6 mei 2025, 06:02:25

ringetje

Gestart door vincent, 6 februari 2013, 16:42:28

« vorige - volgende »

vincent

hallo allemaal,
ik heb nu een tijdje een valkparkiet maar ik heb nooit echt mee gekregen hoe oud hij presies was op het (rode) ringetje staat niet het gene wat op deze site word aangegeven vandaar de vraag. Er staat op 91 nb  4PXG kan je hier de leeftijd uit opmaken.                 12

alvast bedankt.
groetjes vincent

lotteeeu

Mijn valkparkiet heeft ook zo'n rood ringetje met een 12 op , maar ik kan maar niet achterhalen hoe oud hij is ...
wanneer kocht je hem?

vincent

2maanden geleden bij dennis papegaaien winkel

carco

De 12 zal van 2012 zijn. Vorig jaar waren er namelijk inderdaad rode ringen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

mariannenl

vincent, dit zal wel weer een flinke discussie worden maar waarom bij Dennis,
Heb je nog andere vogels of alleen dit valkje ??

Johny en Evelien

Snap ik ook niet waarom bij Dennis.
Hij is al vaak op tv geweest dat hij dieren levert die ziek zijn of niet oud worden! Hij doet aan handopfok en wie zich er een beetje in verdiept weet  hoeveel nadelen daaraan kleven. Ik heb een tijd in Purmerend gewoont en heb daar wel eens rondgekeken. Nou ik hoef daar geen vogel  vandaan!
Tegenwoordig kan je er ook een vogel met kooi huren!!!!!
Nou zegt genoeg over hoe daar met dieren wordt omgegaan. I rest my case
Zal nu.misschien mensen boos maken, maar dat intresseert mij eigenlijk niks. Iemand die ook maar een beetje liefde heeft koopt.bij dat soort mensen niks! Laat staan huren pffffff kan er zo boos om worden!
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

vincent

eerst dank je voor het antwoord op mijn vraag.

en op het moment dat ik een valkje wou kopen wist ik er niet zo veel vanaf (slecht van mezelf) en toen ik daar kwam zag ik dat het er niet goed aan toe ging maar zonder mijn verdere informatie wist ik niets. en vond het zielig en wou er daarom eentje mee juist om hem iets beters te geven maar ik weet nu ook zeker dat ik daar niks meer ga halen.

groetjes vincent

Johny en Evelien

Hai Vincent,
Ik snap je verhaal en dat je het zielig vond. Ik heb dat ook maar doordat mensen het zielig vinden en daarom kopen, blijven dit soort praktijken bestaan! Ik hoop dat je veel plezier hebt van je valkje en ben blij te lezen dat je het volgende keer anders gaat doen. Daar was mijn bericht ook voor bedoeld, niet om jou, op zijn amsterdams gezegd " af te zeiken".
Groetjes Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

vincent

ja dat is waar maar op dat moment was ik er gewoon niet gerealiseerd wat daar allemaal gebeurde.
maar beleef genoeg plezier met mijn valkje en haal niks meer bij dennis.

groetjes vincent

lotteeeu

Het is echt erg hoe ze dieren tegenwoordig behandelen  :-\
Citaat van: Johny en Evelien op  7 februari 2013, 14:23:32
Snap ik ook niet waarom bij Dennis.
Hij is al vaak op tv geweest dat hij dieren levert die ziek zijn of niet oud worden! Hij doet aan handopfok en wie zich er een beetje in verdiept weet  hoeveel nadelen daaraan kleven. Ik heb een tijd in Purmerend gewoont en heb daar wel eens rondgekeken. Nou ik hoef daar geen vogel  vandaan!
Tegenwoordig kan je er ook een vogel met kooi huren!!!!!
Nou zegt genoeg over hoe daar met dieren wordt omgegaan. I rest my case
Zal nu.misschien mensen boos maken, maar dat intresseert mij eigenlijk niks. Iemand die ook maar een beetje liefde heeft koopt.bij dat soort mensen niks! Laat staan huren pffffff kan er zo boos om worden!

sepke

De bondsringen worden uitsluitend geleverd door de NBvV. Deze ringen zijn voorzien van de kenmerken: NB plus jaartal (voor 2011 geldt dus: NB 11), het kweeknummer en een volgnummer
M.v.g. Sepke

Kijk ook even op onze site.
http://houtsevalkparkiet.webklik.nl/page/houtse-valkparkiet