15 mei 2025, 01:03:19

Krijsend Valkje

Gestart door Monique1973, 30 december 2012, 21:12:22

« vorige - volgende »

Monique1973

Sinds 21 oktober heb ik een valkje. Omdat zijn eigenaar is overleden en de valkjes wegmoesten hebben mijn man en ik er een meegenomen. Op dat moment was hij vermoedelijk een week of 4 jong. Ik heb hem met de hand gevoerd met pap en dat ging supergoed. Dit deed ik een aantal maal per dag. Cleo is ook er tam en vind het heerlijk als ik met hem kroel. Aaien over zijn kopje vind ie helemaal geweldig. Toen hij ongeveer een week bij ons was begon hij steeds te krijsen. In het begin even omdat hij moest eten en daarna werd het steeds meer. Na een tijdje ben ik de pap gaan minderen en hem vast voer aan gaan leren.Trosgierst in het begin. Dat wilde hij niet want hij was de pap gewend. Hij kreeg de pap met een spuitje. Ik was bang dat hij het niet zo overleven omdat hij echt niets at buiten de pap om en ben weer begonnen met pap. nu alleen smorgens en savond een klein beetje. Dit deed ik niet meer met het spuitje maar op een bakje waar je normaal een theezakje laat uitlekken. Dit zette ik in zijn kooi zodat hij zelf moest leren om de pap, die ik dikker maakte, tot zich te nemen. Dat lukt perfect. Ik deed ook in de normale voerbakjes het zaad en het trosgierst liet ik ook hangen in de kooi. Daar ging hij ook langzamerhand van eten. Alleen het probleem is, het krijsen blijft hij doen. Of hij nu wil eten of niet. Hij krijst als hij mij ziet of hoort. Als hij zit te krijsen en ik loop uit de kamer kijkt hij mij helemaal na en fluit mij nog even na alsof hij wil zeggen, hey hallo waar ga je heen????? En zodra hij mij niet meer ziet is hij stil. Maar kom ik de kamer weer in dan begint hij weer met krijsen. Als ik bij wijze van spreken de hele dag in de kamer zou zijn dan krijst hij de hele dag. Heb al geprobeerd om er een doek over heen te doen en dan is hij rustig maar ja om dat nu te doen de hele dag is geen optie natuurlijk want dat vind ik zielig. Als ik savonds op de bank tv kijk krijst hij ook. Maar echt alleen als hij mij ziet. Zodra ik de kamer uit ben is hij stil en kan mijn gezin gewoon tv kijken. Maar stap ik binnen roepen ze, Ma ga de kamer uit dan houd ie eindelijk zijn kop dicht..haha. Negeren helpt niet en hij begint smorgens al met krijsen tot savonds laat tot ik uiteindelijk voor de nacht een doek over de kooi doe. Het drijft mij tot wanhoop.....

jeffrey parkieten

hallo

dan wild die aaaandag van je

zet de kooi maar eens open komt die bij je

groetjes

Monique1973

Hij is als ik thuis ben altijd uit de kooi. Zit altijd op mijn schouder en doet haast alles met mij. Maar ja naast het verzorgen van mijn valkje, hond en gezin heb ik ook een eigen leven natuurlijk..hahahha

carco

Hij ziet je echt als zijn moeder en ja helaas is dat het grote nadeel van handopfok.
Maar het gaat wel over hoor, kan alleen wel heel lang duren.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Monique1973

Zo'n idee had ik ook al. Mijn kids zijn er ook erg blij mee...(maar niet heus) hahahaa

Groetjes
Monique