6 mei 2024, 00:33:09

Kortwieken

Gestart door Natalie., 18 september 2002, 10:47:02

« vorige - volgende »

cisca

Hallo Wendy.
ja hoor ik heb twee kamervollieres een met 4 en een met twee en een nest jongen en Bonny heeft zijn eigen kooi en ja ze zijn allemaal tam.

wendy

Wat goed dat ze allemaal tam zijn zeg! Geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen.....
En je laat ze ook allemaal lekker losvliegen? Krijg je zo'n lekkere stofboel van he :-) Ze hebben bij ons de spachtelputz ontdekt en daar ben ik ook niet zo blij mee. Dat gebruiken ze als schelp, dus we moeten het maar even goed in de gaten houden als ze los zijn. Stelletje vandalen bij elkaar hier hoor.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik van onze honden minder troep heb dan van de valkjes.


Groetjes,

Wendy

Natalie

Ik heb ondertussen mijn valkje gekregen, en ik laat hem niet kortwieken. Hij is door de kweker al zo tam gemaakt dattie vanzelf komt als ik hem roep of dat hij op mijn vinger gaat zitten als ik die voor zijn pootjes houd. Het is niet mijn bedoeling geweest om er zo'n grote discussie van te maken. Ik wilde eigenlijk alleen wat ervaringen horen van mensen die een gekortwiekte valk hebben. Ondertussen ben ik toch blij dat ik een valkje heb genomen, en geen cavia. Trouwens,....er zijn ook kwekers die het zelf aanraden om te kortwieken.

Wendy

Gefeliciteerd met je valk Nathalie!

Ben blij om te lezen dat je hem niet hebt laten kortwieken. Het is echt een leuk gezicht als ze straks het vliegen goed onder de knie hebben en lekker over je heen sjeezen :-)

Er zijn inderdaad kwekers die kortwieken adviseren, alleen iedereen heeft zijn eigen ideeën en opvattingen hierover. Ik ben het er dus niet mee eens, maar dat had je al begrepen. Ook omdat ik eens heb gezien hoe gestresst een vogel er door werd en de dood erop volgde........En dat weten een hoop mensen niet. Valken zijn heel erg stressgevoelig, nieuwsgierig maar angstig.
Wij hebben hier ook een rottweiler lopen met een gecoupeerde staart en daar ben ik het ook absoluut niet mee eens. Van mij had die staart eraan mogen blijven! Maar dat hebben wij niet voor het zeggen gehad, hij is herplaatst bij ons. Ik ben blij dat dat couperen nu verboden is, hopelijk gaat datzelfde ook gebeuren bij het kortwieken van vogels.

Jij heel veel plezier met je valkparkiet. Ik hoop dat het goed gaat met hem/haar?

Wendy

tiny

proficiat met je nieuwe valk en met je heel goede beslissing.
Kom hier maar eens kijken wat ik hier zitten heb,tis echt triestig

nog veel plezier met je valk
groetjes

Tiny