16 mei 2025, 20:05:51

Valkparkiet trekt met vleugel

Gestart door MichelR, 9 december 2012, 20:14:10

« vorige - volgende »

MichelR

Hallo,

De laatste tijd lijkt onze valkparkiet steeds vaker last van zijn vleugel te hebben. Hij trekt er dan een beetje mee. De vleugel hangt niet slap naar beneden, zit gewoon langs het lijf, maar hij trekt hem op, alsof het pijn doet op een natuurlijk manier te laten zitten. Ook slaakt hij soms behoorlijk snerpende kreetjes van pijn.

Een paar weken geleden heeft hij er een veerpen uitgetrokken die er onaf en een beetje bloederig (droog bloed) uitzag. Alsof de veer niet goed 'uit was gekomen'. Als hij even een tijdje niet vliegt, gaat het iets beter, maar probeer een vogel maar uit te leggen dat hij niet mag vliegen...

Een gebroken velugeltje lijkt het niet te zijn, want hij kan nog gewoon vliegen en het hangt dus niet slap. Hij lijkt er wel erg veel last van te hebben. Soms wordt het iets minder en lijkt hij er even vanaf te zijn, en dan komt het weer op.

Wat kan het zijn? Is het iets waar we wat aan kunnen doen of is het de leeftijd en iets dat we lijdzaam moeten toezien?

Alvast bedankt,

Michel

lotteeeu

Soms als mijn vogel in zijn vleugel zit zijn veren tegoei te leggen ,doet hij zichzelf ook wel een beetje pijn dat is wel herkenbaar,

maar misschien moet je even een foto maken van hoe je vogeltje zijn vleugeltje dan doet? dan zullen ook misschien mensen beter weten wat dit is :)

Ik hoop dat het niets te erg is, spijtig genoeg kan ik je ook niet verder helpen  :(