3 mei 2025, 09:36:43

de leeftijd van je valkje?

Gestart door joog, 19 april 2012, 12:36:03

« vorige - volgende »

joog

Je hoort van alles over hoe je kunt zien hoe oud je valk is. Iemand hier een goede tip? Ik bedoel dan met erg jonge vogels. Bv aan de staart of juist de kuif.... Iav.

Gr Joog.

Alexandra

je kan het idd iig zien aan de kuif en de kop .. de "ervaren" leden onder ons kunnen je vast wel meer vertellen ...

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

Selene

Hallo allemaal,

heeft iemand enig idee hoe oud dit valkje is?
hij komt uit een kinderboerderij en daar wisten ze niet hoe oud ie was omdat ze hem via via hadden gekregen.

Groetjes Selene

Zyra

Helaas kan je geen leeftijd zien aan een kuif en/of staart van een valkje. Het enige dat je kunt zien is of het een jong valkje of een volwassen valkje betreft.

Waar je wel aan kunt zien hoe oud een valkje is is als het valkje een ring om zijn pootje heeft. Daar staat namelijk een jaartal op.

Heeft jouw valkje een ring, zo ja wat staat er op?

Als ik de foto zo zie zou ik zeggen dat het een volwassen valkje betreft. Helaas is de foto in het donker gemaakt waardoor de foto kan vertekenen, maar ik denk dat het een man is gezien zijn koppie.

Larissa

Zo wat ik kan zien is het een man, en door dat zijn masker al op kleur is ouder als 9 maand.

Excate leeftijd kun je niet zien aan aan de buitenkant, dit zou je wel kunnen weten als hij een ring om heeft.

Groetjes