29 maart 2024, 00:10:46

Grootte Kooi

Gestart door Natalie, 22 oktober 2002, 23:54:42

« vorige - volgende »

Natalie

Ik wilde eigenlijk altijd maar één valkparkiet, want één vogel vond ik meer dan genoeg. Ik krijg nu alleen wel het idee, dat mijn vogel zich niet zo happy voelt als hij alleen zit. Nu zittie niet zo vaak alleen, maar toch. Ik denk dat ik er dus binnenkort toch maar ééntje bijneem. Nu is mijn vraag, hoe groot moet de kooi dan zijn? De kooi die ik nu heb is voor één valk zeker ruim genoeg, maar voor twee? De maten van de kooi zijn 32 breed, 70 hoog en 65 breed.

Tara

Hoi Natalie, volgens mij is die kooi wel groot genoeg voor 2 hoor. Groetjes, Tara&co

cisca

Hoi natalie.
de kooi die je nu hebt is ruim gehoeg voor twee valkjes hoor en je hebt gelijk als je er een bij neemt dat is voor je valkje wel zo gezellig.
ik heb er zelf 7 en 5 jongen van 3 weken dus heel gezellig allemaal alleen van de jongen gaan er een aantal weg anders wordt het te veel en ik wil in het voorjaar weer gaan kweken,plus dat ze bij mij allemaal binnen zitten en tam zijn,het is een hoop werk maar geeft ook een hoop plezier.

franky

hallo cisca
mijn koppel heeft dit jaar 2nesten gehad en met 7 jongen en die zijn nu ook tam behalve eene die zit nu in de voiliere en daar gaan we nu ook mee kweken dus ze moeten niet binnen zitten voor ze tam te krijgen maar het is natuurlijk beter als je er altijd mee bezig zijt en ik vind het ook heel plezant voor ze tam te maken en ze zien te groeien
groetjes,franky

Peter

Hoi,

De kooi is groot genoeg, ik neem aan dat je valkje ook regelmatig rondt vliegt in de kamer.

De keus om een tweede valk erbij te nemen is een goede keus want het is tegen de natuur in om een valkje alleen te houden. Als je er een tweede bij hebt zul;en ze veel met zijn tweeen gaan doen maar er blijft genoeg aandacht voor jou over hoor :) Ze zullen allebei straks veel met jou optrekken.

Groetjes,
Peter

franky

hallo natalie
als je 2valken hebt gaan ze wel hard aan elkaar hechten want dat zie je met mijn vogels als de eene roept gaat de anderen er meestal naar toe en ze spelen ook veel met mekeer en dat is heel schatig
groetjes frank

marjon

Hallo!!!

Ik denk dat de kooi die je hebt inderdaad wel groot genoeg is, mits je ze natuurlijk wel met regelmaat los laat. Wij hebben zelf een kamervoliere gekocht toen wij ons tweede valkje aanschaften, maar wij zijn dan ook overdag niet thuis, en nu hebben ze toch lekker de ruimte als we weg zijn. Maar voor een kamervoliere moet je natuurlijk wel de ruimte hebben.

Groetjes,
Marjon

Natalie

De valk (nu is het er nog maar ééntje, de tweede komt over anderhalve week) komt geregeld uit zijn kooi, hoor! Meestal als ik thuis ben, staat het deurtje van de kooi open, en kan ie eruit, als hij dat wil.

sylvia

 ::) Hoi wie kan me zeggen of ik hier goed aan doe.
Ik heb een papegaaie kooi en ik kryg binnenkort een jong valkje is het goed voor hem om hem in die kooi te zetten of is tie daar te klein voor wie kan mij helpen of dit een goede of verkeerde keuze is?



                       :)sylvia :)

Peter

Hoi Silvia,

Wij hadden twee valkparkieten in 't begin in een papegaaienkooi. Ons motto een kooi kan nooit te groot zijn.

Groetjes,
Peter

Natalie

Het idee dat de kooi nooit groot genoeg kan zijn heb ik ondertussen zelf ook. Met de aanschaf van mijn tweede valkje heb ik ook direct een kamervoliere aangeschaft. Zo hebben ze ook echt de ruimte. Vooral dat klimmen langs de tralies vinden ze helemaal geweldig.

Timmety

Jah de kooi grootte...
De kooi kan inderdaad niet groot genoeg te zijn maar als je vogels er veel uit zijn (er zeg maar alleen maar in hoeven te slapen en te eten) dan hoeft hij niet zo groot te zijn.
Tim

Timmety

10 december 2002, 19:38:46 #12 Last Edit: 10 december 2002, 20:39:20 by Angelique
Jah de kooi grootte...
De kooi kan inderdaad niet groot genoeg  zijn maar als je vogels er veel uit zijn (er zeg maar alleen maar in hoeven te slapen en te eten) dan hoeft hij niet zo groot te zijn.
Tim


Mandy

11 december 2002, 19:26:18 #13 Last Edit: 11 december 2002, 19:27:22 by Mandy
Hallo Silvia,

Ik weet niet hoe groot die papegaai kooi is, maar let wel even op de tralie breedte en de grootte van je valk. Ik heb nl eens meegemaakt dat ik grasparkieten in een valkenkooi zette en er telkens één met gesloten deur ontsnapte! :o
Wat bleek, ik stond er zelf op te kijken, deze grasparkiet (van normale bouw) kon zich door een tralie heen wurmen!
Ik heb toen toch de parkietenkooi maar weer tevoor schijn gehaald.
Het lijkt onwerkelijk, maar als je het bolletje veren weg denkt is je valk toch al snel wat kleiner en als tie al wat kleiner is dan een normale valk dan zou ik dit toch wel even in de gaten houden. ;)
Succes en als het allemaal goed gaat en je valkje over een aantal maanden lekker aan z'n omgeving en jouw gewend is, is het misschien wel leuk om er een tweede bij te nemen. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Chris L

Hallo!
Ik las dit bericht tijdens mijn zoektocht naar info over kooien. Misschien kun je me verder helpen: ik krijg binnenkort een tweede valkparkiet erbij en zal dan een grotere kooi gaan kopen. Nu heb ik de mogelijkheid een hele ruime, grote kooi te kopen, alleen denk ik dat dit vwb tralieafstand voor een papegaai bedoeld is. De afstand tussen de tralies van mijn huidige kooi is 2 cm, die ik op het oog heb is 2,3 cm.
Is dit mogelijk gevaarlijk, bijv dat ze hun koppie erdoor kunnen steken?
Alvast bedankt!
Groeten Chris :'( :)



CitaatHoi Silvia,

Wij hadden twee valkparkieten in 't begin in een papegaaienkooi. Ons motto een kooi kan nooit te groot zijn.

Groetjes,
Peter