kan iemand me vertellen of dit erg is of niet

Gestart door adam, 25 december 2012, 15:46:18

« vorige - volgende »

adam

hoi ik heb een valkparkiet in de voliere maar vandaag zag ik dat hij aan ze linker en rechter vleugel een deel kaal is maar het lijkt ook dat ik bot zie hier is een foto want ik weet nu niet wat ik moet doen want hij trilt ook best veel en ik denk dat hij ook niet echt goed meer vliegt.
hier is de foto ik hoop dat jullie weten wat ik aan kan doen of echt naar de da moet gaan

mvg

carco

Het zou kunnen zijn dat je valkje zichzelf daar plukt?
Klik op het plaatje voor onze site!

Doina

Hallo carco, ik ben de vriendin van adam. Even een vraagje.. Jij zegt dat hij zichzelf daar misschien plukt? Maar hij heeft dit aan beide kanten en wat je daar links ziet op de foto (wat op zijn bot lijkt) al zou het bot zijn en hij plukt zich dan zou je toch niet dat bot zien? Daar zit dan toch nog huid om heen of niet? En al zou hij zich plukken dan zou hij toch nog gwn normaal moeten kunnen vliegen? Want hij vliegt ook niet goed en hij trilt heel erg en ziet er heel mager uit...

sepke

Morgen naar een vogelarts lijkt mij het beste.
M.v.g. Sepke

Kijk ook even op onze site.
http://houtsevalkparkiet.webklik.nl/page/houtse-valkparkiet

smiley

Hoi

Deze vogel ziet er ziek uit ,zou er ook even mee naar een vogelarts gaan .

Groetjes conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Doina

Bedankt allemaal! Maar een nare mededeling: we hadden hen vanmiddag apart in een kooitje gedaan en op een rustige plek gezet.. Toenet gingen we kijken hoe het met hem was lag hij dood op  :( zijn zijkant in de kooi.. :(

adam

hier een deel verder waar doina is gestopt ik denk dat hij gewoone en rustplek zocht want in de voliere kon hij die niet vinden en in de kooi wel.

sepke

Dit is inderdaad slecht nieuws, maar het lijkt mij wel verstandig om de andere vogels goed te observeren. Het zou kunnen dat het besmettelijk is. Je weet tenslotte niet wat de overleden valkparkiet onder de leden had.
M.v.g. Sepke

Kijk ook even op onze site.
http://houtsevalkparkiet.webklik.nl/page/houtse-valkparkiet

Saar

of sectie laten verrichten op de dode vogel. Weet je meteen de oorzaak waarom hij dood is gegaan.