29 maart 2024, 16:02:02

Eerste valkparkiet

Gestart door Ann, 24 augustus 2002, 08:30:46

« vorige - volgende »

Ann

Ik zou graag een jonge valkparkiet kopen voor tam te maken maar omdat ik er niet veel van weet zou ik toch eerst nog wat vragen willen stellen.
Wij hebben ook een grijze roodstaart, mag daar een andere vogel (zoals een valkparkiet) bij of zou hij de parkiet verwonden?
Mijn neef heeft ook een valkparkiet die tam is maar die poept toch nog in huis, zou ik op de een of andere manier ervoor kunnen zorgen dat mijn valkparkiet alleen in zijn kooi poept?
Graag zou ik ook nog een beetje informatie willen over hoe ik hem moet opvoeden.
Alvast bedankt!

Frank_

hallo an
je kunt beter de valkparkiet alleen zeten want als ze vechten kan hij gewond geraken.je kunt op deze site ook informatie vinden voor uw vogel tam te maken.
groetjes,frank

Lique

Hallo An,

Samen met de grijzeroodstaart:
Je kunt de valkparkiet niet bij de grijze roodstaart in doen. Je zult dus twee aparte kooien moeten plaatsen. Als ze los zijn dan gaat het bijna altijd goed. Wij kennen meerdere mensen die een valkparkiet en een grijze roodstaart hebben. Ze zitten echter beide wel in een aparte kooi!

Poepen in huis:
Je kunt een valkparkiet niet afleren om in huis te poepen. Dat is iets wat bij je valkparkiet hoort. Een papegaai kun je het wel afleren maar een valkparkiet niet.

Opvoeden:
Je kunt het beste een valkje kopen die jong is en al handtam. Koop de valkparkiet pas als deze zelfstandig eet, en dat je niet meer hoeft bij te voeren!!! Je kunt een valkparkiet wel dingen afleren zoals van een plant eten enzo. Heel af en toe zullen ze het als nog proberen. Het blijven ondeugende dieren:)

Meer informatie:
Voor de rest zouden we zeggen lees onze website heel goed en dan weet je al een beetje wat je kunt verwachten.

Groetjes,
Angelique

zotte_thomas

hey ann ,
zet de valkparkiet nooit bij een roodstaart ,deze zal de valk kapot bijten.

als je de valk laat rondvliegen in huis kun je een parkietenboom maken met allerlei speeltjes en snoepkes leg daar wat kranten of aarde onder,normaal zou hij daar veel gaan opzitten en vogels leggen hun drolletjes meestal bij het landen en opstijgen

veel geluk,                   zotte

P.S.dit berichtje was nie zot zenne

roderick

Hoe kan je een grijze roodstaart zindelijk maken dan kan ik het ook bij mijn valk uitproberen.

groetjes roderick

Peter

Hoi Roderick,

Zo ver wij weten kun je een valkparkiet niet zinnelijk maken. We kennen meerdere mensen die het geprobeert hebben maar het is nog niet gelukt.

Groetjes,
Peter