Overal schoonmaken behalve in kooitje

Gestart door Ku$um, 15 januari 2013, 15:25:26

« vorige - volgende »

Ku$um

Hallo allemaal,

ik ben vandaag lid geworden, echter ik volg deze website al een tijdje. Ik heb zelf ook een valkje (pop) sinds september 2012. Zij is naar het zeggen van de kweker (destijds) 4 maanden oud.

Ze trekt erg naar mij toe, ze komt niet eens in de buurt van mijn man! Wat ik echter minder waardeer aan haar is dat ze altijd op mij, op de laptop of op de kast zichzelf schoonmaakt. Gevolg: alles zit onder veertjes, dons etc. Ik vraag me af waarom ze zich niet op of in haar kooitje schoonmaakt.

Ik heb eerder voor 2 valkjes gezorgd, beide maakten zich schoon op de kooi (af en toe op mijn schouder).

Weet iemand de reden hiervoor?

BiancaS

Dat je valkje zich schoonmaakt bij jou, kan te maken hebben met dat het valkje jou als partner ziet. Valkjes poetsen nu eenmaal heel veel (valt mij ook op) zeker naast hun partner. Dus als jij bij laptop zit etc. kan ik mij daar iets bij voorstellen. Waarom je valkje zich op de kast poetst geen idee. Ik kan me wel moeilijk voorstellen dat je valkje zich helemaal niet poetst, zittend in of op de kooi. Bij mij slapen ze...spelen ze of....poetsen ze zichzelf, waar ze ook zitten. En ja...daar krijg je veertjesstofrommel van.

Ku$um

dat zezichzelf poetst is natuurlijk positief, zou wel iets mis met haar zijn als ze het helemaal niet deed! Ik weet natuurlijk vaan mijn vorige vogels  dat het wel een rommeltje maakt, maar het was nooit een rommeltje op mij haha