijn rust moet krijgen denk ik hem even te knippen voor zijn eigen bestwil.
Ik heb iets pap door het water gedaan: hij proest nog steeds, maar ik heb het idee dat het toch beter gaat.Ik zie nu ook weer iets van een kuif dat hij die beweegt.

patty_dordtse valkjes

Goeie morgen,

Ow ow ow waar ken ik dat van zeg ff stiekem iets doen zonder dat mama dat weet hahaha.
Die van mij doet dat ook heel vaak.

Gelukkig dat het nog wel goed gaat bij je met derrick.
nu maar hopen dat die strx weer lekker in zijn velletje komt te zitten en je oren van je koppie gaat fluiten  ;D ;D ;D.

Geef hem maar een dikke kus van zijn kleine zusje  :-*

liefs patricia
jonge valkjes te koop

carco

Hoi

Nou volgens mij heeft Derrick weer een terugslag:zo goed dat het vandaag leek te gaan, zo zielig vind ik hem nu weer zitten.
Hij heeft om 15.45 uur weer wat waterpap gehad en daar wordt hij zo moe van dat hij heel lang van slag is en terplekke in slaap valt.
Het slikken lijkt veel moeite te kosten.
Hij is wel geknipt nu zodat hij in ieder geval wat rust krijgt en als hij probeert weg te komen niet wéér ergens tegen aan vliegt:want ik weet niet of hij dat wel zou overleven.
Hij was verder vandaag heel levendig alleen dus vanaf vanmiddag weer niet.Ik hoop dat dat gauw weer bijtrekt.

patty_dordtse valkjes

ow derrickje toch :o

wat lees ik nu met mij gaat het wel goed nog tot nu toe ik heb vandaag het klimmen ontdekt ik zit al bijna op de hoogste stok.
vind nog wel raar die bakjes met die korrels erin en dat slange ding wat er lig moet er nog nix van weten.
ik laat me ook niet zomaar alles in me mond stoppen draai me koppie lekker om  ;D.

nou broertje kom op hoor anders kom ik je bezoeken bij je nieuwe baasje.

liefs bijou
jonge valkjes te koop

Lin

Hey,

Ik had het al gevolgd bij spoed.Maar wat een naar gedoe. Zal je wel helemaal frustreren. Nu maar hopen dat er niks meer uit zijn neus komt. Hoe gaat het nu?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

carco

Hoi

Voor de verandering vamorgen dr.Feld maar weer eens gebeld.
Gisterenavond leek de voeding goed te gaan, maar vanmorgen was het weer niets.
Er wordt nu aan een kropontsteking gedacht en Marieke had het liefst dat ik langskwam om een uitstrijkje te laten doen.
Maarja het is nogal niet naast de deur vanuit Dordrecht: voor mij niet, maar voor Derrick helemaal niet.
Nadat zij overlegd heeft met dr.Feld krijg ik antibiotica opgestuurd eigenlijk 2 dingen: ab. en iets dat een zuiverende werking heeft op de krop.
Ook moet ik bij elke voeding wat yakult door de pap doen.
Ik weet niet wanneer ik het binnen krijg want zij zaten ook hierop te wachten en hoopten het vandaag nog te krijgen.
Na 3 dagen zou ik verbetering moeten gaan zien, zoniet dan moet het ergens anders gezocht worden.
Ik snap alleen totaal niet hoe dit nu kan want vanaf dat Derrick bij mij is kreeg ik dus de pap al niet binnen, dus het kan niet zijn van een krop die niet goed geleegd is of zo.
Heel vreemd, maar het belangrijkste vind ik dat het mag gaan helpen.
Hij is inmiddels broodmager en de ene keer heb ik goede moed, maar de andere keer zie ik er een zwaar hoofd in.
Ik blijf jullie op de hoogte houden in ieder geval.
Onze ''vetzak'' Beau wil ik vanaf volgende week op één keer pap zetten: die woog vanmorgen leeg al 88 gram, dus ik geloof dat dat best kan: ik knijp mijn oren dan wel dicht om het gebedel niet te horen. :)

Petra en Cheeky

Sterkte met Derrick, hopelijk valt het mee en komt alles weer snel goed!

Groetjes,
Petra

Rianne

Veel succes met Derrick, ik hoop dat de medicijnen aanslaan en dat hij opknappende heen gaat.