23 april 2024, 18:37:40

Gaat krop te traag?

Gestart door Tara, 17 juli 2003, 23:40:09

« vorige - volgende »

Stijn dc

hello

tja, als je ze neit kan wegdoen, wat ga je dan met al je jongen doen??  :D :D
je kan ze mss is scheiden voor een tijdje en dan zullen ze mss wel iemand anders vinden!

SDC:D

Tara

Ik had iets anders in gedachte, volgend jaar, probeer ik mijn lutino man met een witmasker pop te zetten (apart) tenminste, ik moet nog een witmasker pop vinden. En dan zet ik Piko met mijn pastel geparelde witmasker, die waarschijnlijk een mannetje is want ze verliest volgens mij parels. Dan heb ik misschien ook wel kans op albino's ;) En dat zou heel leuk zijn, dan houd ik er zeker 2 een man en een pop ;D (als ik er 2 heb dan tenminste, de kans is niet zo groot)

Stijn dc

hello

ja dit kan ik niet helemaal volgen want ik ken al je vogeltjes niet! :D
maar jij wel, dus je zult het wle des te beter weten!!

SDC:D

Tara

Tako is lutino man, Piko is geparelde pop

Tako x witmasker pop, en dan probeer ik mijn witmasker mannetjes met een lutino pop te kruisen, alleen moet Piko dan nog iemand vinden :-/

Stijn dc

hello

ja, dan zal je op zoek moeten voor een gepaste partner!
hoeveel valkjes heb je nu eigenlijk??

SDC:D

Tara

Jah ... Hoeveel ik er heb ...

1. Laiko: geel geparelde pop
2. Moko: cinnamon man
3. Piko: geel geparelde pop
4. Tako: lutino man met wat fallow
5. Tiko: lutino pop
6. Merko: geel geparelde man
7. Kiako: lutino pop
8. Tazko: Witmasker man
9. Lucky: wildkleur mannetje
10. Musli: wildkleur mannetje
11. Naira: geel geparelde man
12. Plukkie: Lutino pop/man ???
13. 'nog niet echt een naam'
14. Malaia: pastel geparelde witmasker man/pop ???

14 valkjes dus ... Maar ik heb nog andere vogels.....

2 Bourkeparkieten, Bami (pastel) Bo (opaline)
3 kanaries
2 meeuwtjes
2 kwartels

Pucky

Hallo Tara,

Jou vraag was toch dat het eten erg lang in de krop blijft zitten en wat je daar aan moet doen?

Waarom krijg je dan een reactie dat je geen hand opfok mag doen. Ik bedoel er mee te zeggen als jij denkt dat je het goed doet moet je het doen. En vooral als ik lees dat de ouders van Plucky hem/haar hebben afgestoten. Ik zou het ook geprobeerd hebben. misschien is ie dan wel te redden. IK VIND HET KNAP ALS JE DAT ZO DURFT. Er zitten natuurlijk wel veel risico's aan.

Misschien kan ik je wel een beetje helpen met je vraag. De mensen die veel kweken zijn natuurlijk daar wel mee bekend dus Jura van de kwekerij de Valk kan je daar vast wel mee verder helpen. Mijn Pucky komt daar ook vandaan. email is devalk@valkparkiet.net.

Ik hoop dat je er zo mee verder komt. Ik lees of ik hoor wel hoe het gegaan is.

Groetjes,
Hester

Tara

Hoi Hester,

bedankt, ik zal eens een mailtje sturen, Plukkie maakt het niet zo goed meer :(. Ze wou daarnet ook niet echt eten enzo :(. Ik zal eens een mailtje sturen.

Thx.

Pucky

Ik heb anders ook wel een telefoon nummer van hun. Misschien dat je ze kan bellen. Als je mijn naam zegt waarschijnlijk weten ze wel wie ik ben ik heb nog vaak contact met hun. Hun telefoon nummers is 055-5420101. Anders wil ik ze ook wel even bellen. Bellen gaat sneller als emailen.

Groetjes,
Hester

Tara

Ik heb net een e-mail gestuurd. Hopelijk antwoorden ze snel :(. Anders toch even bellen zeker ...

Pucky

Hallo Tara,

Ik heb ze toch nog even gebeld. Ik heb hun doorgegeven dat jij ze een email hebt verstuurd en dat jij graag snel een antwoord wil. Ik heb haar dochter gezegt dat als Jura er niks van snapt dat ze maar even contact met mij moet hebben. Misschien krijg je dan sneller een antwoord.

Ik wil je zo graag helpen. Misschien als je het eten dunner maakt dat ie het makkelijker weg krijgt. Ik hoop voor je dat ze optijd gaan antwoorden.

5 uur was ze er ongeveer weer. Als je niks gehoord heb mag je me wel even bellen dan bel ik wel even weer met Jura ik zal je even een emailtje sturen met mijn telefoonnummer er in.

Groetjes,
Hester

Tara

Hoi Hester,

echt heel erg bedankt joh, Ik had het eten wat fijner gemaakt maar het had niet veel zin ... Ze is erg slap en heeft het ook koud :(. Ik ga ff weer de warmwaterfles bij 'r leggen ... Nogmaals bedankt, ik hoop dat ze antwoord weten.

Tara

Hoi Hester,

ik heb je tel.nummer ontvangen. Thx!

Hoi allemaal,

het lijkt of Plukkie weer beter wordt. Ze houdt haar hoofdje weer recht en haar oogjes zijn open zodra je komt kijken enzo. Haar kopje heeft weer de normale temperatuur. Ik krijg weer hoop :). Straks ff proberen of ze wil eten dan. Dankzij de warmwaterfles heeft ze het weer warmer :). Ik zorg er voor dat die altijd warm blijft. Ik hoop echt dat ze geneest hoor, want ik zou echt heel dankbaar zijn.

Groetjes, Tara

Hester

Hoi Tara,

Het is goed om te horen dat het weer een beetje beter gaat met Plucky, heb je trouwens nog iets van Jura vernomen? Ik hoop van wel. Ik ben echt een beetje opgelucht. Je moet absoluut niet de hoop opgeven hoor.

groetjes,
Hester

Tara

Hoi Hester,

ik had iets gehoord ...

maar laat maar, ze ligt te sterven in mijn hand :( :'( :'( :'(