Popje mag geen eitjes leggen, vriendinnetje?

Gestart door *Petra*, 8 januari 2013, 21:42:42

« vorige - volgende »

*Petra*

Mijn lieve popje Yuki is onlangs geopereerd. Zij had een deel van haar eierstokken en darmen eruit hangen. Er was geen eitje. Gelukkig heeft een vogeldokter alles op zijn plaats kunnen zetten en het gehecht. Nu mag ze geen eitjes meer aanmaken want de kan ze niet leggen. Dan zou het volgende probleem ontstaan. Dit alles is een maand of drie geleden gebeurd en sindsdien zit ze alleen. Ze zal nooit met een mannetje in de kooi mogen. Dit is natuurlijk ook weer niet gezellig voor een valkje. Nu vroeg ik me af, zou ik haar wel gezelschap van een popje mogen geven? Of bestaat de kans dan ook dat ze toch een soort van 'verliefd' wordt en eitjes gaat leggen? Want dan wil ik het risico niet lopen. Heel graag een goed advies van de kenners op dit forum. Bedankt!


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Larissa

Hoi

Jeetje wat een verhaal over je valkje, helaas durf ik je geen goed advies te geven en zal je uitleggen waarom

Je hebt poppen die nooit geen eitjes leggen als je ze met een andere pop samen hebt zitten en je hebt poppen die dit wel gaan doen.
Ik denk dat als je het helemaal wilt verkomen er misschien gedacht moet worden aan iets van een prikpil.
Het zijn namelijk de hormonen die er voor zorgen dat een pop broeds wordt, daar door bevrediging zoekt en de kans op eitjes is dan aanwezig.

Ik denk dat je het beste met een Vogelarts kunt gaan overleggen wat hun advies is.

GroetjeS larissa