19 april 2024, 21:32:33

Gaat krop te traag?

Gestart door Tara, 17 juli 2003, 23:40:09

« vorige - volgende »

Tara

Hoi allemaal ...

Plukkie is net in mijn handen gestorven :( :'(

Pucky

Hoi Tara,

Wat erg. Godver.... je heb echt alles geprobeerd. Sorry ik liet me even gaan. Ik had een beetje gehoopt dat het wel ging lukken. Ik wens je veel sterkte toe in het verwerking proces. Ik weet hoe moeilijk het nou is voor je.

Sterkte,
Hester

demi

hoi tara

 :'( :'( :'( :'( :'(

diana w

Barbara

24 juli 2003, 05:28:17 #33 Last Edit: 24 juli 2003, 05:34:26 by Barbara
Hoi Tara,

allereerst gecondoleerd met je verlies! ik kan niet meer precies volgen hoeveel valkjes je al verloren hebt, maar of het er nou 2, 3 of 5 zij, het blijft erg! Sterkte ermee!

Verder wilde ik je nog wat vertellen over lutino met een beetje fallow. Het is namelijk zo dat je geen lutino kunt hebben met een beetje fallow. Lutino haalt namelijk altijd alle grijs/bruine pigment weg, fallow betekent dat het grijze pigment 'vervormd' wordt en bruinig wordt, lijkt erg op cinnamon, en dus zie je bij een lutino met fallow het fallow sowieso niet meer. Wat jij waarschiinlkijk hebt, is een fallow valkje dat zo licht is, dat hij op een lutino lijkt, ze worden dus ook wel lutino genoemd, maar hij zal dus GEEN lutino gen hebben en dat dus ook niet vererven! Misschien iets om aan te denken als je albino's wilt kweken?

Ik heb zelf een lutino man die zeer waarschijnlijk ook cinnamon is, dat is namelijk de enige mutatie van grijs pigment die vaak toch zichtbaar blijft bij een lutino. Een paar mensen hier zeiden dat de mijne ook een 'lutino' fallow is, maar ik twijfelde omdat ik hem niet vond lijken op foto's van fallows op andere sites en vooral omdat fallows altijd een zeer licht roze snavel hebben en licht rode oogjes en dat laatste heeft Dimi niet. Ik heb een foto van hem naar een aantal deskundigen van valkensites gestuurd en die zeiden allemaal dat het een lutino cinnamon is. Waar ik heen wil is, dat je misschien nog s goed moet (laten) onderzoeken of nagaan of jouw lutino een lutino cinnamon met lutino gen is of een fallow die lijkt op een lutino maar geen lutino gen heeft. Ik zelf wil dit heel graag gaan proberen uit te vinden met  een cinnamon popje als partner voor mijn Dimi, maar mijn vriend wil er geen valkje bij...

Groetjes,

Barbara

Hieronder zie je goed hoe mijn Dimi er uit ziet.
En hier http://www.southcom.com.au/~birdkeepers/lcc_pics.html staat Dimi op een site van een valkenorganisatie, de man die ik had gemaild wilde zijn foto's gebruiken in een artikel over lutino cinnamons omdat het de beste foto van een lutino cinnamon was die hij ooit had gezien zei hij! Glunder glunder...  ;D ;)

anika_en_spirit

hoi tara,

wat naar voor je.. alweer.
veel sterkte ermee.

groetjes anika en een knuffel van spirit.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!