4 mei 2025, 23:24:06

Veertjes worden eruit geplukt?

Gestart door kevin visser, 27 december 2012, 14:34:02

« vorige - volgende »

kevin visser

Beste,!

Ik heb en valkje tica die is nu bijna een anderhalf jaar (pop) en gizmo is nu ongeveer 4 maand oud (man),

Sinds een maand geleden begon gizzie een beetje kaal op zijn hoofd te worden achter de kuif,

wat was het nou ? tica kroelt hem soms in de nek en dan trekt ze er ineens een veertje uit. gizmo heeft het trucje nu wel door en trapt er niet meer zo snel in maar wat is dit voor gedrag?

er komen alweer nieuwe veertjes aan maar het krijgt de kans niet echt om weer dicht te groeien omdat tica dan waarschijnlijk weer aandacht zoekt en gaat kroelen en dan stiekem een veertje eruit trekt  :P ,

Wat kan ik hier tegen doen? want het is geen gezicht dat kale plekje steeds ;D

Of is dit natuurlijk gedrag?, want ze kunnen wel goed met elkaar de laatste tijd !, tica vertoont soms wel paar gedrag maar gizmo wil niet omdat hij nog zo jong is haha

Groeten! :P

kevin visser

even serieus waarom heb ik nog geen reactie.....

net als de vorige keer kan ik dan weer 10dagen wachten? best lullig..  :-\

smiley

Beste Kevin

Het is oudejaarsavond en dan zit niet iedereen achter zijn computer !!
En ook zijn er veel mensen normaal aan het werk  ::) ::)
Als iets erg dringend is moet je een echte vogelarts bellen ..
En op het forum soms iets meer geduld hebben  ;)

Nu even antwoord op je vraag !!
Het is gewoon gedrag koppeltjes doen dit vaak bij elkaar ,het is een beetje ruwe manier van kroelen .
En vaak blijven ze het doen dus die kale plek zal niet snel verdwijnen ben ik bang !!

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

kevin visser

ik heb deze weken ook weinig er achter gezeten was veel buiten te vinden maar als ik een vraagje heb vind ik het altijd fijn als er binnen een paar dagen op gereageert word  ;D,

achja, hmm maar er komen wel nieuwe veertjes komen?
want het groeit nu alweer een beetje dicht, het is echt niet een groot plekje mischien een halfe cm bij een halve cm nu,

Maar ik dacht wat vreemd en toen zag ik tica ineens hem kroelen en probeerde ze er stiekem een veertje uit te trekken ! , gizmo die echter nog net op de wereld is zal nog wel te jong zijn om dat te begrijpen? (4maandjes) tica (anderhalf jaar) :P