5 juni 2024, 14:30:56

2e valkparkiet (2 mannetjes?)

Gestart door Dieske, 17 december 2012, 17:33:37

« vorige - volgende »

Dieske

Hoi allemaal,

Op dit moment heb ik 1 mannetje van ongeveer een half jaar oud, genaamd Diesel. Hij is super tam maar heeft ook veel energie. Zoals veel van jullie zullen herkennen is hij heel lief zolang hij uit zijn kooi mag, maar zodra hij er inzit begint het gefluit en geschreeuw. Hij is dan zelfs zo gericht op het weer uit de kooi komen dat hij zijn speeltjes volledig met rust laat.

Nu zit ik er aan te denken een 2e valkparkiet erbij te halen, alleen omdat ik geen nestel problemen wil, zit ik aan een 2e man te denken.

Nu vroeg ik mij af of iemand daar ervaring mee heeft? Wordt de vogel hier ook rustiger van of maakt het eigenlijk geen verschil. En geeft het meer werk, of valt dat ook wel mee? En als ze van dezelfde kweker komen, moeten ze dan ook nog in quarantaine?

Alvast bedankt!

Larissa

Hoi,

Je kunt 2 mannen rustig bij elkaar zetten hoor, hou er wel rekening mee dat als de een begint te fluiten de ander mee doet.
Soms willen ze ook nog wel eens tegen elkaar aan fluiten.

Meer werk is het eigenlijk niet, vindt ik persoonlijk.

Als hij van dezelde kweker komt en jij deze vertrouwt, kun je ze bij elkaar zetten, ik hou meestal alleen een quarantaine periode aan als ik het echt niet vertrouw,

Groetjes