17 mei 2024, 21:01:00

kooi onder het bloed

Gestart door kirs, 23 december 2012, 12:33:53

« vorige - volgende »

kirs

Ik heb 2 popjes en 1 mannetje. Het tweede popje heb ik onlangs in huis genomen voor het mannetje, omdat hij met het andere popje niets wilde. Vanochtend kwam ik beneden en zat de hele kooi onder het bloed en op de veren van de popjes. Ook was de bodem met beukensnippers allemaal naar 1 kant. Dit is al de tweede keer en ik ben bang dat er 's nachts gevochten wordt. Ik heb het mannetje de afgelopen week in een kooi apart gehouden en nu hij weer terug is , zit meteen de kooi onder het bloed. Wat kan ik doen?

Groeten Kirs

smiley

Hallo Kirs

Er word niet gevochten ,maar er is in de nacht paniek in de kooi !!
Als 1 van de valkjes ergens van schrikt raken ze allemaal in paniek en slaan dan hun vleugels kapot .
Je kan het beste in de nacht een lampje aan laten naast de kooi.
Als ze dan ergens van schrikken kunnen ze sneller de stokken terug vinden ..
Wel goed in de gaten houden of het bloeden is gestopt ,anders moet iemand je helpen om die pen eruit te trekken die het bloeden veroorzaakt ....
Heb je geen hulp dan naar een dieren/vogelarts ...

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Zyra

Hallo Kirs,

Ook ik denk dat dit paniek is en geen gevechten...

Is je nieuwe popje toevallig een lutino/albino valkje? Hiervan is bekend dat zij (door de rode ogen) sneller schrikken.

Ik zou niet gelijk lichtjes aanlaten, ten eerste kost dit een hoop extra geld en ten tweede is er ook nog brand gevaar. Probeer ergens een klein lichtje aan te laten snachts, maar verminder dit.. Eerst in de kamer waar de vogels staan, dan in de kamer ernaast (met de deur open) etc. Ik denk dat ze zo zullen wennen aan alle geluiden en bewegingen in de kamer waar ze nu gewoon nog van schrikken.

Zelf heb ik, gelukkig, nog nooit zoiets mee hoeven te maken, het lijkt me niet fijn!

Succes met een voor jou werkende oplossing vinden.

Groetjes Desiré

sepke

24 december 2012, 17:51:10 #3 Last Edit: 24 december 2012, 17:56:19 by sepke
Ik heb altijd in de binnenvoliere s'nachts een nachtlampje branden zodat de vogels altijd hun stok terug kunnen vinden.
De kosten van een nachtlampje zijn verwaarloosbaar klein. Deze kun je o.a. bij een bouwmarkt kopen wel er op Letten dat het zonder bewegingssensor is anders heb je er nog niets aan. Deze lampjes worden ook vaak in kinderkamers gebruikt dus wat brandgevaar betreft is dit zeker veilig.
M.v.g. Sepke

Kijk ook even op onze site.
http://houtsevalkparkiet.webklik.nl/page/houtse-valkparkiet