Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

carco

Tuurlijk is prima, ik wilde jullie toch wel op de hoogte houden van het vervolg.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Stijn dc

hello

ja, het begon als een vraagje i.v.m. kweken, maar nu is het min of meer een dagboek, dus dat zit wel goed.

SDC:D

caroliendewit

Hoi Caroline
Wat leuk  :) weer een nestje, ik hoop dat het goed gaat net als bij je vorige nestje. Zitten ze nu in een broedhok of nog steeds op de bodem van je kooi?
De mijne zijn ook alweer druk aan de wipwap en ik verwacht nu ook wel weer eitjes (3e keer). Ik hoop dat als ze weer eitjes gaat leggen nu goed blijft broeden tot de laatste dag, want de laatste keer ging ze net voor 't eind ervan af. Ik denk dat ze geschrokken was ofzo, want in het oudste ei zat echt een mini vogeltje. Ik wacht in ieder geval in spanning af hoe het bij jou gaat en als er hier nieuws is aan 't front laat ik 't je ook weten natuurlijk!!!
Groetjes Carolien
PS hoe lang zitten ze er nu al op????

carco

23 februari 2004, 21:06:46 #18 Last Edit: 23 februari 2004, 21:11:45 by carco
Yes!!!
Ze broeden nog steeds, we zijn net terug van een weekend weggeweest, en de eerste keer dat ze een nestje maakten, zijn ze nadat we wegwaren ermee gestopt dus ik zag er een zwaar hoofd in!
Toen we binnenkwamen zaten ze er niet op maar vielen op hun eten aan en had ik zoiets van shit! Maar er lag een hele grote poep in de kooi en dit is een goed teken. Na te hebben gegeten ging de pop direkt weer broeden dus joepie!!
En Carolien ze doen het dus weer op de bodem van de kooi helaas: ik hoop dat het bij jou nu ook eens goed mag gaan.
En ze broeden vanaf dat ik dit dagboek ben begonnen, dus zo'n 13 dagen al meen ik. Het is nu bij 4 eieren gebleven.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




carco

26 februari 2004, 20:36:24 #19 Last Edit: 26 februari 2004, 20:37:27 by carco
Hallo allemaal.
Het broeden gaat perfect:vaak zit ma op 2 eieren en pa op de andere 2.
Alleen....ik zag bij één ei dat de schil kapot is: toen ik het oppakte om te bekijken zag ik dat het vlies nog heel was en voelde ik het duidelijk kloppen, en heb het ei snel teruggelegd.
Er wordt wel op gebroed dus laat ik het maar liggen en zie wel wat er van komt.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Paul

Hoi Caroline,

Als je een barst in het ei hebt kan je dat soms repareren door er een stukje vloei op te plakken.
Dat vloei waar ze dus sigaretten mee rollen bedoel ik.
Dat ik heel dun en als je het natmaakt en op het ei plakt word de barst beschermd.
Kan het niet zijn dat het een barst is omdat het aan het uitkomen is?

Groetjes, Paul



carco

Hoi Paul

Ik denk dat het voor het uitkomen nog iets te vroeg is en het is wel een flink stuk hoor:is het niet beter om het gewoon te laten liggen voordat het helemaal breekt eigenlijk weet ik het ook niet.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Paul

Hoi Caroline,

Als de breuk niet te ernstig is kan je het ook gewoon zo laten hoor in de natuur is er ook niemand die de eitjes komt lijmen :-)
En het kan dan nog steeds goed gaan als het maar niet verder breekt.

Groetjes, Paul

carco

Ik geloof nooit dat het kapotte ei nog uitkomt, de barst wordt groter en volgens mij droogt het vlies in ( wat overigens nog steeds heel is).
Ze zitten er alleen nog zo lief op te broeden dat ik het toch maar laat liggen, nu maar hopen op de ander 3, dat deze allemaal goed gaan.
Woensdag is het 3 weken geleden dat het 1e ei er lag dus vanaf volgende week wordt het spannend:nog even afwachten dus.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




caroliendewit

Wat spannend joh!!! Ik hoop dat alles goed gaat. Mijn valkjes zitten net als bij jou ook weer op de bodem te broeden. Succes!!! ;)
Groetjes Carolien

carco

Hoi Carolien
Toch weer dus je had toch al een broedblok? Of is dat mislukt?Succes weer ermee hoor(gekke beesten hebben wij toch hè?)
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




caroliendewit

Hoi Caroline,
Nee, ik had nog geen broedblok. Ik had er nog wel een willen halen, maar ja die beestjes zijn mij iedere keer weer voor. Ik zie het niet zo zitten om er nu een broedblok in te hangen want ik wil ze zoveel mogelijk rust gunnen. Ik zag op een foto van jou hoe Charlie op de eitjes zit in 't hoekje, zo zit die van mij dus ook en inderdaad we hebben hele rare vogels!!!  :D :D :D
Maar ik ben heel benieuwd hoe het nu gaat!!! Spannende tijden!!!!!
Groetjes Carolien

carco

Zeker spannend weer, ik hoop dat het bij jou nu ook eens goed gaat, hoeveel eieren heb je al?
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




carco

Ik heb vandaag het kapotte ei weggegooid, ik heb het nog eens vastgepakt en tot mijn verbazing zag ik dat er alleen een velletje inzat en voor de rest hol was!!Aan die kant van het eiwit was het wel donker dus of er nu iets in heeft gezeten? Ik betwijfel het eigenlijk: dus dit was het tegenovergestelde van een windei dan, er was zelfs geen dooier of zo te bekennen. Ik hoop dat de rest wel goed is: de eieren zijn wel donker van kleur, maar ja dat was deze ook aan één kant, ik vind het heel vreemd: kent iemand dit misschien ook?
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




carco

Hè ik ben er na dat gekke ei toch niet gerust op: had ik ze misschien moeten nummeren dan weet ik welk ei het geweest is ,morgen is het precies 3 weken geleden dat ei nr 1 kwam, nu gingen ze er wel niet direct op broeden, maar toch.
Misschien zijn ze allemaal wel hol, alhoewel er vooral één bij is waarvan ik denk wanneer kom je nu eens uit; maar ik hoor nog niets en zie ook niets bewegen.
Nog maar even afwachten:wachten duurt wel lang vinden jullie ook niet?
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!