28 maart 2024, 17:46:38

kooi voor 1 valkparkiet

Gestart door witte_k, 28 januari 2003, 18:33:57

« vorige - volgende »

witte_k

Ik zou graag willen weten hoe groot een kooi voor 1 valkparkiet moet zijn. Ik heb een kooi staan van 70 bij 35 bij 60  (breedte, diepte, hoogte) Is dit groot genoeg?
Als ik een valkparkiet neem mag hij ongeveer 1 à 1,5 uur per dag uit de kooi. De hele dag uit de kooi kan niet, want ik heb ook nog een hond. Ik ben wel erg veel thuis en zou hem veel aandacht geven.
Alvast bedankt voor de informatie, groetjes

Karin.

Natalie

Hallo,

Ik vind een kooi met de maten 35x60x70 wel groot genoeg voor één valkparkiet. Toen ik nog één valkje had had ik een kooi van ongeveer dezelfde afmetingen. Nu ik twee valkjes heb heb ik een huiskamervolieretje aangeschaft. Natuurlijk geldt hier hoe groter de kooi hoe fijner voor je vogeltjes maar de maten die jij noemt zijn zeker goed

Cobie

Hoi Karin.

De maten van de kooi zijn goed hoor voor 1 valk.
Het is fijn dat de valk ook los mag. Dan kan hij zijn vleugels ook goed spreiden. Ik zou er zeker geen twee in doen want dan is de ruimte erg beperkt. Ik hoop dat de hond en de valk goede maatjes worden. Heel veel succes.

Groetjes van Cobie. :)
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

Mirjam-Moniek

Ja, kom ik weer met mijn rare dierenvriendschappen ;), maar bij mensen van wie ik de hond uitliet, waren de grasparkiet en de bouvier vriendjes. Nou, moet ik wel zeggen dat het een heel rustige en lieve hond was, maar misschien gaat het met jouw hond en de valkparkiet ook goed. Dan zou je de valk elke dag langer uit de kooi kunnen laten. Wel altijd voorzichtig zijn met introducties. Succes ermee!

Isabel

Hoi

Ik heb zelf ook een hond maar helaas ging dat niet zo goed je moet er zoiezo voor zorgen dat je hond niet al te dichtbij de kooi kan komen, kan je valkje onrustog van worden en kan je hem moeilijk tam krijgen. heb hem of haar ?? nu op kantoor staan ik werk aan huis en in die kamer komt de hond niet hij is inmiddels een echte lieverd geworden, dus tip zorg voor wat afstand tussen je hond en je valk, hij moet zich veilig voelen in zn kooi.

Groetjes Isabel en PAco