25 april 2024, 10:13:14

Geparelde lutino

Gestart door Suzanne, 14 februari 2004, 13:31:22

« vorige - volgende »

Suzanne

Ik zit me iets af te vragen. Ik zou graag willen weten of het mogelijk is geparelde lutino's te kweken, zonder dat ik 2 lutino's hoef te koppelen. Ik heb het geprobeerd met het pallet, maar kom er niet uit  ::)

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Theetje

Hoi Suzanne

Moeilijk he die verervingstheorieen.
Ik ben ook eens aan de slag gegaan in het programma van Ron en volgens die berekeningen kun je een geparelde lutino pop krijgen als je een geparelde lutino man tegenover een grijze (wildkleur) pop zet.

Door de geslachtgebonden vererving van de Lutino zouden dan de poppen geparelde lutino's zijn wat wel weer zo leuk is omdat die natuurlijk de parels houden en je er bij een man na verloop van tijd niets meer van ziet.

Dan moet je nu alleen nog een geparelde lutino man hebben of zien te vinden.

Wildkleur poppen zijn er meer dan genoeg, maar dan ben je denk ook een beetje afhankelijk van de splitten van de betreffende pop.

Wellicht is er iemand die er nog meer over kan vertellen, want ik moet het ook allemaal met het programma berekenen.

Groetjes

Theetje


Suzanne

Hoi Theetje,

Bedankt voor het uitzoeken. Ik had het op die manier nog niet bekeken. Ben uitgegaan van een gepareld lutino popje, omdat die haar pareltjes houdt  ;). Alleen op die manier kwam ik er niet uit.
Ik zou idd een Lutino geparelde man moeten vinden, alleen moet je dan op de kweker vertrouwen (als je een volwassen valkje neemt) dat het idd om een geparelde gaat.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

BIRDIE

14 februari 2004, 14:23:21 #3 Last Edit: 14 februari 2004, 14:25:22 by BIRDIE
Hoi Suzanne & Theetje,

Je moet inderdaad op de kweker vertrouwen als je een oudere mannelijke geparelde lutino koopt die geen parels meer heeft. Je kunt daarom het beste naar een goede kweker gaan (staan hier vermeld op de site, bij kwekers). Als je bijvoorbeeld naar zo'n site gaat als marktplaats bijv. weet je het nooit echt zeker hoor. Die willen gewoon hun valken kwijt zonder enige moeite. Ik ben daar dus een beetje achterdochtig in geworden, helaas.

Ook kun je een geparelde lutino jong kopen zodat je de parels nog ziet, maar dan is het moeilijk te zien of het een man of pop is. Het is dus helemaal niet makkelijk, maar het zal vast lukken hoor ;). Ik zelf heb ook een (als het mee zit, geparelde) lutino besteld bij een kweker. Ik hoop zelf dat het een vrouwtje is omdat ik een wildkleur man heb, split voor gepareld. Maar een man vind ik ook niet erg, het blijkt dus (dankjewel Theetje!) dat als je een geparelde man heb je met een wildkleur pop ook geparelde lutino jongen kan krijgen en dat wil ik ook erg graag. Dus het maakt me niet uit.

Nou, succes hoor met alles!

Groetjes Annemarie
PS, sorry, mijn foto is wat groot uitgevallen :D, ga hem denk ik even verkleinen.

Stijn dc

hello

ik had ooit een combinatie gemaakt, zodat ik met een wildkleur en een lutino==> cinnamon geparelde lutinos uitkwam. dus het gaat zeker wel.

SDC:D

Suzanne

Nou, dan weet ik dus weer wat meer. Nu moet eerst mijn voliere nog uitgebreid worden, want ik zit nu wel vol  :D.
Maar dan weet ik dat voor de toekomst.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.