28 maart 2024, 14:32:59

grootte van kooi!!!!

Gestart door pat_en_helma, 14 februari 2003, 13:50:14

« vorige - volgende »

pat_en_helma

Ik ben vorige week bij een vogelkweker geweest i.v.m. met de aanschaf van een kooi. Deze vertelde me dat het toch het beste was als je 1 valkparkiet in een kleinere maat papegaaienkooi zet, want hij zegt dat de valk genoeg bewegingsvrijheid moet hebben!! Wat vind men van deze uitspraak????

Lique

[shadow=pink,left,300]Hoi pat en Helma,

Ik ben het op zich wel eens met deze stelling, maar ook niet helemaal. Als een valkje helemaal niet of weinig uit de kooi mag om lekker te vliegen, vind ik het wel kloppen.
Maar als de valk niet veel in de kooi zit, vind ik dat de kooi ook niet zo super groot hoeft te zijn. Dan vind ik een standaard maat voor een valkparkieten kooi wel voldoende.
Omdat je dan toch al spreekt van dat de valk er alleen maar in zit als je weg vbent, 's nachts, en om te eten en drinken.

Groetjes @ngelique
[/shadow]

pat_en_helma

we werken zowieso allebei. In principe is er iedre dag vanaf 16.00 uur pas iemand thuis, dus dan kan hij er pas uit

Lique

[shadow=pink,left,300]Hoi Pat en Helma,

Dan zou ik toch ongeveer op deze grootte uitkomen:

Groetjes @ngelique
[/shadow]

Hanna

Hoi,
De kooi van Fabio is 33 breed, 53 lang en 70 hoog.  Is dit groot genoeg voor twee valkjes of niet?  En als ik een valkje bij Fabio steek, mag die er dan onmiddellijk bij of moet ik hem eerst in een andere kooi steken?

Paul

Hoi Hanna,
Als ze er elke avond uit mogen zal de maat net gaan denk ik.
Als je er een nieuw valkje bijzet zou dat in principe meteen kunnen maar je moet ze de eerste uren zowieso goed in de gaten houden.
Als ze elkaar meteen al accepteren zal het verder wel goed gaan meestal en de meeste kans heb je als je er een jong valkje bijzet van tussen de 6 en de 8 weken.
Fabio ziet de nieuwkomer dan minder als een bedreiging en dan gaat het ook heel vaak goed.

Groetjes, paul